2007-10-25, 04:03
Medlem
Kräkchocks avatar
Det är dags att sätta glöggen. Jag är alltså inte intresserad av de recept där man blandar ihop folköl, sockerdricka och kolanappar och kokar ihop det med omedelbaar verkan...
Nu till mitt dilemma. Jag är bosatt i USA där svagdrickan lyser med sin frånvaro. Är det någon som av erfarenhet vet ett gott alternativ som ersättning till fem liter svagdricka. Eftersom jag inte vet varför man använder just svagdricka till att börja med vet jag heller inte vad annat som skulle kunna funka.

God Jul!
Citera
2007-10-25, 04:15
Medlem
En polare i korridoren gjorde glögg förra året med goda resultat. Faktum är att han bott halva sitt liv i USA där hans svenskfödda far gjort glögg till varje år, så att skaffa ingridienserna bör inte bli några problem för dig. Jag skulle kunna fråga honom om dem när tillfälle ges.
Citera
2007-10-25, 09:52
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Ta ett kik i http://humle.se eller shbf forum så hittar du ett par. Lättast är att köpa några flaskor vin och krydda med lite extra socker bara, annars för nybryggare är vinsatts + kryddor lättast och för avancerade bryggare finns några olika sätt med malt, humle och kryddor.
Citera
2007-10-26, 17:16
Medlem
~Kokos avatar
Svagdricka är ju i princip jävligt risig lättöl med enbärssmak. Kör någon small beer och skaffa en enbärsbuske
Citera
2007-10-27, 05:56
Medlem
Kräkchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Koko
Svagdricka är ju i princip jävligt risig lättöl med enbärssmak. Kör någon small beer och skaffa en enbärsbuske

schysst beskrivning där. Har inte hört talas om small beer men pissöl finns det iofs gott om här (finns också många riktigt goda grejer också, mest ale och IPA).
Citera
2007-11-07, 10:58
Medlem
Dennos avatar
Måste det stå i flera veckor? Då är man ju nästan sent ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in