Citat:
Ursprungligen postat av sensationWhite
Skaplig rapport och jag kan förvisso känna igen mig i det du beskriver. Mina största farhågor är att man någon gång tar till sig så mycket av en intensiv tripp att verkligheten aldrig mer blir det samma igen. Hur ska man då ta sig ur situationen? När man väl insett vad man åstadkommit i livet och att det i jämförelse med andra inte betyder ett dugg?
Det finns alltid en risk att man påverkas negativt av en svampupplevelse, med permanenta psykiska bieffekter.
Mm, jag blev riktigt rädd ett tag under trippen, trodde att jag aldrig mer skulle kunna njuta av livet eftersom allt egentligen var så meningslöst, trodde att jag skulle fastna i det "känslolösa" och mardrömsliknande tillståndet.. Men såhär i efterhand så känner jag nästan att det blivit lättare att njuta av livet just för att det är så "meningslöst", jag känner mig inte längre så pressad att göra vissa saker, har lättare att bara flyta med strömmen och gilla läget liksom.
Men jag kan tänka mig att det finns en eller annan som aldrig riktigt "blivit sig själv igen" efter en hård tripp..
Men om man väl klarat av en tripp så borde det väl bli lättare att "hantera" nästa? Man borde inte kunna spåra ur lika hårt va?
Och det känns som att sålänge man har med någon "nykter" person så borde det också bli lite lättare att ta sig ur allt tankekaos, eller?