Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-26, 11:59
  #1
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag köpte mig en extern hårddisk, western.
det stör mig att det är fat32 på och då jag går in på partionsredigeraren så kan den inte konvertera till ntfs, varför inte? det finns massor av andra format tillgängliga som jag inte vill ha... men just ntfs går inte att välja.. varför?
Citera
2007-10-26, 13:27
  #2
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Jag köpte mig en extern hårddisk, western.
det stör mig att det är fat32 på och då jag går in på partionsredigeraren så kan den inte konvertera till ntfs, varför inte? det finns massor av andra format tillgängliga som jag inte vill ha... men just ntfs går inte att välja.. varför?

Varför vill du ha NTFS?

har tyvärr inget svar på din fråga
Citera
2007-10-26, 13:37
  #3
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Varför vill du ha NTFS?
Gissar att TS vill kunna flytta den till andra burkar som kör Windows. TS får väl då formatera NTFS på någon annan burk...

Annars, om Windows inte är inblandat är det ju bara dumt att köra NTFS, reiserfs eller ext3 är nog ett bättre val då.
Citera
2007-10-26, 18:58
  #4
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Gissar att TS vill kunna flytta den till andra burkar som kör Windows. TS får väl då formatera NTFS på någon annan burk...

Annars, om Windows inte är inblandat är det ju bara dumt att köra NTFS, reiserfs eller ext3 är nog ett bättre val då.

Är inte reiserfs bra ostabilt? Har hört rätt mycket om data som korruperas/försvinner osv.

Känns som om man ska köra ett säkert kort på sin externa, då man antagligen har allting nerladdat/dokument/liknande på den.
Citera
2007-10-26, 19:20
  #5
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Är inte reiserfs bra ostabilt? Har hört rätt mycket om data som korruperas/försvinner osv.

Känns som om man ska köra ett säkert kort på sin externa, då man antagligen har allting nerladdat/dokument/liknande på den.

Snälla - ta inte den diskussionen här i denna tråden. Det blir en diskussion av episka mått liknande religösa extremister.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback