2007-10-25, 15:02
Medlem
Funkar det att installera Vista utan att Xp försvinner? Det finns tillräkligt med diskutrymme.
Citera
2007-10-25, 15:17
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Funkar det att installera Vista utan att Xp försvinner? Det finns tillräkligt med diskutrymme.
Ja, om du installerar på en separat partition. Både Vista och XP installeras till C:\Windows, både Vista och XP använder C:\Program Files... Även om det går att peka om dessa, så lär du få feta konflikter förr eller senare... Om du har tillräckligt med utrymme så använd Partition Magic eller liknande för att splitta partitionen till två, lägg Vista på den nya partitionen.

Och glöm inte backupa först, jag tar inget ansvar för om du lyckas klanta till det
Citera
2007-10-25, 15:33
Medlem
Supranoos avatar
som gadzoox sa, om du gör en till partition på hårddisken och installerar vista där. Eller om du har en till hdd så kan du installera vista på den.
Citera
2007-10-25, 15:35
Medlem
Är det någon som har lyckats installera både XP och Vista med Grub som boot-loader? Har länge funderat på hur man skulle kunna gå till väga, men har aldrig försökt.
Citera
2007-10-25, 15:45
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersanden
Är det någon som har lyckats installera både XP och Vista med Grub som boot-loader? Har länge funderat på hur man skulle kunna gå till väga, men har aldrig försökt.

Hmm... Enbart XP och Vista? Ingen linux? I så fall kan du väl köra Vistas bootloader...
Annars... hmm, först xp, sedan vista, sedan grub? Lägg grub i MBR och peka ett menyitem (med chainloader-option givetvis) till bootsektorn på vistapartitionen, så borde vista-loadern ta över där..
Citera
2007-10-25, 16:04
Medlem
LasseLarssons avatar
När jag installerade Vista över mitt XP så frågade den under installationen om jag ville spara mitt gamla windows, detta hamnade då under C:/window_old
Nu testade jag inte detta så jag vet inte om allt sparas, eller bara om windows mappen sparas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in