2007-11-02, 11:03
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Nu har vi fått hit två Somalier som åtminstone i vart tredje inlägg kan göra sig begripliga. Kan vi tro att de två är Somalias första Nobelpristagare?
Säg som det är;

Var du berusad när du skrev ovanstående,...?

Nej, jag är KILLE.
Och angående ditt inlägg; tack för det. Det var sett bra tag sedan jag läst sådan devalverande och fördummande innehåll. Har du informerat folk; i din närhet om din labilitet?

I sanningens namn så är dina frågor faktiskt skrattretande. Är du möjligtvis dumheten personifierad?
Det mest tragiska är faktiskt din svenska. Återigen; Du framstår inte direkt som stabil person. När du börjar yttra dig om en somalisk Herzl osv.. Noterbart är att du oftast försöker förvängra ord och du verkar tydligen även ha tendenser till att förstora saker och ting. Vad jag vill minnas så diskuterade jag endast i en tråd; och Ivandrings och Intergrationsdelen. D.v.s inte ”hela” flashback; som du utryckte det. Erkänn; Din liknelse är absurd.

Jag har grundläggande tveksamhet till att du ens har varit i Somalia. Baserat på dina tidigare inlägg; Är du säker på att det här inte äro ännu mer av Raouls lurendrejier och ordvrängningstrix? Hittpå och båg för att ge sken av debattförändring?

Att folk utnyttar systemet är inget nytt. Det gäller inte heller bara somalier. Men felet med dig är att du: utgår du från att människor skulle ha någon form av solidaritetskänsla eller ptja rent av moral; för att de uttnyttar systemet? Det är förmodligen dags för dig att skaffa lite verklighetsanknytning?

Hade det svenska systemet något form av moral och soldidaritets i sig: så skulle dem låta folk jobba intuitivt för sin egen försörjning.
Att du sedan skulle ha en eventuell lösning på Somalias frågor; är befängt att tro. Med din lilla kapacitet som du har uppvisat så bli jag imponerad om du kan öppna en dörr. Kom igen; Du skriver ”somalie” och ”somalisar” och även somal.. Det heter faktist Somalier. Det borde veta; ty du har ju varit i Somalia.
Dessutom så klarar du inte ens av de mest grundläggande sakerna i ett forum. D.v.s skriva ett begripligt inlägg och på så sätt göra dig förstådd,
Du får jättegärna skriva ner de ” teoretiskt hållbar lösningarna”, som du som varmt talade om.

Jag är jävligt intresserad faktiskt. Nu kan du inte heller att rädda dig själv ur denna smet. Jag har väntat på det här tillfället. Du skall bara veta hur mycket jag njuter.
Och nej, jag är visserligen född här men de somaliska flyktingarna kom inte hit i en bananbåt. De fick ett eget privatplan som subventionerades av svenska skattebetalare. Tycker du att jag fortfarande hånar dig?
Citera
2007-11-02, 11:08
Medlem
trass avatar
Och så tar vi det lugnt med personangreppen här, gäller Raoul, Encia och alla andra. Diskutera sakligt, inte person.

Destillera nu fram det ur den senaste ordväxlingen som är topic och fokusera på det.

/mod
Citera
2007-11-02, 11:26
Medlem
"Hade det svenska systemet något form av moral och soldidaritets i sig: så skulle dem låta folk jobba intuitivt för sin egen försörjning. "
Hmm, intressant. Säg det till en sosse eller vänsterpartist, och du riskerar nog nästan att åka på stryk. Problemet är ju att du inte fattar att den stora andel av svenskarna som just är sossar eller liknande uppfattar välfärdsstaten som en slags försäkring eller garanti för att hjälpa folk som har det svårt, helst bara under en övergående period. När det kommer hela folkslag som uppenbart har som ledstjärna att maximalt uttnyttja detta system, då är det inte konstigt att Svensson blir förbannad. Jag ger dig en liten poäng för resonemanget om bidragsnarkomanin, men du kan inte förvänta dig att jag som långvarig svensk skattebetalare bara ska acceptera att mina "försäkringspengar" äts upp av främmande snyltingar som inte pröjsat en enda spänn för den svenska välfärden. Dessutom, genom mångkulturalismen, som samtliga 7 riksdagspartier anammat, så uppmuntras ju faktiskt somalier att behålla sin kultur i Sverige. Inse, den somaliska kulturen är en skitkultur, som individerna gör bäst i att lämna fortare än kvickt.
Citera
2007-11-02, 11:59
Medlem
KaffeBryggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Nu är det ju så här att dessa våldsbrott sker inte mot andra invandrare i någon större utsträckning, sen om du läser vidare så får hon 19393 + behovsprövat bidrag. Det finns det få ensamstående etniska Svenska mammor som kommer i närheten av.

