2007-10-27, 01:05
Medlem
Nänujävlars avatar
Nämnda organisation har tydligen bildats av offren/haveristerna Anna Sjödin och Billy Butt enligt Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.900011/sjodin-och-butt-bildar-forening
Förväntar de sig massivt stöd från svenska folket? Vilka fler "folkkära" kändisar kan tänkas gå med i denna lilla klubb? Helge Fossmo? Stureplansprofilerna?
Citera
2007-10-27, 03:20
Bannlyst
Det där blir säkert en riktig hit!
Citera
2007-10-27, 09:15
Bannlyst
Fattar inte riktigt föreningens syfte.
Citera
2007-10-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan

Är säkert inget syfte med denna förening.
Dem vill synas lite till i media för dem är rädda att glömmas bort, och säkert få lite bidrag att göra vad dem själva vill med.

Som någon skrev bland kommentarerna under artikeln:
skall man skratta eller gråta. En del kan bara inte gå vidare med sina liv.
Citera
2007-10-27, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Dem vill synas lite till i media för dem är rädda att glömmas bort, och säkert få lite bidrag att göra vad dem själva vill med.

dom får nog rätt så mycket draghjälp av media och får nog en hel del att säga till om. Ska detta bli plattformern för Annas återkomst i politiken som justitieminister efter valet?
Citera
2007-10-27, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
Förväntar de sig massivt stöd från svenska folket? Vilka fler "folkkära" kändisar kan tänkas gå med i denna lilla klubb? Helge Fossmo? Stureplansprofilerna?
Stöd från det "stoppa-huvudet-i-sanden-likt-en-struts"-svenska folket? Nä, så långt hade de nog inte tänkt sig det hela ens i sina mest självförhärligande drömmar. Men "Stureplansprofilerna" är säkert heta kandidater till medlemsskap!
Citat:
Det är mycket du inte förstår! Sverige ligger på någon sorts "strykplats" inom den civilicerade världen vad det gäller rättssäkerhet, byggt på ett koncept uttänkt och framgångsrikt genomfört av det genomkorrumperade Socialdemokratiska partiet. Konceptet är att den lilla människan skall vara totalt maktlös gentemot statens myndigheter.
Du har ju själv utnyttjat detta med framgång i dina privata små fejder med Herr Dick, så du borde ju förstå vad det hela handlar om!
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Totalt hjärndött inlägg! Jag tror att det sista Billy Butt vill är att synas mer i media! "Bidrag att göra vad de själv vill med"? Du är ju dum på riktigt eller också är du Linda Rosing i förklädnad! Vadå eller förresten! Grammatik kan du inte heller!
Kommentarer till artikeln hittar jag inga, så dem har du väl bara fantiserat ihop!?
Om du hade fått ditt liv förstört bara på skoj, så skulle jag vilja se hur lätt du skulle ha för att gå vidare, ditt spån!
Citat:
dom får nog rätt så mycket draghjälp av media och får nog en hel del att säga till om. Ska detta bli plattformern för Annas återkomst i politiken som justitieminister efter valet?
Och det tror du? Efter att samma media rapporterade som de gjorde mot dem? Mediadrevet mot Billy Butt var ju enormt och för en fällande dom. Mediadrevet mot Sjödinskan var något mindre, men den borgerliga pressen hade fest. Skulle de nu ändra sig och hjälpa dem att få upprättelse? Jag tror inte det!

Det är skoj på något vis, Thomas Hartman var under ett år där han drömt om att vara i hela sitt eländiga liv, mitt i smöret! Sedan hände Crazy Horse-incidenten och efter den sossarnas valförlust och sedan den fällande domen. Lille TH finner sig tillbaka uppe i Umeå bakom ett skrivbord på landstinget, sittandes där och frenetiskt arbetandes på en plan att komma tillbaka där han anser sig höra hemma. Han skriver inlägg på forum, han startar en blogg, han startar en hemsida. Jag har tyvärr glömt namnet på hemsidan, var det www.upprättelse.nu? Orkar inte leta, den var patetisk i varje fall. Och nu detta!
Uppmärksammas bör att Den Fete lätt kunde ha dragit i några trådar och Sjödinskan skulle ha gått fri och kunnat fortsätta sin och THs karriär, men det gjorde han inte! Det skall han ha all heder för!
Citera
2007-10-27, 14:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Lite märkligt att Billy Butt slår sig ihop med Grisen... hon är precis en sådan som högljutt hade lett drevet mot honom på den tiden när han löpte gatlopp i media.
Citera
2007-10-27, 15:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Uppmärksammas bör att Den Fete lätt kunde ha dragit i några trådar och Sjödinskan skulle ha gått fri och kunnat fortsätta sin och THs karriär

Tror du verkligen det? Caset mot henne var ganska starkt, till skillnad mot Billy Butt-målet, som verkligen var en rättsskandal.

- F.G
Citera
2007-10-27, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Citat:
Uppmärksammas bör att Den Fete lätt kunde ha dragit i några trådar och Sjödinskan skulle ha gått fri och kunnat fortsätta sin och THs karriär.
Tror du verkligen det? Caset mot henne var ganska starkt, till skillnad mot Billy Butt-målet, som verkligen var en rättsskandal.

