Svara
  • 1
  • 2
2007-10-27, 11:50
Medlem
Roachburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensationWhite
Skaplig rapport och jag kan förvisso känna igen mig i det du beskriver. Mina största farhågor är att man någon gång tar till sig så mycket av en intensiv tripp att verkligheten aldrig mer blir det samma igen. Hur ska man då ta sig ur situationen? När man väl insett vad man åstadkommit i livet och att det i jämförelse med andra inte betyder ett dugg?
Det finns alltid en risk att man påverkas negativt av en svampupplevelse, med permanenta psykiska bieffekter.

Mm, jag blev riktigt rädd ett tag under trippen, trodde att jag aldrig mer skulle kunna njuta av livet eftersom allt egentligen var så meningslöst, trodde att jag skulle fastna i det "känslolösa" och mardrömsliknande tillståndet.. Men såhär i efterhand så känner jag nästan att det blivit lättare att njuta av livet just för att det är så "meningslöst", jag känner mig inte längre så pressad att göra vissa saker, har lättare att bara flyta med strömmen och gilla läget liksom.
Men jag kan tänka mig att det finns en eller annan som aldrig riktigt "blivit sig själv igen" efter en hård tripp..

Men om man väl klarat av en tripp så borde det väl bli lättare att "hantera" nästa? Man borde inte kunna spåra ur lika hårt va?
Och det känns som att sålänge man har med någon "nykter" person så borde det också bli lite lättare att ta sig ur allt tankekaos, eller?
Citera
2007-10-30, 16:16
Medlem
fnattes avatar
Bra rapport. Kände igen många saker i din tripp, bland annat det där med att känna att man bara fantiserat ihop hela sitt liv och att ingenting är verkligt. 4/5
Citera
2007-11-17, 16:20
Medlem
ThickHazes avatar
Hur många gånger har du provat psykadeliska tidigare?

Helt ok rapport 3.5/5
Citera
2007-11-17, 16:41
Bannlyst
Femma av mig eftersom du bra beskriver ett tillstånd jag också upplevt. Speciellt detta: "vart jag än kollade så föll världen i bitar eller suddades ut".

Skokramandet var roligt också. Jag tror att man vill greppa tag i något enkelt för att inte helt tappa greppet om verkligheten. Sen blir det föremålet ens enda trygghet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in