2007-10-28, 12:46
Medlem
jag vill bli borttagen från Eniro.se. Förut kunde man göra det via nätet genom att rensa sina uppgifter och sedan ringa ett nummer för att bekräfta. I avtalsvillkoren står det fortfarande att man kan ta bort sig via nätet men jag hittar bara hur man ändrar eller lägger till uppgifter.

jag måste ju ha rätt att inte stå med på eniros sida? Alla andra nummerupplysningssiter har jag fått bort mig från.

Måste jag sedan kontakta mitt telefonbolag för att neka dem rätten att skicka mina uppgifter till Eniro?

Det är fast telefon dte gäller och jag vill bara bort från Eniro.se

Finns det fler nummerupplysningar som man kan ta bort sig från?
Citera
2007-10-28, 13:00
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marwede
jag vill bli borttagen från Eniro.se. Förut kunde man göra det via nätet genom att rensa sina uppgifter och sedan ringa ett nummer för att bekräfta. I avtalsvillkoren står det fortfarande att man kan ta bort sig via nätet men jag hittar bara hur man ändrar eller lägger till uppgifter.

jag måste ju ha rätt att inte stå med på eniros sida? Alla andra nummerupplysningssiter har jag fått bort mig från.

Måste jag sedan kontakta mitt telefonbolag för att neka dem rätten att skicka mina uppgifter till Eniro?

Det är fast telefon dte gäller och jag vill bara bort från Eniro.se

Finns det fler nummerupplysningar som man kan ta bort sig från?

Om du har Telia så kan du gå in på "Mina sidor" och där välja att du vill ha hemligt telefonnummer.
Citera
2007-10-28, 13:11
Medlem
LeGriss avatar
Ändra dina uppgifter till bara blankt. Jag har för mig att det var så jag gjorde. Funkar inte det, maila kundtjänsten så fixar dom det.
Citera
2007-10-29, 08:05
Medlem
Schnyggves avatar
Ring din operatör så fixar de det! gjorde jag och det tog typ 10 sekunder...
Citera
2007-10-29, 08:06
Medlem
Schnyggves avatar
Ring din operatör så fixar de det! gjorde jag och det tog typ 10 sekunder...
Då skall du försvinna från de listor de olika nummerupplysningarna använder sig av, det kan ta någon dag så de hinner uppdatera men det kan man ju överleva.
Citera
2007-10-29, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeGris
Funkar inte det, maila kundtjänsten så fixar dom det.
Så gjorde jag, funkade bra. Hitta.se kan man ta bort sig själv om jag minns rätt.
Citera
2007-10-31, 09:14
Medlem
Fox69s avatar
Verkar inte fungera på Eniro...
Kan man ha hemligt nummer på mobilen???
Citera
2007-10-31, 10:33
Bannlyst
Bara ring in till telia eller tele2 eller vad du nu har så ska dom kunna fixa dolt nummer till dej iallafall..

Eller köp ett kontantkort.. dem är ju alltid "dolda"
Citera
2007-10-31, 19:20
Medlem
Jim Divines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfberg
Bara ring in till telia eller tele2 eller vad du nu har så ska dom kunna fixa dolt nummer till dej iallafall..

Eller köp ett kontantkort.. dem är ju alltid "dolda"

Mitt teliakontant är då inte dolt...
Citera
2007-10-31, 19:30
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
Mitt teliakontant är då inte dolt...
Menar du att du köpte ett startpaket kontant, och Telia har på något sätt lyckats knyta ditt namn till numret?
Citera
2007-11-01, 17:52
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Menar du att du köpte ett startpaket kontant, och Telia har på något sätt lyckats knyta ditt namn till numret?

Är väll så att telia gör som halebop, "Registrera ditt kort och få 100 kr att ringa för!" eller liknande.
Citera
2007-11-02, 23:50
Medlem
Jim Divines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Är väll så att telia gör som halebop, "Registrera ditt kort och få 100 kr att ringa för!" eller liknande.

Just precis, registrerade och fick 300 att ringa för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in