Egentligen funderar jag på om ungdomsgårdar har slagit igen för inga orkar med ligisterna?
Och så ger de sig på de stackars timida bibliotekarierna a la Gudrun med rak lugg, glasögon och tygkasse som handväska som inte vågar säga kratta till ligisterna. Känns fel att de ska råka ut för detta.
En annars trevlig, lugn och sympatisk miljö där man kunde sitta och slappna av har blivit extremt otrevlig.
Jag vill inte ens gå till biblioteket längre.
Även om vår miljö på biblioteket inte är i närheten av det som uppges i tråden tycker jag det är extremt otrevligt med störiga ungdomar som kommer in bara för att sitta och snacka högt och samvara med varandra ( och gärna störa med höga smackningar och oljud från mobiler).
Och det är obehagligt att bibliotekarier inte ens våga säga till det. Jag har gått fram och sagt att det inte är en ungdomsgård. Men NI VET EXAKT hur de gör. De tar till det där ignorerandet. En fittig kultur de tagit till och spritt mellan sig i hela Sverige.
Ni vet exakt vad jag menar. Precis samma beteende varenda rötäggsblatte tagit till sig även på badhus. När badvakterna säger till dem på äventysbadet på låtsas de inte höra. De låtsas inte förstå språket.
Har de det här hänsynslösa beteendet med sig eller har de spritt det i samförstånd mellan sig över hela Sverige?