/mvh Ikh

Det där går i och för sig stick i stäv med den statistik jag läst. Har du en källa? Eller skall jag bara köpa din suveränitet i frågan? Vi kanske kan ställa oss frågan hur de s.k kravallerna i Rosengård och bränderna i Lövgärdet inte påverkade de boende där? Det är ju invandrartäta områden men du kanske vill hävda att de inte är brottsoffer?

Vi kan ju ändå passa på att dra upp lite mer opartiska källor i den frågan om hatbrott:
Brottsoffer Jouren om Hatbrott

Enligt den lilla krönikan så begås mer än hälften av hatbrotten av rasistiska och nazistiska brott. För attinte nämna att BRÅ var tvungen att införa en ny rubricering när det gällde hatbrott: Islamofobiska.

I övrigt undrar jag hur många etniskt svenska fyrbarnsmammor du känner som på toppen av detta får stå ut med diskriminering och fördomar om etnicitet. Här har du ju siffrorna i ryggen, för övrigt. "Bara" 25% av arbetsgivarna i Sverige diskriminerar ju invandrare. Hur svårt kan det vara för kvinnan att få jobb då?
Citera
2007-11-02, 13:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeBryggare
Det där går i och för sig stick i stäv med den statistik jag läst. Har du en källa? Eller skall jag bara köpa din suveränitet i frågan? Vi kanske kan ställa oss frågan hur de s.k kravallerna i Rosengård och bränderna i Lövgärdet inte påverkade de boende där? Det är ju invandrartäta områden men du kanske vill hävda att de inte är brottsoffer?

Vi kan ju ändå passa på att dra upp lite mer opartiska källor i den frågan om hatbrott:

Enligt den lilla krönikan så begås mer än hälften av hatbrotten av rasistiska och nazistiska brott. För attinte nämna att BRÅ var tvungen att införa en ny rubricering när det gällde hatbrott: Islamofobiska.

I övrigt undrar jag hur många etniskt svenska fyrbarnsmammor du känner som på toppen av detta får stå ut med diskriminering och fördomar om etnicitet. Här har du ju siffrorna i ryggen, för övrigt. "Bara" 25% av arbetsgivarna i Sverige diskriminerar ju invandrare. Hur svårt kan det vara för kvinnan att få jobb då?

Suck... Hatbrottskonferens - opartisk. Är du inte lite väl naiv nu... Nej just det, du är inte på riktigt... Du luras och trollar... hej då.
Citera
2007-11-02, 13:55
Medlem
Jeckes avatar
Citat:

Problemet ligger i den svenska statens definition av hatbrott.
Det är nämligen bara minoritetesgrupper som kan utsättas för hatbrott.
Homosexuella, muslimer, judar, invandrare osv.

Heterosexuella vita svenskar kan aldrig bli utsatta för hatbrott, de kan bara vara förövare.
En svensk tjej som blir våldtagen medans förövarna skriker svennehora har inte råkat ut för ett hatbrott.
En svensk kille som blir rånad medans rånarna kallar honom jävla svenne, spottar på honom och slår honom, har inte råkat ut för ett hatbrott.
En kvinna i slöja som blir kallad "jävla hucklekärring" har däremot råkat ut för ett hatbrott.

Med dessa definitioner så är det inte så konstigt att bland de officiella hatbrotten så är rasister och nazister överrepresenterade, då de enda svenskar som finns med som offer är antingen judar eller homosexuella.