- F.G
Låt oss börja med att fastslå att sossarna har en tendens att ta hand om sina egna. Därefter vill jag påpeka att det var THs synpunkt såsom jag har fått den återberättad för mig, att Den Fete kunde ha agerat, men valde att göra bondeoffer för att bli av med för honom misshagliga individer. OK, kanske bara en bitter TH, vilket lär vi aldrig få veta!
Jag håller med dig helt, Billy Butt-målet var skamligt och medvetet felaktigt!
Citera
2007-10-27, 17:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det jag menar är att Sjödins urspårning var såpass tydlig och väl dokumenterad att det är svårt att se var någonstans i processen Den Fete skulle komma in med sin Nivea-drypande hand och "ingripa". Polisanmälan gjordes omedelbart, hon sattes i häkte, de elaka kulturberikarna på krogen vittnade till hennes nackdel... vad göra ? Lagen har ju sin gång. Detta är inte Nordkorea. Tror jag.

- F.G
Citera
2007-10-27, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det jag menar är att Sjödins urspårning var såpass tydlig och väl dokumenterad att det är svårt att se var någonstans i processen Den Fete skulle komma in med sin Nivea-drypande hand och "ingripa". Polisanmälan gjordes omedelbart, hon sattes i häkte, de elaka kulturberikarna på krogen vittnade till hennes nackdel... vad göra ? Lagen har ju sin gång. Detta är inte Nordkorea. Tror jag.

- F.G
Intressant, du vill att jag skall spekulera i hur Den Fete skulle kunna ha ingripit!
Hmm, vad kunde han ha gjort? Ringt chefen för den politiska redaktionen på Dagens Nyheter och bett om en krönika till stöd för Sjödinskan? Nä, knappast troligt!

Troligare är att han skulle beordrat att all skit som går att uppbringa om målsägaren och hans kollegor/vittnen skulle rotas fram och sedan gått ut i media och på sitt vanliga buffliga sätt startat en opinion för ett frikännande av "den oskyldiga". Samtidigt skulle han kunnat skicka ut antydningar till åklagaren i målet om att det snart skulle inrättas en högre juristtjänst som vederbörande skulle kunna söka eller skicka ut samma antydningar till målsägaren att han skulle kunna få en högre läkartjänst efter fullgjord utbildning om han bara struntade i sin anmälan. Plus att han skulle kunnat kohandlat litet med de andra politiska partierna så att deras nämdemän skulle ha funnit henne oskyldig vid rättegången. Nu vet jag inte hur domare i mål utses, kanske hade han kunnat få en sosse-trotjänare att sitta till doms också, vilken också skulle ha kunnat påverka utgången.
Sätten är så många i det politiska rävspelet, vilket Fula Gubben mycket väl är medveten om! Se'n om vi lever i Nordkorea eller inte känns betydelselöst. Den politiska makten gör som den behagar där som här.
Citera
2007-10-27, 19:40
Medlem
makkelijks avatar
Citat:
Lille TH finner sig tillbaka uppe i Umeå bakom ett skrivbord på landstinget, sittandes där och frenetiskt arbetandes på en plan att komma tillbaka där han anser sig höra hemma. Han skriver inlägg på forum, han startar en blogg, han startar en hemsida. Jag har tyvärr glömt namnet på hemsidan, var det www.upprättelse.nu? Orkar inte leta, den var patetisk i varje fall. Och nu detta!

Hej, Feinlyre. Ja, jag är rätt aktiv besökare på Flashback och försvarar gärna din rätt att vräka dynga mot dina medmänniskor. Det är också korrekt att jag är en av de som bidrar till www.upprättelse.nu. Jag tycker nämligen att samhället inte ska skydda våldsamma vakter. Om du inte gillar sidan behöver du inte gå dit. Och om du bara tycker den är ful och dålig i största allmänhet är du välkommen att delta och göra den bättre. Däremot jobbar jag inte med så många illistiga planer som du verkar tro. Men du kanske gått en kurs i konspirationsteori, hatar sossar i största allmänhet eller är Sverigedemokrat. Vad vet jag

Citat:
Låt oss börja med att fastslå att sossarna har en tendens att ta hand om sina egna. Därefter vill jag påpeka att det var THs synpunkt såsom jag har fått den återberättad för mig, att Den Fete kunde ha agerat, men valde att göra bondeoffer för att bli av med för honom misshagliga individer. OK, kanske bara en bitter TH, vilket lär vi aldrig få veta!
Jag håller med dig helt, Billy Butt-målet var skamligt och medvetet felaktigt!

Där har du fel Feinlyre, jag har verkligen ingen anledning att vara bitter och jag har inte fällt några såna uttalanden som du snackar om, tvärtom. Vill du veta vad jag tycker är du alltid välkommen att maila mig direkt istället för att prata med dina kompisar om vad de tror att jag tycker

Jag håller däremot med dig om Billy Butt målet som jag tycker är bedrövligt och jag tror dessvärre att rättssäkerhetsorganisationen behövs i Sverige. Kanske kan det nätverket göra ett litet bidrag för den offentliga debatten om bristerna i vårt rättsväsende. För min egen del har jag en hel del förslag till förbättringar. Det finns det säkert fler som har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in