2007-10-24, 18:09
Medlem
von Silverhjelms avatar
Hej,
fick hem min macbook i veckan är är bara så nöjd. Skulle vilja föra över gamla filerna från xp:n och lyckades ( jodå, jag blev väldigt stolt ) skapa ett enkelt trådlöst p2p nätverk mellan datorerna, har tyvärr ingen router där jag har min gamla stationära så jag hoppas p2p funkar.
Den ( säkert ) enkla frågan är alltså hur jag får xp och mac att dela filer med varandra? Googlade lite men är så ny i maccandet att det inte hjälpte mycket...
Citera
2007-10-24, 18:43
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Enklast är att du i Systeminställningar>Delning ställer in Windowsdelning. Sedan så öppnar du bara Kör i XP och skriver \\ipadress-till-macen\ så kommer din mac upp.
Citera
2007-10-24, 22:21
Medlem
von Silverhjelms avatar
Skickar dig en virtuell highfive och tackar dig för tipset, fungerade alldeles utmärkt
Citera
2008-05-02, 22:07
Medlem
boniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Enklast är att du i Systeminställningar>Delning ställer in Windowsdelning. Sedan så öppnar du bara Kör i XP och skriver \\ipadress-till-macen\ så kommer din mac upp.

Detta alternativ har inte jag på delning. Hur går man då tillväga ?
Citera
2008-05-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonis
Detta alternativ har inte jag på delning. Hur går man då tillväga ?

Jag fick min MPB i veckan och löste filöverföringsproblemet med SSH:
Systeminställningar->Delning->Fjärrinloggning
Slå på och sedan kan du skicka filer med exempelvis WinSCP eller annan scp-klient.
Citera
2008-05-02, 23:05
Medlem
boniss avatar
Men alltså jag hittar varken andra macar eller andra pcs andra mac's hittar mig. Vill få till att lösa detta problem då det är väldigt störigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in