2007-10-25, 20:11
Medlem
jag gjorde en uppdatering frn tiger till leopard. Hela installationen vart klar sen nr jag skulle starta upp datorn kom bara en bl skrm med en pekare. det stannade dr s jag fick gra en hrd omstart.

jag hade precis med minne s att jag skulle kunna installera det. nu frsker jag installera det igen men har inget minne, s jag vill ta bort dem 7 gigen som behvs fr att installera OSet p nytt.

nu har jag bootat upp med skivan p datorn och vill ha hjlp med att komma t hrddisken s jag kan rensa lite. hjlp uppskattas.
Citera
2007-10-27, 10:20
Medlem
Akademikerns avatar
Det var en polare som skrev detta t mig och jag ville bara sga att jag lste problemet genom att lra mig ngra simpla unix-kommandon och starta terminalen frn installationsskivan och ta bort lite filer s jag fick mer utrymme fr installatiuon. Var p jag krde en arkvi/install
Citera
2007-10-27, 12:37
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Det smidigaste sttet r s klart om du vljer att formatera datorn under installationen. Annars fr du lra dig grunderna i hur man anvnder en terminal och hur OSXs filstruktur ser ut. S att du kan genom Terminalen kan radera saker.
Citera
2007-10-27, 12:44
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Det smidigaste sttet r s klart om du vljer att formatera datorn under installationen. Annars fr du lra dig grunderna i hur man anvnder en terminal och hur OSXs filstruktur ser ut. S att du kan genom Terminalen kan radera saker.

Det var precis det jag fick lra mig fr att f bukt med problemet :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in