2008-10-19, 12:44
Bannlyst
websitebaker är trevligt också, trots den vidriga loggan
bra för nybörjare
Citera
2008-10-25, 16:43
Medlem
Bästa CMS för nyhetssida?

Ska göra en form av nyhetssida och undrar nu om det finns något CMS som är anpassat för detta? Visst finns Joomla och Dupral som täcker det mesta men finns det ngt CMS som är anpassat för nyhetssidor som är lätt att komma igång med och administrera, lägga till nya artiklar etc?
Citera
2008-10-25, 16:44
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Cutenews? Är ju bara nyhetsskripet och inte massa runtom.
Annars är även phpfusion bra.
Citera
2008-10-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Cutenews? Är ju bara nyhetsskripet och inte massa runtom.
Annars är även phpfusion bra.

Har tittat på Cutenews och även snews men lite av problemet är att jag vill ha ett CMS med många funktioner, tillgång till färdiga templates och plug-ins för en nyhetssida och tyvärr verkar dessa alternativen lite väl avskalade och man får nog trixa en hel del själv med funktioner och utseende även om dem säkert är bra. Joomla som jag nämnde innan är ju väldigt funktionsrikt men tyvärr inte speciellt inriktat på nyhetssidor utan ett jumboprogram för alla typer av sidor.

Phpfusion verkar inte heller speciellt inriktat även om det säkert går att anpassa.
Citera
2008-10-25, 21:32
Medlem
Marab0us avatar
e107, phpnuke, php-fusion
Finns ju portaler till olika forum skript också, t ex PhpBB, vBulletin, Simple Machines Forum, MyBB, PunBB
Citera
2008-11-30, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soda___
Suveränt. Löste det.

Det fungerar bra. Är det någon som vet något liknande CMS? Samma funktioner, men där man slipper "Powered by..." på samtliga sidor som har med CMS´et att göra?

Alltså. Fler alternativ till väldigt enkla CMS som endast styr en sida (ingen design eller annat.)

Tack

Lite sent ute, kanske, men är du eller nån annan intresserad av gratis cms
så rekommenderar jag

http://www.opensourcecms.com/

Där finns hundratals open source-cms och det bästa är att man får pröva alla direkt, för de har demoinloggningar till varje listat cms!! Finns allt från enkla webloggar till riktiga sajt-hanterare - och vissa är riktigt proffsiga - finns egentligen ingen anledning att betala för nåt sånt här när det finns så mycket fria alternativ att välja mellan
Citera
2008-11-30, 13:15
Medlem
AggressivIllers avatar
http://www.cushycms.com/
Helt enastående gratis tjänst. Lägg bara till attributen class="cushycms" på varje element i HTML-koden som du vill kunna ändra, registrera dig på CushyCMS.com, uppge FTP-information, lägg till webbplatsen, börja redigera. Du behöver alltså inte installera något på din server; allt sköts från http://www.cushycms.com/ Har använt det vid ett flertal tillfällen på mindre avancerade webbplatser.
Citera
2009-01-04, 23:48
Medlem
Val av CMS

Hej, skall göra en hemsida och jag funderar över vilken av dessa som man skall välja.

joomla är i 1.5 men har funnits väldigt länge.
drupal är ju högt uppe i 6 nånting men den har jag ingen koll på hur gammal.

fler grundproblem med drupal?

tycker att drupal verkar ha bäst meriter?

Men eftersom jag inte har använt något av dem vet jag inte, så jag undrar vad ni tycker.
Citera
2009-01-05, 00:01
Medlem
Joomla. Jag tycker personligen att man blir alldeles yr i huvudet av att försöka göra nått vettigt i Drupal. Tacka vet jag Joomla - enkelt och kraftfullt, dessutom ett utomordentligt forum med en aktiv del på svenska
Citera
2009-01-05, 04:33
Medlem
ojns avatar
Ett 10-tal trådar har sammanfogats till denna nya stora.

/Moderator
Citera
2009-01-05, 15:09
Medlem
Jag ville ha en diskussion kring joomla och drupal men okay...
Citera
2009-01-12, 23:02
Medlem
Aolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transatlantic
Är rätt ny på CMS, har använt Drupal i två-tre veckor max. Men jag älskar det!

Ja, Drupal är fantastiskt. Men kraftfullt kanske inte för den som vill ha det enklaste. Då kanske Wordpress räcker långt. Jag kör också Drupal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in