2007-10-23, 13:31
Medlem
Dennos avatar
Så nu har jag uppdaterat reglerna i den aktuella stickytråden.
Vad gäller modereringen så tycker jag att DM har agerat helt riktigt eftersom den aktuella länken med barnet postas i ett sexuellt sammanhang. Och alltså bryter det mot reglerna.

Påstat av Caine:
EDIT: Det här är förresten så jävla typiskt Flashback. Det går ALDRIG att bara säga "okej, vi har missat det här, det ska fixas". Istället ska det komma bortförklaringar, ett par tre debattrådar, några tillsägelser och kanske någon varning och sen låser man tråden och glömmer bort allt till nästa gång samma sak händer. Det skulle ta två minuter för en moderator att uppdatera tråden med de regler som verkligen gäller, men det är ju alldeles för enkelt.[/quote]

Om du kunde lugna ner dig i två sekunder så skulle det ju vara fixat. Men det går tydligen inte?
Citera
2007-10-23, 13:37
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Det där är den dummaste jävla bortförklaringen som används hela tiden. ALLT SOM SKRIVS I SEXFORUMEN ÄR INTE SEXUELLT. Jävla idioter. Om jag länkar till en vetenskaplig studie, blir det helt plötsligt en porrnovell om det råkar vara i ett av sexforumen? Men visst, fortsätt dribbla bort er bara. Faktum är att det som står i stickyn är reglerna som gällde för ett år sedan, inget annat. Det kan du se om kollar regeln om avatarer, till exempel.

EDIT: Det här är förresten så jävla typiskt Flashback. Det går ALDRIG att bara säga "okej, vi har missat det här, det ska fixas". Istället ska det komma bortförklaringar, ett par tre debattrådar, några tillsägelser och kanske någon varning och sen låser man tråden och glömmer bort allt till nästa gång samma sak händer. Det skulle ta två minuter för en moderator att uppdatera tråden med de regler som verkligen gäller, men det är ju alldeles för enkelt.

Gör dig inte dummare än du är nu Caine. Givetvis är det en stor skillnad på en studie och om man postar bilder, det måste även du se eller?
Vi gör väl sällan åtgärder om någon skriver "Jag knullade när jag var 8 år". Men skulle samma person posta en bild när denna knullar som 8åring är det nog lite mer allvarligt ellerhur?
Citera
2007-10-23, 14:05
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Efter diskussioner om detta oss mods emellan, har den klistrade tråden nu uppdaterats. I sexforumen gäller en strängare tolkning av regel 1.05, nämligen att all form av publicering av bilder/filmer innehållande personer yngre än 18 år är förbjudet. Sexforumen skall här ses som ett "sammanhang där bilderna publiceras i syfte att framställa de minderåriga som sexuella objekt" och därför blir all publicering av bilder/filmer på minderåriga här ett regelbrott. FB har här inte bara att ta hänsyn till vårt eget tyckande utan också brittisk lag, som ju gäller för detta forum.

Tillsägelsen står därmed kvar (och användaren kom trots allt lindrigt undan denna gång).
Jag vill också understryka att jag eftersträvar att vara en samvetsgrann och balanserad moderator, som gör mitt bästa på det att vårt forum även i fortsättningen skall kunna vara en intressant och funktionell mötesplats för personer med vitt skilda åsikter och preferenser. Självklart är jag också beredd att lyssna på enskilda användares åsikter och tankar, och det är bara att kasta i väg ett PM till mig om man har något på hjärtat.
Citera
2007-10-23, 15:04
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
En Moderator som inte ger tillsägelser efter reglerna utan efter något annat anser inte jag är lämpad som Moderator. Iallfall i det berörda forumet.
För det första så står det varje moderator fritt att dela ut tillsägelser, även om det är ett gränsfall. Dock bör det finnas grund för tillsägelsen, och i det här fallet fanns det grund.

/mvh Ikh
Citera
2007-10-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
För det första så står det varje moderator fritt att dela ut tillsägelser, även om det är ett gränsfall. Dock bör det finnas grund för tillsägelsen, och i det här fallet fanns det grund.

