• 1
  • 2
2007-10-24, 15:51
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaks
4 limpor alltså! det var inte dåligt, måste åka på kryssning snart
Dom har, eller har haft, övergångsregler som säger att man inte får ta in lika mycket. Men jag ser inte när det står att dom ska sluta med dom. Du får ringa till EU-upplysningen eller tullverket och fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av ekeloFAN
Inte om man e på klassresa....Minns för ett par år sen när jag gick i 9an. Vi skulle besöka lite koncentrationsläger med mera, och alla köpte typ 3-5limpor som vi skulle ta med hem.

Vad hände tror ni?

Lärarna tog allas...Snacka om att de måsste ha kvar ennu. Jag menar det var ju typ totalt 100 limpor
Alltså. När man går i 9:an är man typ 15 år. Åldersgränsen för att föra in cigaretter i landet är 18 år. Så det är beslagtaget av lärare, eller av tullen med diverse påföljder. Bara att välja.
Citera
2007-10-25, 21:12
Medlem
ekeloFANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Dom har, eller har haft, övergångsregler som säger att man inte får ta in lika mycket. Men jag ser inte när det står att dom ska sluta med dom. Du får ringa till EU-upplysningen eller tullverket och fråga.

Alltså. När man går i 9:an är man typ 15 år. Åldersgränsen för att föra in cigaretter i landet är 18 år. Så det är beslagtaget av lärare, eller av tullen med diverse påföljder. Bara att välja.

Sant. Men man kan ju undra vad lärarna gjorde med alla cigaretter
Citera
2007-10-25, 22:12
Medlem
Sneakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekeloFAN
Sant. Men man kan ju undra vad lärarna gjorde med alla cigaretter

ja, det förstår man nog vad dom gjorde med dom... jag trodde även lärare inte fick stjäla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in