2007-10-27, 20:37
Bannlyst
Någon som nåt om hur man får 2 img/iso filer till en dvd9 skiva enkel?
det är en film på två dvd5 skivor och jag har en tom dvd9 skiva som jag inte använder till nåt annat så det vore önodigt att slösa två skivor på en film.
om nån vet nånting och förklarade här lite så vore jag evig tacksam =)
Citera
2007-10-27, 22:03
Medlem
dempa69s avatar

Ingen lätt väg vad jag vet! ISO/IMG är egentligen en direkt spegling av skivan / hårddisken! Det du gör när du bränner är att du drar en råkopia till nytt media!
Du får förmodligen konvertera det till divx/xvid och sen göra om det till DVD-9, men är inte 100% säker!

// Dempa
Citera
2007-10-28, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69

Ingen lätt väg vad jag vet! ISO/IMG är egentligen en direkt spegling av skivan / hårddisken! Det du gör när du bränner är att du drar en råkopia till nytt media!
Du får förmodligen konvertera det till divx/xvid och sen göra om det till DVD-9, men är inte 100% säker!

// Dempa
jag vill inte ha divx/xvid för det dåliga kvalite men tack för svaret iallafall
Citera
2007-10-28, 11:06
Medlem
merlin2s avatar
men kovertera det då till avi utan komprimering sk råformat eller till avi med 10000 kb/s eller vad det ska nu vara for ändelse (kb/s). då borde du ha en tillräcklig bra film utan förlust på kvalite. men hårddisk utrymmet kommer rycka direkt

sedan sätter du ihop filmen och bränner det.
Citera
2007-10-28, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
men kovertera det då till avi utan komprimering sk råformat eller till avi med 10000 kb/s eller vad det ska nu vara for ändelse (kb/s). då borde du ha en tillräcklig bra film utan förlust på kvalite. men hårddisk utrymmet kommer rycka direkt

sedan sätter du ihop filmen och bränner det.
aa, det kan jag nog göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in