• 1
  • 2
2007-11-04, 15:53
Jag fick upp ett fel i bios när den startade om.

Detecting floppy drive a media. Drive a error. System halt.

Har ingen floppy, googlade. Läste att de andra hade problem med batteriet. Kan det vara så enkelt som att batteriet som spökar med att den startar om sig själv?
Citera
2007-11-04, 16:44
Medlem
kapten zooms avatar
jag hade samma problem tidigare. lämnade in datorn och det visade sig att det va nån krets i moderkortet som va bränt. har du garanti kvar kan du ju maila försäljaren och säga vad som händer och skicka iväg det
Citera
2007-11-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXit^
Min dator har börjat starta om sig själv helt utan någon anledning. Ingen förvarninge eller någonting. Har varit så i lite mindre än en vecka.

Har inte installerat något program eller så. Redan försökt att återställa datorn samt sökt igenom den. Något förslag vad det kan vara?

Öppnade och tittade in en sväng. Kylningsblocken till processorn, grafikkortet och hårddisken är ganska varma fast jag bara surfar på internet. Fast inte så varma att man inte kan ha handen där.

Datorn om det nu spelar någon roll:

Hårddisk: Western Digital Caviar 400GB S-ATA 8MB cache 7200RPM
Ramminne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs
Moderkort: MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR
Processor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache
Grafikkort: Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Retail
Nätaggregat: Tagan 480W

Tja fick samma problem.. med felsökning så var det moderkortet som hade gett upp . hur och varför det kan jag inte svara på men funderar fortfarande på det..
Citera
2007-11-05, 20:33
Inte för att ni bryr er. Men om någon söker kanske denna information är värdefull.

Jag har ett nytt moderkort i burken och har installerat om OS. Fungerar perfekt nu! Tack för all hjälp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in