/mvh Ikh
Om Moderatorn har utdelat tillsägelsen efter reglerna så är det ju förstås helt okej, men det är ju inte det jag pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind

Jag vill också understryka att jag eftersträvar att vara en samvetsgrann och balanserad moderator, som gör mitt bästa på det att vårt forum även i fortsättningen skall kunna vara en intressant och funktionell mötesplats för personer med vitt skilda åsikter och preferenser. Självklart är jag också beredd att lyssna på enskilda användares åsikter och tankar, och det är bara att kasta i väg ett PM till mig om man har något på hjärtat.
Nu när du har understrykt någonting så måste jag ju också göra det samma. Jag understryker att jag verkligen inte har någonting emot dig, de andra hade nog också gjort samma sak.

Dessutom kommer vi nog inte ses igen eftersom jag inte är i dina forum.
Citera
2007-10-23, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikh

/mvh Ikh

hmm, så det Bör finnas en grund,
men om det inte gör det är det ok med tillsägelser ändå menar du?
Citera
2007-10-23, 16:17
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepcidDuo
hmm, så det Bör finnas en grund,
men om det inte gör det är det ok med tillsägelser ändå menar du?
Om moderatorn uppfattar användaren som störig, så kan det delas ut en tillsägelse för att få användaren på rätt spår även om inget direkt regelbrott har inträffat. Detta är endast ett exempel på tillfällen.

Värt att notera att detta är min personliga uppfattning om hur man ska tolka reglerna, men jag använder endast tillsägelser då det rör sig om regelbrott, för att vara på den säkra sidan.

/mvh Ikh
Citera
2007-10-23, 16:25
Bannlyst
aha, så det va så du menade, får tacka för ett snabbt svar då. nu sova lite, mmsweet!
Citera
2007-10-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
FB har här inte bara att ta hänsyn till vårt eget tyckande utan också brittisk lag, som ju gäller för detta forum.
Ändå är djurporr tillåtet att posta på forumet, trots att samma lagar som gäller för barnporr i GB sedan i december förra året även gäller för djurporr. Du får inte inneha, sprida eller tillverka det. Jag vet inte ens om man får titta på det. Straffen är lika hårda för djurporr som för barnporr. Detsamma gäller även sadomasochistiska filmer och bilder (möjligen även texter). Men det skiter Flashback i. Så försök inte gömma dig bakom brittisk lag, det är bara något ni använder när det passar era syften.
Citera
2007-10-23, 17:02
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ändå är djurporr tillåtet att posta på forumet, trots att samma lagar som gäller för barnporr i GB sedan i december förra året även gäller för djurporr. Du får inte inneha, sprida eller tillverka det. Jag vet inte ens om man får titta på det. Straffen är lika hårda för djurporr som för barnporr. Detsamma gäller även sadomasochistiska filmer och bilder (möjligen även texter). Men det skiter Flashback i. Så försök inte gömma dig bakom brittisk lag, det är bara något ni använder när det passar era syften.

Och med era menar du Admins syfte då hoppas jag. Eftersom det ju är han som sätter reglerna som vi moderatorer rättar oss efter.
Citera
2007-10-23, 18:20
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Är ju iof ingen som tvingar användarna att stanna kvar om man nu anser att Admins satta regler förtrycker eller används felaktigt, alternativt kan man ta upp detta med Admin.

/mvh Ikh
Citera
2007-10-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Och med era menar du Admins syfte då hoppas jag. Eftersom det ju är han som sätter reglerna som vi moderatorer rättar oss efter.
I och med att ni väljer att vara moderatorer - det är ju ingen som tvingar er - så är ni precis lika skyldiga till hyckleriet. Faktum kvarstår att det enligt reglerna är förbjudet att posta bilder som är helt lagliga i GB, och tillåtet att posta bilder som skulle ge dig fängelse.

Under de första åren efter bolagets flytt till GB så påpekade jag också många gånger för admin att det då i GB var det tillåtet med toplessbilder på flickor från 16 år (några av de mer kända som började sin toplesskarriär som page three girls vid 16 års ålder är Samantha Fox och Lindsey Dawn McKenzie); de publicerades till exempel i Adult Sport och Sunday Sport och andra veckotidningar, med stora rubriker på förstasidan som "16 YEARS OLD AND THE BIGGEST TITS IN BRITAIN". Dock ignorerade admin detta helt och hållet, trots att jag till och med scannade in annonser för dessa tidningar, annoner som jag lustigt nog var tvungen att censurera för att inte bli bannad med hänvisning till brittisk lag!

Så kom inte med fler påståenden att det här har något med brittisk lag att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in