Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-24, 21:03
Medlem
Jimmysws avatar
Har letat med inte hittat någon funktion här på Flashback där man kan se vem som har citrerat mina inlägg. Finns funktionen?
Citera
2007-10-24, 21:06
Medlem
tjaboooos avatar
Tja finns ju sökfunktionen.
QUOTE=Jimmysw

Varför inte bara prenumerera på dom trådar du skriver i så blir du underrättad om nya inlägg.
Citera
2007-10-25, 08:43
Medlem
micaeles avatar
Har diskuterats otaliga gånger tidigare och alltid fallit på någon punkt. Sök lite i det här forumet så finns det anledningar och förklaringar.

Men jag hoppas i alla fall fortfarande, det är en bra funktion.
Citera
2007-10-25, 10:27
Medlem
Dia Psalmas avatar
Det hade varit skitsmidigt med en sådan funktion.

@ tjaboooooooooo

så du menar att man ska behöva prenumerera på alla trådar man skriver i? det hade inte varit smidigare med en sådan här funktion istället?

Jag förstår inte vilka punkter det skulle "falla" på.. för användaren så finns ju bara fördelar med det.
Citera
2007-10-25, 10:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dia Psalma
Jag förstår inte vilka punkter det skulle "falla" på.. för användaren så finns ju bara fördelar med det.
Det behöver byggas in i systemet, vilket tar tid och kraft - från annat som är viktigare (verkar det som iaf).

Modden till vBulletin som finns (fanns?) har nekats av admins för att den var alltför osäker för FB's system.
Citera
2007-10-25, 12:46
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
så du menar att man ska behöva prenumerera på alla trådar man skriver i?
Hur fan ska man hålla reda på vilka trådar man skrivit i om just inte med prenumeration.
Citera
2007-10-25, 14:34
Medlem
micaeles avatar
Citat:
så du menar att man ska behöva prenumerera på alla trådar man skriver i? det hade inte varit smidigare med en sådan här funktion istället?
Det är en smidig funktion, men inte lika heltäckande som prenumerationer (som för övrigt om man vill bara behöver finnas som en lista på forumet du kommer åt vid behov).
Det är ju inte säkert att du alltid blir citerad i trådar du skriver i, eller ens då svar på just ditt inlägg kommer.
Citera
2007-10-25, 17:46
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Hur fan ska man hålla reda på vilka trådar man skrivit i om just inte med prenumeration.

Snabblänkar -> Min profil -> Hitta alla inlägg...

Fast jag förstår att det alternativet måste vara jobbigt om man spammar/bor på flashback 24/7 som du gör.

Men en funktion som visar vart man blir quotad hade ju varit överlägset.
Citera
2007-10-25, 17:47
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Tja finns ju sökfunktionen.
QUOTE=Jimmysw

Varför inte bara prenumerera på dom trådar du skriver i så blir du underrättad om nya inlägg.
Problemet är att du bara får upp trådarna du blivit Quotad i, vilket innebär många timmars sökning om tråden har flera hundra sidor. Som te.x invite tråden i fildelningsdelen.

Ang. att prenumerera på alla trådar skulle även det innebära massa slit och jobb för att hitta åt tråden som just jag blivit Quotad i. Skriver ju inte i 1 tråd om dagen direkt...
Citera
2007-10-25, 18:10
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Problemet är att du bara får upp trådarna du blivit Quotad i
Visst klantar man sej och söker på trådar så visst men söker man på inlägg kommer man direkt till relevant inlägg oavsett storlek på tråden.

Citat:
Snabblänkar -> Min profil -> Hitta alla inlägg...
Och vilken sten har du legat under dom senaste åren ???
Sökfunktionen funkar lite siåså alltså funkar inte det du skriver, dessutom begränsas antalet träffar till 198st idag.
Citera
2007-10-25, 18:23
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Visst klantar man sej och söker på trådar så visst men söker man på inlägg kommer man direkt till relevant inlägg oavsett storlek på tråden.

Och vilken sten har du legat under dom senaste åren ???
Sökfunktionen funkar lite siåså alltså funkar inte det du skriver, dessutom begränsas antalet träffar till 198st idag.

Oftast postar du nog inte mer än 198 relevanta inlägg / vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in