2007-10-25, 15:02
  #1
Medlem
Bazzs avatar
Per Eklund

The first Swede in UFC. It’s now official that Per has signed for UFC. It’s for 4 fights and the first will be UFC 80 in New Castle 19/1 2008. The first opponent is still unknown. We will have an interview with Per to hear his thoughts about this soon.

http://www.asgardmma.com/

Jag har inte läst så mycket om honom. Inte heller sett honom i någon match. Vilket som WARRR EKLUND.
Citera
2007-10-25, 15:50
  #2
Medlem
zapios avatar
kul, det här ser jag fram emot tror att han klarar det bra när han är bäst rankad i europa.
Citera
2007-10-25, 18:25
  #3
Medlem
Bazzs avatar
Det kommer bli riktigt häftigt att se en svensk i UFC. Hoppas han lyckas bra. Är det någon som vet vad David Bielkheden håller hus?
Citera
2007-10-25, 21:54
  #4
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
kul, det här ser jag fram emot tror att han klarar det bra när han är bäst rankad i europa.

Om han verkligen är det kan dock argumenteras, jag undrar vilken ranking dom utgår ifrån.

Ni kan se inslag från sportklubben med Eklund här:
http://mmabloggen.blogspot.com/2007/10/mma-diskuteras-i-sportklubben.html
Citera
2007-10-26, 03:13
  #5
Medlem
RonaldoUtds avatar
Här är han med i sportklubben. Någon som vet vart man kan se när han är med på tv4 sporten?

http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.194314
Citera
2007-10-26, 04:23
  #6
Medlem
quincys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Här är han med i sportklubben. Någon som vet vart man kan se när han är med på tv4 sporten?

http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.194314
Usch, huvudvärk... misslyckad debatt.

Men kul att få se vem Per är och höra han snacka lite.
Citera
2007-10-26, 07:28
  #7
Bannlyst
att ha en sändningstid sammtidigt som barnprogrammen är kanske inte är det bästa, fram tills klockan 20 tycker jag allt att dom kan vänta med att sända kampsport man vet själv hur man var när man var liten hadde jag sett mma på tv då så hadde jag och min kompis lätt kört mma, vi brukade "slåss" i en skumgummi ring på lekis äns utan att sett mma
Citera
2007-10-26, 08:40
  #8
Medlem
fuskas avatar
Varför har inte föräldrar ansvar längre? Och håller koll på sin äckliga avkomma?
Så jävla slappt att putta över det till nån annan och skylla på dom (Det elaka tv nätverket).
Fast det är kanske så man gör nuför tiden? Slappa jävlar utan egenansvar.

Och om dom kör det under bollibompa-tid så borde ju bollibompa eller vad det heter vara på? Återigen Föräldrar har det slutgiltiga ansvaret! SLAPPT! fy fan.

Citat:
vi brukade "slåss" i en skumgummi ring på lekis äns utan att sett mma
Har alltid gjorts i alla tider. MMA bidrar inte till det här.
Först var det rock-ringen sen rock n roll lite senare hårdrock samt tv spel och nu kampsport. Äckliga kristna människer som tycker sånt.
Citera
2007-10-26, 08:50
  #9
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Åh! En Svensk. Då blir det till att titta och hålla tummarna för honom.
Citera
2007-10-26, 10:53
  #10
Medlem
Bazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy2
Om han verkligen är det kan dock argumenteras, jag undrar vilken ranking dom utgår ifrån.

Ni kan se inslag från sportklubben med Eklund här:
http://mmabloggen.blogspot.com/2007/10/mma-diskuteras-i-sportklubben.html
Schysst länk. Tack! Kul att få se Per lite, han verkar vara en bra kille. Och om någon där i studion skulle debattera MMA så är det väl Per. Att sedan Ulf Adelsohn visste vilka knappar han skulle trycka på för att Roberto skulle bli irriterad är ju olyckligt. Fan borde skicka ett brottogram till den där Adelsohn.

Kilroy, vet du vad David Bielkheden har för kontraktstatus? Han gick en match i PRIDE, skulle vara fräckt med två svennar i UFC.
Citera
2007-10-26, 12:32
  #11
Medlem
rooys avatar
Jag hörde nånstans att Bielkheden tyckte att UFC inte erbjöd tillräckligt med deg.
Citera
2007-10-26, 13:01
  #12
Medlem
Genaus avatar
Per Eklund skulle den 17:e november gått en match i "Shooto Chicago Collision 3"-galan i Lahti, Finland. Av förklarliga skäl blir detta nu inte av. När Eklund väl går sina matcher i UFC är det nog inte enbart svenskar som håller tummarna, även finländare lyckönskar Per.

För övrigt många svenska fajters som går sina matcher på östra sidan av havet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in