• 1
  • 2
2007-10-27, 23:35
Medlem
PhatPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Hr har ni era jvlar:

http://img80.imageshack.us/img80/5053/ballongrl4.jpg

Tror att riddaren blev lite kinkig
Citera
2007-10-27, 23:49
Bannlyst
Jag kr spiralballong, hick... Nu ska jag ut och fira dagens vinst, skl!
Citera
2007-10-28, 04:17
Medlem
groovyjaxxs avatar
ballong visp r ok s lnge man inte kokar ngon mejeriprodukt som kan brnna. att gra en bechamel med en ballongvis resulterar i inget annat n i en ss som smakar svetsgrillat bacon
Citera
2007-10-28, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Personligen s tycker jag att ballongmodellen har sina klara frdelar inom samtliga manuellt vispbara anvndningsomrden. Den knullar, s att sga, snder spiralmodellen, sprcker den totalt! Spiralvispen ligger dr, blodig och kippar efter luft medan ballongvispen frbereder sig p nnu en omgng, i rven! Det r en ren vldtckt vi talar om mina damer och herrar!

Hahahahahhaa!!!

OnT: Anvnder alltid ballong...
Citera
2007-10-28, 11:05
Medlem
klybans avatar
Jag finner mig att anvnda spiralvispen nr man har mindre mngder.
Eller nr sjlva vispandet i sig inte r grejen.
Och s kommer man t bttre i kanterna,typ i en grytan.

Men att vispa med r ju ballangvispen suvern.
Citera
2007-10-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Jag kr spiralballong, hick... Nu ska jag ut och fira dagens vinst, skl!

Hur ser en sn ut d?

Jaha, sjlv tycker jag de passar t olika ndaml. Oftast fr att citera en viss riddare knullar ballongvispen den vanliga men som folk sger, spiralen kommer t i kanterna och den tenderar inte att skvtta lika mycket (uppt, s att sga) nr man ska vispa nt hrt.

Sedan har vl vispen frlorat sitt anvndningsomrde dr det skvtter och ersatts av elektriskt dito. Det man har visparna till r vl sser och grt. Men dr vinner ju faktiskt spiralvispen pga tkomligheten i kanterna, ltt att brnna vid med ballong.
Citera
2015-11-18, 17:43
Medlem
japanskbruds avatar
jag kan t ex vispa 3 dl vispgrdde dubbelt s fort med ballongvisp n spiralvisp(kass) .. och jvligt mkt fortare n vad det gr att plocka fram elvispen .. krver bara en vispskl med rund botten. Majons/emulsionssser r helt krt med spiralvisp.. duger som sagt till att rra i botten p ssgrytor .. allt annat ska man ha ballongvisp till .
Citera
2015-11-18, 20:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
jag kan t ex vispa 3 dl vispgrdde dubbelt s fort med ballongvisp n spiralvisp(kass) .. och jvligt mkt fortare n vad det gr att plocka fram elvispen .. krver bara en vispskl med rund botten. Majons/emulsionssser r helt krt med spiralvisp.. duger som sagt till att rra i botten p ssgrytor .. allt annat ska man ha ballongvisp till .
Glm inte handmixern dr, den r snabb som attan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in