2009-07-15, 03:36
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junga
Men man väljer själv helt enkelt.. Kristendomen har mycket mer frihet än andra religioner som t.ex Islam. Jag tycker det är fel att berusa sig men jag gör det ändå.. Skadar dock ingen än mig själv vilket jag tycker också är tråkigt.
Frihet <3

Om det är frihet man letar efter så är väl knappast Bibeln det bästa stället?
Du får ursäkta min hårda ton, men jag har diskuterat oerhört mycket med kristna, och är väl bevandrad - både i Bibeln och teologin. Jag kommer aldrig begripa mig på vare sig homosexuella eller "drinkare" som håller fast vid Bibeln. För hundra år sedan, kanske, men idag???
Citera
2009-07-15, 08:19
Medlem
Mats-Everts avatar
Denna kristendom låter som en tvättäkta flummarkristendom där du kan göra vad fan du vill under ditt liv, för du kommer alltid FÖRLÅTAS när du står vid pärleporten och sankte per står med en holk redo till alla som skall kommas in. Ger inte så värst mycket för sådan tro...

Dock bättre än straight-edge fjollorna som är kristna, som ska komma fram och spela allan när man sitter o dricker bärs i parken eller vid en sjö. Bor vid en bibelskola så jag har varit utsatt för de här idioterna mer än en gång.

Kristendomen i sig oavsett om man är knarkare eller ej är ju ganska skum, för en del resonerar som nemesis och en del som straight-edge idioterna. De enda jag kan ha respekt för det är väl den gamla skolans kristna, dvs mina mor och farföräldrar som har lite moral i kroppen utan att för den delen pracka på någon annan skiten.
Citera
2009-08-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Av någon anledning tror jag knarkare är extra fientliga mot kristendomen... Detta beror antagligen på att uppfattningen om att kristendomen förbjuder allt som är roligt... Men jag håller inte alls med om den saken, min åsikt är att allt som är gott kommer från himmelen, och använder man droger på rätt sätt så får man himmelska upplevelser... Jag ser inte knark som någon synd, varför skall vi tycka det?? I första moseboken kan man läsa om syndafallet, hur Adam och Eva plötsligt till sin skam upptäcker att de är nakna efter att ha ätit av den förbjudna frukten... Detta symboliserar skammen med jordelivet, vi människor har väldigt lätt för att stämpla sånt som är skönt som en skam... Själv anser jag att vi skall älska det som skapats åt oss och avnjuta det med respekt...

Många människor förknippar kristendomen med att själva känna sig skamsna andra med att påstå att andra är skamliga och vissa använder t.o.m. kristendomen som argument för att få starta krig, men det är inte kristendom för mig! För mig handlar det om peace, love and forgiveness, perfekt för en knarkare som jag (och borde vara för alla andra människor också)?? Visst, hinduism och asatro är trippigare, men rent filosofiskt tycker jag man gärna kan låta Jesus inspirera sig och sen kan man njuta av den fornnordiska mytologin som en fantastis psykedelisk sagovärld... =)

Eftersom många upplever kristendomen så tråkig så har jag lagt in resten av mitt inlägg som en spoiler, men läs gärna vad jag har skrivit... Jag svarar gärna på frågor om min syn på kristendom och knark och det skulle också vara kul att veta om jag är helt ensam eller om det finns någon annan kristen knarkare här?? Några rastafaris borde ju åtminstone finnas, men de kanske är för nerrökta för att debattera.. =P
Jag kommer säkert att få ångra att jag bekänt mig som kristen med tanke på hur många av mina vänner här på FB som inte kan acceptera vad jag tror på, även fast jag som sagt inte är någon anhängare av organiserad som vill förbjuda allt roligt... Men med den starka kraften av opioiderna på min sida så känner jag att jag har kraften att stå upp för vad jag tror på! Och detta är inget knarkrus, utan vad jag trott på ungefär hela mitt liv men oftast inte vågat tala om...

Hey kompis! minns inte hur detta funka, mena dda min msn!
Citera
2009-09-11, 17:05
Medlem
Jag tror inte att Gud vill att du ska ta droger. Han bryr sig väldigt mycket om oss människor.

Ställ dig frågan: Behöver du droger eller Gud mest?
Citera
2009-09-11, 17:23
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bragolf
Jag tror inte att Gud vill att du ska ta droger. Han bryr sig väldigt mycket om oss människor.

Ställ dig frågan: Behöver du droger eller Gud mest?

Gud är ju en drog, antagligen utan tvekan den mest farliga för samhälle eller individ, den enda drogen som behöver rensas bort.
Citera
2009-09-11, 17:43
Medlem
frukosteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-
Gud är ju en drog, antagligen utan tvekan den mest farliga för samhälle eller individ, den enda drogen som behöver rensas bort.

om det är en drog är det bara placeboeffekter alltsammans!
Citera
2009-09-11, 18:08
Medlem
GlennGBGs avatar
Hur som helst är det väl i alla fall den mest skadliga "drogen" - den som under århundraden har ställt till mest skada för mänskligheten!
Citera
2009-09-11, 18:09
Medlem
Nudiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-

Mycket bra sagt. Kunde inte sagt det bättre själv.

Ledsen för ett off-topic men kände mig tvungen och understryka detta inlägg.
Citera
2009-09-11, 18:46
Medlem
L.A.M.Fs avatar
varför lägger ni energi på detta självgoda, patetiska, spektakel?
Citera
2009-09-11, 19:06
Bannlyst
Jag tror kristendom och drogbruk mycket väl kan gå hand i hand. Etablerad religion som den ser ut idag är ju mycket annorlunda mot den som fanns förr i tiden, dessutom vet man ju inte hur mycket den heller stämde överens med vad Gud tycker. Religion handlar för mig mycket om att finna sig själv, och det tror jag mycket väl droger kan hjälpa än med. Då pratar jag om droger man finner i naturen, syntetiska droger är en helt annan sak, iallafall som jag ser det.
Kristendomen som den ser ut idag är väldigt präglad av samhällets och statens regler och ideal, både nutidens och de ideal som användes då kristendomen spreds till vårat land. Då kristendomen använts som ett verktyg för människors egna gynning ska den verkligen tas med en nypa salt. Om gud skapat cannabis och det inte är till för att intas, vad är det då till för?
Om man fokuserar på kristendomens vägledning och ideal istället för dess regler så tror jag att liberalism är viktigt och cannabis kan verkligen hjälpa till där.
Kanske lite flummigt skrivet och mycket text, men det jag vill få fram är att jag inte tror att kristendomen går ut på att döma folk. Mår du bra av att ta droger och trivs med det så gör det. Man ska ju njuta av livet.
Citera
2009-09-16, 16:54
Medlem
Den Gud jag vet om sätller inte till mycket problem alls. Däremot alla dessa religiösa människor kan ställa till mycket bråk och problem, vilket är Gud helt emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in