2024-11-13, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
De erotiska scenerna i denna film r ju totalt oskyldiga och kan bara vcka upprrdhet mnniskor som har fastnat i moralpanik. En scen som dremot r genomvidrig r nr man skjuter en stackars fgel med flera pilar. Om den plgades till dds p riktigt frtjnade filmskaparna ett likadant de.

Ja! Fattar inte vad the fuzz is all about..

Vad tyckte du om filmen i vrigt?
Citera
2024-11-13, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av Ftyddgsf456u
Ja! Fattar inte vad the fuzz is all about..

Vad tyckte du om filmen i vrigt?
Jag mste sga att det var en medelmttig skapelse. Men stort tack fr lnken. Jag har lnge velat se den och bilda mig en egen uppfattning.

Fr den som inte knner till det:

En av flickorna som medverkade, Eva Ionesco, blev fotograferad naken p ett tmligen sexualiserande stt under hela sin barndom av sin mor Irina. Om detta har det sedermera uppsttt viss kontrovers. Jag har sett mnga av dessa fotografier och tycker de r vackra, men hon har i vuxen lder hvdat att modern exploaterade henne, och det r ju begripligt.
Citera
2024-11-13, 14:06
Citat:
Jag mste sga att det var en medelmttig skapelse. Men stort tack fr lnken. Jag har lnge velat se den och bilda mig en egen uppfattning.

Fr den som inte knner till det:

En av flickorna som medverkade, Eva Ionesco, blev fotograferad naken p ett tmligen sexualiserande stt under hela sin barndom av sin mor Irina. Om detta har det sedermera uppsttt viss kontrovers. Jag har sett mnga av dessa fotografier och tycker de r vackra, men hon har i vuxen lder hvdat att modern exploaterade henne, och det r ju begripligt.

Varsgod.

Ja det r hemskt hur Eva Ionesco utnyttjades sdr.
Senast redigerad av Ftyddgsf456u 2024-11-13 kl. 14:15.
Citera
2024-11-13, 14:26
Citat:
De erotiska scenerna i denna film r ju totalt oskyldiga och kan bara vcka upprrdhet mnniskor som har fastnat i moralpanik. En scen som dremot r genomvidrig r nr man skjuter en stackars fgel med flera pilar. Om den plgades till dds p riktigt frtjnade filmskaparna ett likadant de.

https://www.imdb.com/title/tt0076749...dvisory-nudity

Om du trycker p Vote under sex & nudity.

Hur skulle du bedma scenerna? Det finns olika svarsalternativ.
Senast redigerad av Ftyddgsf456u 2024-11-13 kl. 14:37.
Citera
2024-11-13, 15:15
Citat:

Nej, som sagt, fullstndigt harmlsa, mjligen med undantag fr ormscenen. Det enda som egentligen strde mig med det erotiska innehllet var den dr kukungen som skulle finnas med hela tiden. Hade varit bttre att gra en film enbart med de tv sta flickorna, kanske i sllskap med en ldre kvinna -- lta alla tre bada nakna i en sj och gra sm trevliga utflykter dr hon invigde dem i erotikens mysterier.

Tyvrr frstrdes filmen fullstndigt fr mig av den avskyvrda fgelscenen. Den tycks ju ingen ha problem med, trots att den var en miljon gnger mer moraliskt frkastlig n att filma tv nakna flickebarn. Mnsklighetens idioti i ett ntskal.
Citera
2024-11-13, 15:34
Citat:
Nej, som sagt, fullstndigt harmlsa, mjligen med undantag fr ormscenen. Det enda som egentligen strde mig med det erotiska innehllet var den dr kukungen som skulle finnas med hela tiden. Hade varit bttre att gra en film enbart med de tv sta flickorna, kanske i sllskap med en ldre kvinna -- lta alla tre bada nakna i en sj och gra sm trevliga utflykter dr hon invigde dem i erotikens mysterier.

Tyvrr frstrdes filmen fullstndigt fr mig av den avskyvrda fgelscenen. Den tycks ju ingen ha problem med, trots att den var en miljon gnger mer moraliskt frkastlig n att filma tv nakna flickebarn. Mnsklighetens idioti i ett ntskal.

De flesta har rstat severe p sexscenerna..

Fgelscenen r hemsk. Fy fan.
Okej, om fgeln redan var dd innan kameran rullade. Alternativt var s svrt skadad att det bara fanns att lta den d som alternativ. Barmhrtighetsmord.

Den scenen fyller inget syfte alls.
Citera
2024-11-15, 16:48
Citat:
Vad var det med ormen nu igen?

Det var vl i och fr sig ingen sexscen vid nrmare eftertanke. Kukungen band fast brunetten liggande vid ett trd och s kom det en orm och skrmde henne frn vettet.
Citera
2024-11-16, 21:01
Citat:

Rstade mild p sex, severe p vldsscenen med fgeln.
Citera
2024-11-28, 09:50
Vi tar hr istllet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja. Dr kunde jag inte riktigt avgra om orginalsprket var tyska eller italienska. Oavsett. Fabrizio verkade vara en riktig sadist och Laura patetisk som svansade s efter honom trots att han behandlade henne som skit.

Och den dr fgelscenen. Vad fan var det fr ngot? Jag hoppas verkligen inte de torterade den stackars fgeln p riktigt bara fr filmens skull fr isfall frtjnar filmmakarna att g samma de till mtes (om de fortfarande lever).

Lste att hon som spelade den blonda tjejen (glmt hennes namn) blev sexuellt exploiterad av sin mamma nda sedan hon var 5 r och numera tar avstnd frn filmen. Hon dk inte ens upp p premiren.

Som jag frsttt det r bda versionerna dubbade. Lara Wendel r tysk, regissren italiensk. Martin Loeb, och Eva Ionesco, som spelar Sylvia, den blonda, r frn Frankrike, bda tv.

Vad har du fr kommentar om sexscenerna?
Citera
2024-11-28, 10:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuttiFuckinFrutti
Vi tar hr istllet.

Som jag frsttt det r bda versionerna dubbade. Lara Wendel r tysk, regissren italiensk. Martin Loeb, och Eva Ionesco, som spelar Sylvia, den blonda, r frn Frankrike, bda tv.

Vad har du fr kommentar om sexscenerna?

Jaha ok. Ja, det hade kanske blivit lite vl att att den skulle vara p bde italienska, tyska och franska.

De var vl ganska tama. Det var ju inget riktigt knullande utan mer att de lg nakna ovanp varandra. Lite i Barnens -stil.
Citera
2025-01-18, 12:35
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WynardTheFrog
Om jag mot frmodan slde in den till nn annan, s ser jag fram emot att hra omdmen!
att filmen r frbjuden iHolland lter allvarligt.
Citera
2025-01-27, 17:40
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
att filmen r frbjuden iHolland lter allvarligt.

Ett allvarligt tecken p att amerikansk moralhysteri hittat ven hit och vnt upp och ned p saker, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in