Skulle man istället göra en undersökning om "interracial crime" som de har gjort i USA, så skulle man få en hel del väldigt skrämmande siffror. (I USA så riktar sig nästan alla vitas brott mot andra vita, vita begår procentuellt sett väldigt få brott mot andra folkgrupper. Svarta däremot begår massvis med brott mot vita).
Citera
2007-11-02, 16:13
Medlem
KaffeBryggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Suck... Hatbrottskonferens - opartisk. Är du inte lite väl naiv nu... Nej just det, du är inte på riktigt... Du luras och trollar... hej då.

Jag snackar inte med lägre stående varelser heller, så hej då.

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Problemet ligger i den svenska statens definition av hatbrott.
Det är nämligen bara minoritetesgrupper som kan utsättas för hatbrott.
Homosexuella, muslimer, judar, invandrare osv.

Heterosexuella vita svenskar kan aldrig bli utsatta för hatbrott, de kan bara vara förövare.
En svensk tjej som blir våldtagen medans förövarna skriker svennehora har inte råkat ut för ett hatbrott.
En svensk kille som blir rånad medans rånarna kallar honom jävla svenne, spottar på honom och slår honom, har inte råkat ut för ett hatbrott.
En kvinna i slöja som blir kallad "jävla hucklekärring" har däremot råkat ut för ett hatbrott.

Med dessa definitioner så är det inte så konstigt att bland de officiella hatbrotten så är rasister och nazister överrepresenterade, då de enda svenskar som finns med som offer är antingen judar eller homosexuella.

Skulle man istället göra en undersökning om "interracial crime" som de har gjort i USA, så skulle man få en hel del väldigt skrämmande siffror. (I USA så riktar sig nästan alla vitas brott mot andra vita, vita begår procentuellt sett väldigt få brott mot andra folkgrupper. Svarta däremot begår massvis med brott mot vita).

Ingen statistik avvikelse utan kausalitet, så att säga.

Den här överrepresentationen har orsaker som rör sig bortom etniciteten. Somalier är utsatta i samhället idag.

Det är ett jädra snack om raser men inte många kommentarer om människorna i de här fallen.

Svenskar begår inte brott därför att de är svenskar. Somalier, eller andra svarta heller för den delen, begår inte brott för att de är somalier.

Jag tror inte man behöver kasta ett särskilt snabbt öga på USA för att se att svarta också är överrepresenterade i underklassen där brottsligheten alltid varit större.
Citera
2007-11-02, 16:24
Medlem
Golonkas avatar

Kunde inte låta bli att klia mig i huvudet här... Vad föreslår du att dessa getherdar, småjordbrukare och fittsmeder skall jobba med i Sverige då? Vem skall anställa dem? Vi har ju bara här läst massor med vittnesmål från folk som jobbat med somalier och som kan berätta om deras, minst sagt, "annorlunda" syn på arbetet....

Somalier må vara "utsatta", men med tanke på att ett svenskt socialbidrag motsvarar flera årslöner hemma på stäppen, så tror jag nog att det finns större incitament att klamra sig fast i Hammarkullen och betydligt färre att börja gå upp på morgonen och ta sig till jobbet! Det är mysigare att sitta hemma hos kompisarna, idissla khat, klia sig i kaftanröven och diskutera längden på Profetens skägg!

Sverige har inte bett att få hit somalierna, de är här därför att svenska myndigheter inte anser det vara etiskt att muta sig till ett mottagande i hemlandet. Vi har tammefan inget som helst ansvar för dem. Oinbjudna snyltgäster som fiser vid matbordet, spyr i hallen, våldtar din dotter och kritiserar värdinnans matlagning är inte välkomna och bör skickas på porten!
Citera
2007-11-02, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Att folk utnyttar systemet är inget nytt. Det gäller inte heller bara somalier. Men felet med dig är att du: utgår du från att människor skulle ha någon form av solidaritetskänsla eller ptja rent av moral; för att de uttnyttar systemet? Det är förmodligen dags för dig att skaffa lite verklighetsanknytning?

