Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
CSI är ok tidsfördriv på fattiga tv kvällar, men det som retar upp mig i dessa serier är att vid varje brottsplatsundersökning så använder dom ficklampa. Det spelar ingen roll att det lyser dagsljus på de fördragna gardinerna eller att det finns lampor i taket och på borden.
Dom ska alltid springa omkring i nåt mystiskt mörker, mycket irriterande.
Ja, det där är faktiskt jobbigt. Känns som om det ska vara så i varenda serie som har med utredningar och poliser att göra. Antagligen beror det mycket på filmen Seven (konstant mörker och ficklampor överallt) och Arkiv X (känns som om Mulder och Scully ALLTID hade en gigantisk ficklampa till handa).
För övrigt tycker jag TS har ganska rätt i sin analys av upplägget och karaktärerna.
CSI Miami är klart sämst och Caruso går en enbart på nerverna. CSI New York går väl an. Originalet, CSI i Las Vegas, tycker jag är bäst. Kollar inte så ofta på CSI, men ibland kan det vara okej att slötitta på.
Stör mig rätt mycket på att alla i serierna, även i andra polisserier, måste vara så jävla snygga och vältränade (förutom att det brukar finnas en i varje serie som avviker från mallen, oftast en fet kriminalare eller obducent).
Sen undrar jag också över det där med att brottsplatsutredarna i tid och otid är ute i farliga situationer och jagar bovar.
Men det blir väl för krångligt att blanda in en massa andra poliser.