2007-10-27, 15:26
Medlem
Hej Flashback.

Hittade ingen lmpligare avdelning att posta i s moderatorerna fr grna tillrttavisa mig om jag har gjort fel.

Nu till mitt problem:

Jag har koplatt en HDMI sladd frn outputten p grafikkortet till min HD teve. Detta gr att jag kan se bilden perfekt och det fungerar skitbra . Ljudet dremot kommer frn mina datorhgtalare . S min frga blir, kan man fra ver ljud frn den outputten, och isf hur gr man? Finns det mjligtvis ngon annan lsning p problemet?

Tacksam fr svar
Citera
2007-10-27, 15:45
Medlem
Nervoss avatar
Nu r jag inte 100% p det hr men jag tror de flesta grafikkort inte frmedlar nt ljud p sina bildutgngar.

Nn annan fr grna konfirmera detta d jag som sagt inte r helt sker.

Mvh
Nervos
Citera
2007-10-27, 16:00
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervos
Nu r jag inte 100% p det hr men jag tror de flesta grafikkort inte frmedlar nt ljud p sina bildutgngar.

Mvh
Nervos
Inte de flesta, men vissa: http://www.compusa.com/products/prod...ct_code=347305

///DM
Citera
2007-10-27, 16:52
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervos

Mvh
Nervos
Ljud ska frmedlas egnom HDMI, p grafikkortet sitter en ingng fr ljud. Du fick med en kabel med ditt grafikkort som du kopplar till moderkortet. Kolla i manualen vart den ingngen sitter.
Citera
2007-10-27, 21:18
Medlem
Prva detta: Hgerklicka p hgtalaren lngst nere i hgra hrnet >uppspelningsenheter>vlj HDMI.
S gick det till nr jag fick ljud.
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in