2007-10-25, 02:46
Medlem
Har fått Sobril utskrivet ett flertal gånger, men jag skulle behöva ha nåt med lite mer drag i. Har ni några förslag på lite starkare benzo-tabletter? Ge gärna en liten motivering varför ni rekommenderar en viss sorts benzo.
Citera
2007-10-25, 03:01
Bannlyst
Sist jag var hos läkaren sa han till mig att han kunde skriva ut lite sobril, men ja berätta bara att dom hjälper inte ett jävla dugg. Då föreslog han stesolid, vilket är betydligt bättre.
Kolla vidare på det.
För sobril suger verkligen mot ångest.
Citera
2007-10-25, 13:32
Awaiting Email Confirmation
Den allra bästa mot ångest tycker jag är xanor. den är det mest drag i. Stesolid går också bra men det är inte lika stark effekt. Bara det att det är rätt svårt att få utskrivet xanor nu, iaf här.
Citera
2007-10-25, 15:54
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankelius
Har fått Sobril utskrivet ett flertal gånger, men jag skulle behöva ha nåt med lite mer drag i. Har ni några förslag på lite starkare benzo-tabletter? Ge gärna en liten motivering varför ni rekommenderar en viss sorts benzo.

Diazepam,alprazolam,klonazepam,oxazepam och lorazepam är dom lugnande bensodiazepinerna som finns på svenska marknaden. Oxazepam är den svagaste och alprazolam den starkaste. Men ännu en gång ge fan i att springa till läkaren för gratis knark om det är det du menar med "lite mer drag i"
Citera
2007-10-26, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda
Den allra bästa mot ångest tycker jag är xanor. den är det mest drag i. Stesolid går också bra men det är inte lika stark effekt. Bara det att det är rätt svårt att få utskrivet xanor nu, iaf här.

Jag tycker inte att xanor är lätt att få utrskrivet över huvudtaget.
Jag har svammlat omkring med psykiatrin i 4 år och har gått igenom många andra milda prepatat tills jag nu tillslut fick xanor (0,5g ) depot tabletter.
Min besvikelse var att det var depot tabletter och att dom var i så låg dos.
Citera
2007-10-26, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankelius

Stesolid skall vara starkare än Oxascand/Sobril.
Sen får du väl skapa dig en liten coctail
Om inte ett läkemedel fungerar separat finns det andra som du kan ta samtidigt och då får en starkare effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in