2018-01-31, 16:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Du träffade spiken där, läs avskrädet sina inlägg så bekräftas din undran om avskrädet är efterbliven eller ej

Eller så skickar vi bara tillbaka dem. Det är en snabbare lösning. Problem solved. Good riddance!
Citera
2018-01-31, 16:26
Medlem
Rikarvinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ingen är född kaosmänniska. Jag ser det som en protestaktion. Frågan är bara mot vad. Ta reda på det, och det kanske finns en lösning inom räckhåll. Var repressiv, och det kommer att eskalera.

Bebisar är väl iof rätt kaos, väldigt själviska.
Citera
2018-01-31, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Min kompis som är bibliotekarie visade ett protokoll för mig, från ett bisarrt personalmöte de haft. Problemet som diskuterades var vad man skulle göra med ett gäng från ett HVB-hem för ensamkommande, som trakasserade personal och besökare på det närliggnade biblioteket. Men detta med HVB-hem och ensamkommande nämndes inte med ett ord, utan det genomgående uttrycket på mötet - samt i protokollet - var "de här barnen". Hon sa att det var som att sitta med på Hattmakarens teparty... helt bisarrt.

Känns dumt att skapa en främlingsfientlig stämning i rummet.
Citera
2018-01-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bara det att det nu behövs väktare på biblioteken visar ju på en sjuk & katastrofal samhällsutveckling.

väktare i pluralis. De är oftast två numera. Undrar vad det kostar att ha två väktare från securitas där och vem som betalar det.
Citera
2018-01-31, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ingen är född kaosmänniska. Jag ser det som en protestaktion. Frågan är bara mot vad. Ta reda på det, och det kanske finns en lösning inom räckhåll. Var repressiv, och det kommer att eskalera.

"Jag ser det som en protestaktion". Nu finns ingenting som tyder på att ditt antagande stämmer så då behöver ingen följa din uppmaning heller.

Stök ska beivras eller så stänger man ned verksamheten. Så enkelt är det.
Citera
2018-01-31, 22:21
Medlem
dialektikers avatar
Egentligen funderar jag på om ungdomsgårdar har slagit igen för inga orkar med ligisterna?
Och så ger de sig på de stackars timida bibliotekarierna a la Gudrun med rak lugg, glasögon och tygkasse som handväska som inte vågar säga kratta till ligisterna. Känns fel att de ska råka ut för detta.
En annars trevlig, lugn och sympatisk miljö där man kunde sitta och slappna av har blivit extremt otrevlig.
Jag vill inte ens gå till biblioteket längre.
Även om vår miljö på biblioteket inte är i närheten av det som uppges i tråden tycker jag det är extremt otrevligt med störiga ungdomar som kommer in bara för att sitta och snacka högt och samvara med varandra ( och gärna störa med höga smackningar och oljud från mobiler).
Och det är obehagligt att bibliotekarier inte ens våga säga till det. Jag har gått fram och sagt att det inte är en ungdomsgård. Men NI VET EXAKT hur de gör. De tar till det där ignorerandet. En fittig kultur de tagit till och spritt mellan sig i hela Sverige.
Ni vet exakt vad jag menar. Precis samma beteende varenda rötäggsblatte tagit till sig även på badhus. När badvakterna säger till dem på äventysbadet på låtsas de inte höra. De låtsas inte förstå språket.
Har de det här hänsynslösa beteendet med sig eller har de spritt det i samförstånd mellan sig över hela Sverige?
Citera
2018-02-01, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
"Jag ser det som en protestaktion". Nu finns ingenting som tyder på att ditt antagande stämmer så då behöver ingen följa din uppmaning heller.

Stök ska beivras eller så stänger man ned verksamheten. Så enkelt är det.

Tror du de som stökar blir bättre människor av att deras bibliotek stängs? Biblioteket har ett folkbildningsuppdrag att tillhandahålla böcker åt alla dem som inte har råd eller inte vill köpa själva.
Citera
2018-02-01, 09:50
Bannlyst
Citat:
Tror du de som stökar blir bättre människor av att deras bibliotek stängs? Biblioteket har ett folkbildningsuppdrag att tillhandahålla böcker åt alla dem som inte har råd eller inte vill köpa själva.

Tjata på du.

Stök beivras eller så stänger man ned verksamheten.

Bråkiga resenärer ska bli utkastade från bussar eller tas hand om polis osv. Samma princip.

Det mångkulturella dysfunktionella Sverige kommer inte ha några bibliotek kvar som upprätthåller något folkbildningsuppdrag. Mångkulturen stinker.
Citera
2018-08-22, 21:58
Avslutad
"Dalabergs bibliotek i norra Uddevalla tvingas stänga klockan 14.00 idag torsdag och håller stängt under fredagseftermiddagen på grund av stök och trakasserier mot personal och besökare."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7021181
Citera
2018-08-22, 21:59
Avslutad
Barn anmäls efter oro på biblioteket

Citat:
Biblioteket har polisanmält flera incidenter som ska ha ägt rum under de senaste veckorna.

I två fall pekar verksamheten ut ett gäng barn och ungdomar som dragit runt i lokalerna och ofredat personal och besökare.

– Sex, sju stycken tjejer och killar mellan 8 och 13 år gamla. Enligt biblioteket är de kända för att stöka runt i Vadstena tätort, säger Lotta Järkemyr, stationsbefäl hos Motalapolisen.
http://www.corren.se/nyheter/vadstena/de-far-utmarkelsen-guldklovern-om5423913.aspx
Citera
2020-01-03, 08:47
Medlem
Ördögs avatar
I Kristianstad har biblioteket i Gamlegården fått stänga.

(FB) situationen i kristianstad?
Citera
2022-03-18, 17:14
Medlem
halaltarzans avatar
Då var det dags igen.....

Citat:
På torsdageftermiddagen blev en medarbetare på Bergsjöns bibliotek påhoppad och sparkad i ryggen av ett ungdomsgäng. Till följd av det stängde biblioteket omedelbart för att ta hand om personalen och sätta in stödinsatser.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/personal-attackerad-bibliotek-i-bergsjon-fick-stanga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in