2007-10-24, 17:40
Medlem
svindyrs avatar
På fredag är det min tur att handla frukost till kollegorna, och jag vill gärna köpa nybakat bröd fredag morgon.

Från hemmet på väg till jobbet går jag längs hela avenyn, och det hade ju varit supersmidigt om jag kunde hitta ett bageri däromkring (små omvägar är godkända) som har öppnar 07:00 eller tidigare.

Tips tages tacksamt emot.
Citera
2007-10-24, 18:30
Medlem
pockis avatar
Nu är det några år sen jag bodde i Götet, men http://www.lepainfrancais.se/ hade fantastiskt bröd då.
Citera
2007-10-24, 21:11
Medlem
Finns inte ljungans kvar?
det var länge sedan jag bodde i gbg, men då minns jag att man kunde käka
fräsch frulle där.
Citera
2007-10-24, 21:57
Medlem
Rhynns avatar
Bagarna brukar börja sina pass vid 3-4 på morgonen så jag antar att du kan knacka på o fråga ifall du får köpa ett par färska limpor. Ska nog inte vara till problem!
Citera
2007-10-24, 23:46
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhynn
Bagarna brukar börja sina pass vid 3-4 på morgonen så jag antar att du kan knacka på o fråga ifall du får köpa ett par färska limpor. Ska nog inte vara till problem!
Hur tänkte vi här då?
Dem börjar kl 3-4 eftersom dem bakar dem då. När dem sedan är klara och stått och svalna öppnar konditoriet, varför ska man knacka på och fråga om man får köpa ej ännu klara limpor?
Citera
2007-11-13, 21:01
Medlem
svindyrs avatar
Ledsen för det sena svaret, och tack så mycket för alla tipsen.

Le Pain Francaise blev en hit (även om det blev en dyr hit), jäklar vad gott brödet var, och det fanns en morgontidig butik väldigt centralt.

Tack för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in