Tycker fan att det är så att tjejerna får lättare betyg eller snarare får lättare rätt än killar.
t.ex
Jag hade gjort allt som stått i betygskriterierna för MVG i det ämnet jag hade,
dvs att jag hade jobbat självständigt och hittat fakta på egen hand osv
medans tjejerna satt och inte kunde ett piss och fick hjälp med allt, läraren gjorde mer eller mindre deras uppgifter.
Sen när jag såg vad jag hade fått för betyg _VG_ och dom två tjejerna fick MVG

.
Så tycker det stämmer mycket väl att vissa ser tjejer som oskyldiga oskulder och därför ger bättre betyg och vi killar är ju män trots allt!