Det är precis det här ickevita, icke-nordeuropeiska, folkslag inte kan begripa hur mycket de än försöker. I det germanska Nordeuropa så har folk faktiskt, hur dumt det än må verka för zigenare, somalier och andra folk faktiskt en väldigt stark moraluppfattning. Detta har börjat förändras i takt med samhällets dekadens och mångkulturens negativa inverkan på folket och kulturen, men traditionellt så har den absoluta majoriteten svenskar, norrmän, tyskar, holländare osv faktiskt utgått från att människor har just stark solidaritetskänsla och moral, som hindrar dem att orättfärdigt utnyttja systemet. Nästan alla verkade verkligen för samhällets bästa och ville göra rätt för sig. Det är detta den vite mannens framgångsrika, välordnade och fredliga samhällen bygger på. Ickevita folkslag (utom vissa asiater) kan inte förstå denna "dumhet" och utnyttjar helt skamlöst den vite mannens filantropiska och godtrogna inställning.
Citera
2007-11-02, 16:32
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte man behöver kasta ett särskilt snabbt öga på USA för att se att svarta också är överrepresenterade i underklassen där brottsligheten alltid varit större.

Du pratar strunt ditt marxisttroll. I USA finns det mycket mer fattiga vita än svarta, ändå begår inte dessa vita särskilt många våldtäkter och mord jämfört med de svarta i samma situation.
Citera
2007-11-02, 16:47
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Och vad har sexbrott med underklassen att göra? Är man fattig så borde rån vara det man kan tänkas ägna sig åt och andra brott som ger pengar.

Har inte negrerna råd att köpa sex så de måste våldta?
Citera
2007-11-02, 16:50
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ingen statistik avvikelse utan kausalitet, så att säga.

Den här överrepresentationen har orsaker som rör sig bortom etniciteten. Somalier är utsatta i samhället idag.

Det är ett jädra snack om raser men inte många kommentarer om människorna i de här fallen.

Svenskar begår inte brott därför att de är svenskar. Somalier, eller andra svarta heller för den delen, begår inte brott för att de är somalier.

Problemet i det här fallet är att man kan göra jämförelser inom olika socialgrupper också. Och även där kvarstår invandrargruppers överrepresentation inom brott.

Notera också att ALLA invandrargrupper är inte överrepresenterade, medans VISSA grupper är det desto mer.
Om man tar ett tvärsnitt av valfri förort med stor andel invandrare. Rimligtvis borde alla som bor där ligga på ungefär samma sociala nivå.
Hur många av invandrarna tror du har begått brott av de som bor där? Hur många av svenskarna?

Massvis med förklaringar, men även om man kompenserar för "utsatthet" av alla dess slag, så är det så att vissa grupper begr mer brott medans andra inte gör det.

USA är ett bra exempel.
Svarta där har alltid varit fattiga, utanför, dåligt utbildade, arbetslösa och brottsbenägna.
Detta har alltid skyllts på att vita har tryckt ned dem, och att de pga deras dåliga utgångsläge inte kan ta sig upp ur detta.
Problemet med den teorin inträffar när en massa asiater kom efter andra världskriget.
Koreaner, kineser, japaner, vietnameser, som flydde från olika krig.

Också fattiga, utanför och med dålig utbildning, sämre än till och med de svarta. Inte heller hade de jobb och de kunde knappt någon engelska.
Deras utgångsläge var alltså ännu sämre än de svarta, alltså borde de med samma logik ha begått ännu fler brott än de svarta och generellt sett varit ännu värre, då deras sociala position och utsatthet var större.

Det var naturligtvis inte så det hände, utan dessa östasiater började jobba istället. Startade små restauranger, tvätterier och liknande. De jobbade hårt, jobbade långa tider och såg till att inte begå brott, och höll koll på sina barn.
Dessutom såg de till att deras barn fick en bra utbildning, genom att de pluggade hårt i skolan, och många som kunde, såg till att leva fattigt och spara ihop pengar så att de kunde skicka åtminstone något barn till college.

Dessa asiater har nu gått om de svarta på bara 2-3 generationer.

Det intressanta är, att över hela världen så går detta mönster igen.
Varför är det alltid samma grupper som är brottsbenägna och dåliga på att arbeta och vara bra "samhällsmedborgare" medans andra grupper fungerar bra och ännu andra grupper är jätteduktiga på att hålla sig hederliga, sköta sig och bli ett tillskott?

Kan tilläggas att även här i Sverige så har nordöstasiater lägre brottslighet och lägre arbetslöshet än till och med svenskar, detta trots att det borde vara en omöjlighet enligt logiken med strukturell rasism och socialt utanförskap ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in