Citat:
Säg som det är;
Ursprungligen postat av Raoul
Nu har vi fått hit två Somalier som åtminstone i vart tredje inlägg kan göra sig begripliga. Kan vi tro att de två är Somalias första Nobelpristagare?
Var du berusad när du skrev ovanstående,...?
Nej, jag är KILLE.
Och angående ditt inlägg; tack för det. Det var sett bra tag sedan jag läst sådan devalverande och fördummande innehåll. Har du informerat folk; i din närhet om din labilitet?
I sanningens namn så är dina frågor faktiskt skrattretande. Är du möjligtvis dumheten personifierad?
Det mest tragiska är faktiskt din svenska. Återigen; Du framstår inte direkt som stabil person. När du börjar yttra dig om en somalisk Herzl osv.. Noterbart är att du oftast försöker förvängra ord och du verkar tydligen även ha tendenser till att förstora saker och ting. Vad jag vill minnas så diskuterade jag endast i en tråd; och Ivandrings och Intergrationsdelen. D.v.s inte ”hela” flashback; som du utryckte det. Erkänn; Din liknelse är absurd.
Jag har grundläggande tveksamhet till att du ens har varit i Somalia. Baserat på dina tidigare inlägg; Är du säker på att det här inte äro ännu mer av Raouls lurendrejier och ordvrängningstrix? Hittpå och båg för att ge sken av debattförändring?
Att folk utnyttar systemet är inget nytt. Det gäller inte heller bara somalier. Men felet med dig är att du: utgår du från att människor skulle ha någon form av solidaritetskänsla eller ptja rent av moral; för att de uttnyttar systemet? Det är förmodligen dags för dig att skaffa lite verklighetsanknytning?
Hade det svenska systemet något form av moral och soldidaritets i sig: så skulle dem låta folk jobba intuitivt för sin egen försörjning.
Att du sedan skulle ha en eventuell lösning på Somalias frågor; är befängt att tro. Med din lilla kapacitet som du har uppvisat så bli jag imponerad om du kan öppna en dörr. Kom igen; Du skriver ”somalie” och ”somalisar” och även somal.. Det heter faktist Somalier. Det borde veta; ty du har ju varit i Somalia.
Dessutom så klarar du inte ens av de mest grundläggande sakerna i ett forum. D.v.s skriva ett begripligt inlägg och på så sätt göra dig förstådd,
Du får jättegärna skriva ner de ” teoretiskt hållbar lösningarna”, som du som varmt talade om.
Jag är jävligt intresserad faktiskt. Nu kan du inte heller att rädda dig själv ur denna smet. Jag har väntat på det här tillfället. Du skall bara veta hur mycket jag njuter.
Och nej, jag är visserligen född här men de somaliska flyktingarna kom inte hit i en bananbåt. De fick ett eget privatplan som subventionerades av svenska skattebetalare. Tycker du att jag fortfarande hånar dig?