Nu vet jag ju inte hur man gör på mac, men som regel får du ställa in i egenskaperna för bildskärm (på windowsspråk) att du har två skärmar anslutna. Där ställer du även in upplösning, om du ska klona eller utöka skärmen osv. Har ingen anledning att tro att det skulle vara hemskt annorlunda.
Nu vet jag ju inte hur man gör på mac, men som regel får du ställa in i egenskaperna för bildskärm (på windowsspråk) att du har två skärmar anslutna. Där ställer du även in upplösning, om du ska klona eller utöka skärmen osv. Har ingen anledning att tro att det skulle vara hemskt annorlunda.
måste ju se till att jag har ställt in att datorn är PAL..det har jag ju..
tv fan reagerar ju inte på att få blå påsatt av skarten..
kanske är bög?
kan det vara så illa att det är en sladd som är trasig?
Uppe i menyn på din mac till höger så har du en ikon som ser ut som en skärm? tryck på den och välj "sök bildskärm"
Vart det bättre? Annars så går du in i systeminställningar - bildskärmar och trycker på sök bildskörmar.
gjort det..
men det funkar inte.. :/
nu har jag blitt arg och tagit mig en drink..
logiken och felsökningen vill sig ju inte.
prövade att koppla in en pc utan macadaptern. fast det gick inte heller.. var försig inte lättare då pc var på spanska.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!