• 1
  • 2
2007-10-25, 23:10
Medlem
Blå Rutas avatar
Tänkte höra vilka låtar folk här inte kan lyssna på längre av en eller annan anledning, och givetvis varför.

Själv börjar jag förstås.
Märkte det nu när jag köra lite random musik på datorn. Låten som kom upp var Solsbury hill med Peter Gabriel. Märkte direkt hur jag inte kunde sitta still och hur jag blev förbannad. Allt jag kunde höra var Mona Sahlins röst säga "ååh já e ingen fifflaree!"
Tack som fan jävla Muf för den där filmen om monas snedsteg som hade den låten i bakgrunden!

Så, vilken låt, band, musikstil eller liknande tål du inte längre? Det ska inte vara nåt hat mot artisten eller att du inte gillar musiken från början. Det ska vara musik som blivit sabbad för dig av en tredje part.

Har någon mod en bättre idé var detta kan placeras så flytta, men jag tyckte inte den passade i musik eftersom det inte är musiken som är det primära, utan vad som sabbat den.
Citera
2007-10-25, 23:13
Medlem
kiwi22s avatar
Christian Walz med wonderchild. Konstant spelandes på en PRAO för många år sedan. Får spasmer i hela jävla kroppen. Hatar låten.

Även Boten Anna får man kraftiga rysningar av, vidrigt.
Citera
2007-10-26, 12:44
Medlem
Zleepings avatar
Alla sorters julmusik som spelas i köpcentrum och gallerior i allt för stor del av året.

Får nästan ångest såfort jag hör bjällerklang, felice navidad (stavning?) eller liknande
Citera
2007-10-26, 13:30
Medlem
Stinkos avatar
Om jag fått någon låt eller så "förstörd" av någon/något vet jag inte, kan inte komma på det just nu i alla fall. Men hur som helst finns det ju viss musik jag bara inte tål att lyssna på, och då må ju det värsta vara julmusik, har Aldrig tyckt det varit bra på något sätt. Men finns det ens någon idag som kan finna sådan musik "bra"...?

Annars gillar jag absolut inte att gå omkring på stan då det står gamlingar och spelar dragspel och dyl. Musiken känns så oerhört ...gammeldags och vad skall man säga... fjantig? Kan nog inte beskriva. Musiken låter inte bra alls. Det känns som man är med i ngn gammal film då man går runt på stan med den musiken kring sig...Och så tänker jag alltid på hur folket runt omkring ser på mig då de samtidigt hör musiken... Finns det någon annan som känner sig dum/ful då sådan musik spelas? Eller är det jag som är störd?
Citera
2007-10-26, 13:50
Medlem
Big_Bites avatar
För ett par år sedan då Replay-skivorna var största modet och spelades överallt och hela tiden fick jag massor av ltar förstörda.
tack vare att de hade blivvit omgjorda klarade jag inte längre av att lyssna på originalen utan att få kväljningar.
Citera
2007-10-26, 13:56
Medlem
Hey baby med det där jävla bandet. fyfan den e vidrig
Citera
2007-10-26, 14:14
Medlem
core_s avatar
The Proclaimers - I'm gonna be (500 miles) är en låt jag alltid har tyckt om, tills Mamma Scan använde den till sin förbannade köttbullereklam.

Nu kan jag inte höra den låten utan att tänka på den där jävla reklamen, så jag hatar både reklamen och låten nu.
Citera
2007-10-26, 14:24
Medlem
Deannas avatar
O Fortuna av Carl Orff. Underbart körverk, men som någon sa här på FB "O Fortuna är den klassiska världens motsvarighet till Boten Anna".
Citera
2007-10-26, 14:27
Medlem
CrackCrickets avatar
Det här är inget annat än klassisk betingning med tillhörande behaviourism. Självklart ska ni kunna få lyssna på musik utan att förknippa det med olika negativa saker, börja ombetinga redan nu!
Se till att slå på musiken under bra situationer, t.ex en mysig fredagskväll samtidigt som ni stoppar i er god mat och konverserar med er älskade etc etc. Då blir musiken förknippad med något nytt, positivt istället. Den blir ombetingad.

Annars finns även alternativet utvattning, det vill säga ni biter i det sura äpplet och lirar musiken om och om igen. Helst i mp3 och skit 24/7, efter ett tag förlorar musiken dess styrka och kommer till slut bli neutral för er.

vill ni veta mer: http://sv.wikipedia.org/wiki/Behaviorism http://sv.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betingning

/Mvh Amatör Psykologen CrackCricket
Citera
2007-10-26, 14:50
Medlem
cannabis_corpses avatar
Metallica´s Sad But True förstördes av den jävla mesen Kid Rock med sin American Badass.
Citera
2007-10-26, 14:57
Medlem
fire it ups avatar
Jag mår lite smått dåligt när jag hör Turtles - Happy together. Tack vare det där förbannade skitbandet Simple plan som promt var tvugna att göra en cover på den låten. Fy för fan säger jag bara
Citera
2007-10-26, 15:10
Medlem
Claritys avatar
Alla Backstreet Boys låtar...

Mimade till dem när jag var runt 8-10 år, fy fan vad jag ångrar mig
Jag var den där stjärtgossen "Nick Carter". Hade lite problem med håret dock, mittbena när man har 3cm långt hår blev inget vidare...

Men men, på den tiden tyckte jag att jag var stentuff, det gjorde tjejerna med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in