2007-10-23, 15:44
Medlem
Hej alla!

Jag har stora problem med min dator hr hemma, lyckligtvis inte med den jag skriver p nu dock.
Tidigare nr datorn var igng startades den om d och d av en fr mig oknd anledning. Vi ordnade en ny flkt har jag fr mig men problemet kvarstod, dock till en mildare grad dvs att datorn inte startades om lngre frutom ngon enstaka gng.

Nu har det kommit till det lget att datorn inte fungerar alls dock. Nr jag stter p den kommer jag till det lget dr Windows-loggan kommer fram men direkt efter det blir skrmen svart och det kommer upp en sida med text som frsvinner efter en hundradels sekund. Datorn startas sedan om. r det ngon som har en aning om vad som r fel?

Tack p frhand

Daniel
Citera
2007-10-23, 16:05
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daanul
Hej alla!

Jag har stora problem med min dator hr hemma, lyckligtvis inte med den jag skriver p nu dock.
Tidigare nr datorn var igng startades den om d och d av en fr mig oknd anledning. Vi ordnade en ny flkt har jag fr mig men problemet kvarstod, dock till en mildare grad dvs att datorn inte startades om lngre frutom ngon enstaka gng.

Nu har det kommit till det lget att datorn inte fungerar alls dock. Nr jag stter p den kommer jag till det lget dr Windows-loggan kommer fram men direkt efter det blir skrmen svart och det kommer upp en sida med text som frsvinner efter en hundradels sekund. Datorn startas sedan om. r det ngon som har en aning om vad som r fel?

Tack p frhand

Daniel

Brja med att testa felskertlge. Kr dr inne en systemkoll, leta runt efter sjlvklara virus. Vrsta fall fr du nog formatera. Lter inte som ett virus men man vet aldrig.
Citera
2007-10-23, 16:53
Medlem
927s avatar
om det gr att starta i felskert lge s g in p system >avancerat och ta bort bocken framfr starta om automatiskt. det kan innebra att du fr upp en blskrm som frhoppningsvis kan ge en ledtrd om vad som r fel
Citera
2007-10-23, 22:02
Medlem
Tack fr svaren!

Jag glmde sga att det inte gr att komma ngonvart trots att man startar i felskert lge eller ngot annat lge fr den delen. Ger det ngon mer klarhet?
Citera
2007-10-23, 22:10
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daanul
Tack fr svaren!

Jag glmde sga att det inte gr att komma ngonvart trots att man startar i felskert lge eller ngot annat lge fr den delen. Ger det ngon mer klarhet?

Ja att felet inte r mjukvara utan hrdvara. Brja felska dina delar.
Citera
2007-10-23, 22:37
Medlem
Om du har tillgng till en fungerande dator med cdbrnnare s r Knoppix Live CD ett alternativ fr att testa hrdvaran s allt r OK.

http://www.knoppix.org/

Du har inte reservminne liggandes av samma typ som den du har i datorn? testa bytt ut den och se om det hjlper.
Citera
2007-10-23, 23:47
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Dataskerhet, flyttas.

/Mod
Citera
2007-10-24, 00:52
Medlem
Unbalanceds avatar
Prova byta mellan dina RAM minnen om du har fler en ett(1) RAM minne i datorn, fick sjlv liknande fel nr ett RAM minne strulade.

Sedan har jag ftt liknande problem som jag lst genom att boota med windows skivan och g in i "Recovery console/terstllningskonsolen" och skriva "CHKDSK" vid prompten.

Men det r ju enbart tv alternativ utav mngder, kanske kan vara att ntaggregatet inte klarar av att leverera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in