2007-10-26, 17:31
Medlem
Bra sammanfattat.

Jag började titta på CSI relativt sent men fick slutligen ge mig efter år
av påttryckningar från en kompis. I början tyckte jag att serien var helt okej.

Jag satt och väntade på att klockan skulle slå 21:00 varje måndag.
Men rätt snabbt insåg jag att upplägget i varje avsnitt var densamma.
Och alla trista oneliners före introt tog bokstavligt talat livet av mig.
Citera
2007-10-26, 19:03
Medlem
LoTiXs avatar
Sett ungefär två minuter av den där dyngan. En kille ramlar nedför en husvägg ungefär 30 meter. Huvudet flyger av och hamnar på asfalten. "Huvudet" såg ungefär ut som en bit oxfilé. När man kommer upp på terassen kroppen landade på ser man kroppen i sig är helt intakt. Vilken budget har de egentligen?

Nej skiten hamnar nere på botten tillsammans med Vänner och 2 and a half men.
Citera
2007-10-26, 23:15
Medlem
Ettan^s avatar
Ååååh dessa oneliners from hell får en att vilja äta upp fjärrkontrollen! Glasögon av, töntigt jävla oneliner, glasögon på samtidigt för effekt. ARGH!

Glöm inte heller att beskriva deras laboratorium, med glasväggar och alla nymodigheter som verkar ha köpts från Venus för att kunna få fram alla detaljer. Och att dom ALLTID ska hitta en bloddroppe här, ett hårstrå där, som löser fallet. Jag menar, oddsen att hitta något sånt där jäkla litet är ju minimalt, och ändå sker det varje avsnitt. "Oj, kolla där borta, under stenen, 2 cm ner i marken. Ett hårstrå! Nu vet vi vem det är".

Plöh!
Citera
2007-10-27, 00:04
Medlem
Finns ju ingen värre än David Caruso, speciellt dom där jävla profilscenerna på honom och rättvisans brillor... Bästa är nog hans ändlösa One Liners innan introt.

Här har ni 7 minuter av ren tortyr..

http://www.youtube.com/watch?v=_sarYH0z948
Citera
2007-10-27, 01:16
Medlem
fredrocks avatar
haha såg ni 2 1/2 men när alans andra fru, hon den unga, fick en roll i nåt csi-liknande? aaahahaha
Citera
2007-10-27, 03:57
Medlem
Illmatics avatar
Sjukt najs att det finns en del oneliners på tuben. Han är en stor jävla lök!
Citera
2007-10-27, 04:01
Bannlyst
Aldrig gillat CSI serien. Tråkigt skit!

Däremot så älskar jag serien Law & Order. Fattar inte att ingen än har gjort ett tråd om serien.
Citera
2007-10-27, 05:12
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-Guru
Finns ju ingen värre än David Caruso, speciellt dom där jävla profilscenerna på honom och rättvisans brillor... Bästa är nog hans ändlösa One Liners innan introt.

Här har ni 7 minuter av ren tortyr..

http://www.youtube.com/watch?v=_sarYH0z948

Haha så klockren

Det där är den enda anledningen att jag kollar på CSI, Horatio
Han är mäktig i sina lösa-brott brillor
Citera
2007-10-27, 05:21
Bannlyst
Jag kollar enbart på CSI för att Eric Szmanda (Greg Sanders) är så sjuuuuuuukt het!
Citera
2007-10-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Man kan sammanfatta det hela med att CSI är massproducerad dynga. Ingen skaparsjäl ligger bakom det hela, bara pengar - pengar - pengar! Det blir inte bra, det finns inget djup, ingen själ, ingenting. Det är så jävla ytligt, men det är väl det dagens människor gillar, så att det slipper grubbla så mycket.

Fan, kunde inte sagt det bättre själv!
Citera
2007-10-27, 13:56
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Man kan sammanfatta det hela med att CSI är massproducerad dynga. Ingen skaparsjäl ligger bakom det hela, bara pengar - pengar - pengar! Det blir inte bra, det finns inget djup, ingen själ, ingenting. Det är så jävla ytligt, men det är väl det dagens människor gillar, så att det slipper grubbla så mycket.

Fast det där passar väl in på i princip varenda TV-serie...? TV-serier är generellt inte gjorda för att vara högkultur, utan det är snabbgjord underhållning. Själv tycker jag CSI kan vara ganska trevligt att slötitta på, jag förväntar mig inte Shakespeare kl 21 en måndag. Samma sak gäller för den där engelska polisserien vad-den-nu-heter... Morden i Midsomer?

Hellre CSI än de hemska Beck- eller Wallanderfilmerna....
Citera
2007-10-27, 14:03
Medlem
Jag tycker att inledningsmusiken är skitbra. Specielt We won't get fooled again.

Sen kan jag hålla med om att det lätt blir långtråkigt med CSI, men det är fortfarande (sorgligt nog?) en av de bättre serierna som går på svensk TV. Brukar vara perfekt att slötitta på om man inte har något bättre för sig.

Jag förstår din kritik, men jag tycker att det finns bra mycket värre program idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in