Citat:
Ursprungligen postat av Sjebban
Absolut, den str och smputtrar nu, ska imundigas p sndag.
har dock en liten fundering, flsket, ska jag steka upp det tillsammans med champinjonerna fr att lgga i grytan samtidigt som jag vrmer upp den p sndag?
Din frga r sjlva krnan i matlagning.
Det r ltt att missa p det dr med timingen, individuella tiden och giftermlet (inte din familjesituation dock

).
Olika ingredienser har ju som bekant olika lng tillagningstid och avlmnande av aromer och smaker. Detta gller i hgsta grad BB. Den hr rtten kan antingen vara vldigt enkel eller vldsamt avancerad, beroende p vilket resultat man vill uppn. Njer jag mig med ngot som r gott eller vill jag laga till ngot episkt minnesvrt?
Den hr rtten r tyvrr allt fr komplicerad fr att jag skall kunna lotsa dig genom hela proceduren men rent generellt br du laga i stort sett varje ingrediens fr sig, spara saften/ssen fr sig och slutligen gifta ihop alltsammans nr det fortfarande fattas en bit till sjlva konsistensen d det gller bitmotstnd och smaksammansttning.
Ja, jag vet att det lter invecklat. Hoppas dock att du har lust att frga i s fall.
Nr det slunda gller ditt flsk kontra champinjoner s sger: Vill du ha perfekt kontroll och utskt/genuin smak s laga dina ingredienser separat. Detta tar sin tid och r inte mnat fr en vanlig lunchrestaurang men slutligen r det vrt anstrngningen.
~Paul~