Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-22, 22:17
Medlem
JAG HAR AVINSTALLERAT STEAM SAMT RADERAT ALLA TILLHÖRANDE REGISTERNYCKLAR, OCH STARTAT EN REN INSTALLATION FRÅN PROGRAMVARANS OFFICIELLA WEBBSIDA!

Jag har ett par irriterande och troligen relaterade problem i Steam, vilka jag tror beror på programvarans svaga kompatibilitet med Vista x64. När jag startar Steam sker det ofta men inte alltid att 6-9 olika "rundll32.exe *32" processer startas och stängs frekvent runt 2-4 gånger i sekunden. vilket förstör prestandan totalt och låter muspekaren blinka mellan 'vänta' och 'normalt' ett oberäkneligt antal gånger i sekunden.

Mitt andra problem är att när Steam ska startas med Windows stängs det ofta ned av exekveringskyddet eller med ett vanligt felmeddelande, och de gånger det fungerar så kopplar det inte upp på nätet vilket beror på ett annat Steam-orelaterat fel: Jag måste låta datorn gå in i viloläge för att komma ut på mitt ADSL VAR GÅNG JAG STARTAR DATORN OCH VILL KOMMA UT PÅ NÄTET! Dilemmat om internet har jag nog postat en gång för länge sedan men det redda aldrig riktigt ut sig...
Citera
2007-10-23, 12:20
Medlem
Ingen annan som upplevt detta?
Citera
2007-10-23, 13:46
Medlem
djb2s avatar
Nej jag har ingen aning.

om du inte har betalat för ditt os (piratkopia) så är det nog en bättre idé att installera om och köra 32-bits istället.

om du har betalat kanske det kan vara en god idé att kontakta microsoft och fråga om du kan få byta ditt ex mot motsvarande 32-bitars?

Vill du ändå fortsätta köra så räkna med en hel del forumhängande den närmsta framtiden. Har redan ont om tid enligt mig själv, skulle inte ha tid med att fixa systemproblem och sitta i forum två timmar om dan bara för att höja prestandan med några procent :/

Lycka till
Citera
2007-10-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djb2
Nej jag har ingen aning.

om du inte har betalat för ditt os (piratkopia) så är det nog en bättre idé att installera om och köra 32-bits istället.

om du har betalat kanske det kan vara en god idé att kontakta microsoft och fråga om du kan få byta ditt ex mot motsvarande 32-bitars?

Vill du ändå fortsätta köra så räkna med en hel del forumhängande den närmsta framtiden. Har redan ont om tid enligt mig själv, skulle inte ha tid med att fixa systemproblem och sitta i forum två timmar om dan bara för att höja prestandan med några procent :/

Lycka till
Jag använder tyvärr 64-bitars programvara så att övergå till 32-bitars är inget val. Prestandan är inget problem. Visst, alla Source-spel fungerade skit tidigare men antingen har ATi utvecklat bättre drivrutiner eller så är det Valve som släppt en updatering till motorn igen. Det fungerar suveränt nuförtiden även om det är Vista! Dock är självaste Steam urflippat... även om spelen flyter fint... när Steam startat korrekt så att säga. Jag vet inte vad du menar när du snackar om att "sitta i forum två timmar om dagen för att höja prestandan med några fåtal procent".
Citera
2009-10-11, 21:17
Medlem
Har typ samma problem. Fast mitt steam vill inte ens starta längre pga att jag råkade trycka på neka ist för tillåt när jag skulle starta det. Ingen som vet hur man går till väga när man gjort denna tabbe? Har med vista 64bit.
Citera
2009-10-11, 23:00
Medlem
kanulas avatar
Diskussion → Support
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem