• 2
  • 3
2007-11-19, 00:20
Medlem
Pendeltågs avatar
Jag inhandlade 3 flaskor i fradags. En tog jag med mig dit jag vart bjuden på middag i fredagskväll, en perfekt ta med present. Den delade vi i sällskapet för övrigt på efter den utsäkta hemmagjorda planksteken!

Smakade mycket bra så köp säger jag! Systemet hade sålt 230 flaskor på 1,5 timme här, så strykande efterfrågan minst sagt! Hämtade samtidigt ut mitt beställda mini-set med 5 olika flaskor blossa-glögg. Skall bli kul att smaka mig igenom då jag missat blossas årgångsglögg genom åren.
Citera
2007-11-20, 21:28
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Köpte en flaska idag efter att den var slut i lördags.. Var många i systemkön som bara var där för glöggen idag. =)

Är dock inte så imponerad av smaken - det är inget fel på den, men det smakar ju mest... starkvinsglögg i allmänhet. I så fall tycker jag mkt bättre om Blossas trestjärnig spetsad med rom, men den är egentligen lite för stark.
Citera
2007-11-23, 16:38
Medlem
xavi8222s avatar
Blossa 07 var givetvis slut på Systembolaget. Oväntat.

Det blev istället Herrgårdsglögg (15 %) från Norge för 55 kr/75 cl. Jag stod länge och väl framför hyllan och funderade. Till sist fastnade jag för den norska herrgårdsglöggen, då den har en smak av pepparkaka. Jag har precis smakat på första glaset och den är helt OK. Jag kör dock bara russin i glöggen, då jag tyckte mandeln var alltför dyr i affären (man är ju snål och vill inte köpa mandel för 20 kr/200 g).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in