2007-10-29, 21:52
Medlem
pilens avatar
Åh fy fan vad sjuka ni är, ingen nämnd ingen glömd....
Ni lägger över problemet på mig...

Jag blev hastigt hunvakt. Ägaren sa att hunden var lydig och lydde kommandon som jag sa bara hon inte var i närheten för då lyder hon bara matte. Den lydde mig ungefär 6h innan den fick damp och jag skapa tråden. Om en hund lyder en 6h av 48 kallar jag den inte lydig.

Nej jag ville inte gå ut 00.30 en lördsagsnatt det är inte livet jag valt (det gick som sagt bra med tabeletter). Nej jag ville inte gå ut resten av helgen jag är en fri människa. Det löstes av grannen som också har en snöhund fast liknar mer en räv (fortfarande vit).

Något mer som jag ska redogöra?
Citera
2007-10-29, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Rubriken till den här tråden är bland de bästa någonsin.

Ja jag garvade också när jag såg rubriken! Klockren!

Skriker du på den också? "Jävla böghund, låt mig va!"

Säger som många andra redan sagt, va inte hundvakt om du inte pallar med det!
Citera
2007-10-29, 23:17
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
Åh fy fan vad sjuka ni är, ingen nämnd ingen glömd....
Ni lägger över problemet på mig...

Jag blev hastigt hunvakt. Ägaren sa att hunden var lydig och lydde kommandon som jag sa bara hon inte var i närheten för då lyder hon bara matte. Den lydde mig ungefär 6h innan den fick damp och jag skapa tråden. Om en hund lyder en 6h av 48 kallar jag den inte lydig.

Nej jag ville inte gå ut 00.30 en lördsagsnatt det är inte livet jag valt (det gick som sagt bra med tabeletter). Nej jag ville inte gå ut resten av helgen jag är en fri människa. Det löstes av grannen som också har en snöhund fast liknar mer en räv (fortfarande vit).

Något mer som jag ska redogöra?
Jag ställer fortfarande frågan.....Har du ledsagare som bestämmer vad du skall handla på stan? Du kunde enkelt sagt NEJ. Du fattar väl att en hund behöver minst 90 min motion per dag.
Citera
2007-10-29, 23:24
Medlem
koprofagens avatar
Vilka moralgrisar det finns
TS: du kanske borde postat denna tråd i medicin & hälsa med tanke på disskussionsunderlaget.
Citera
2007-10-29, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzo
Ännu en överlevande abort, grattis!
Det är väl TS som är en "överlevande abort"- inte Grooble som bara var ironisk!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi
Citera
2007-10-30, 00:00
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Den lydde mig ungefär 6h innan den fick damp och jag skapa tråden

Men alltså om du har gett den kommandon i 6 timmars tid är det inte så konstigt att den blir stressad. Jag vet inte, men jag ger nästan aldrig min hund några kommandon. Det kan gå flera dagar utan att den får något kommando. Lyder den ej finns koppel samt möjlighet att stänga dörrar. Vad var det för kommandon du gav den?

För alltså, om man håller på och ge hunden kommandon och den tycker det är kul, så kan det hända att den vill fortsätta träna/busa/whatever. Det kan vara svårt att få hunden att gå ner i varv efter att man stressat upp den.
Citera
2007-10-30, 02:48
Medlem
KönsKlass avatar
Killen har säkert far sin som onanerar åt honom när han inte heller känner för det. Ge farsan lite piller så suger han också.
Citera
2007-10-30, 08:50
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W_T_F
Ja jag garvade också när jag såg rubriken! Klockren!

Skriker du på den också? "Jävla böghund, låt mig va!"

Säger som många andra redan sagt, va inte hundvakt om du inte pallar med det!
Nar jag horde rubrıken tankte jag
dırekt att han rakat ut for samma
problem som kıllen ı Hassanscetchen
'Mın rotweıler Glenn'. Att kıllen var
orolıg over att hunden bara stotte
pa hanar.
Citera
2011-04-15, 19:01
Medlem
skurmopps avatar
Hundar sover i snitt runt 16 timmar per dag. Så den kommer nog att lägga sig snart.
Citera
2011-04-16, 18:32
Medlem
Citat:
Råkade bli hundvakt denna helg åt en hund som har damp redan efter 6h. Den är en sån här snöhund som brukar finnas i fjällen och den kan inte vara still nu. Den vill konstant göra något och jag känner inte för att gå ut nu eller i helgen.

Till frågan:
Jag har lugnande medel för katt. Är det lungt att ge det? Är det lungt att ge lugnande för människor för det har jag mer av. Han och jag är trots allt däggdjur och har samma nerver.

Tack för svar

/En som vill sova.

Va sägs om att gå en promenad med hunden kanske...
Citera
2011-04-19, 11:18
Medlem
Shit vad det här räddade min dåliga dag, helt klockren och borde flyttas till humor!
Tur också att det finns dom som inte förstår sig på trolltrådar så att det blir ännu roligare att läsa
Citera
2011-04-21, 03:29
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Hunden har ju snart blivit 28år äldre sedan tråden skapades....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in