2007-10-22, 19:38
Medlem
Hej hej

MIN &%&%¤%¤&%&/¤#¤ j*vla k*k inneboende
har så hög iq att han igår tagit emot en fil som hete myspacepictures nånting på va fan kan det vart 37 kb.

antar att detta är något likande virus som photos....var förut, men kan inte hitta någonting om det, och jag får inte bort det med msnfix ...

så nu undrar jag? vad å hur går jag till väga?
måste få bort skiten , å vill helst inte formatera då jag inte backupat på ett tag

fan att man inte kan ha en inneboende, nä just nu känner jag för att fängsla alla med lågt iq alltså ..

:/

hoppas någon kan hjälpa mig! jag har googlat och googlat men hittar inget som hjälper!
Citera
2007-10-22, 20:33
Medlem
tog emot photos någon gång mitt anti-virus började genast vissla som fan.. funkar inte anti-virus emot det? prövat att scanna?
Citera
2007-10-22, 21:22
Medlem
927s avatar
du kan posta en hijackthis logg så ser man om det finns något problem.
spara HJTInstall.exe på skrivbordet,klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile". posta den loggen från txt filen som visas då.
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe
Citera
2007-10-22, 21:24
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer tfa
tog emot photos någon gång mitt anti-virus började genast vissla som fan.. funkar inte anti-virus emot det? prövat att scanna?

är det nya problem så slinker sånt här igen, vissa uppdateras på 1 dag. andra tar det 14 dagar för
Citera
2007-10-23, 00:31
Medlem
har gått ett jädrans tag, har kollat hijack och sådant roligt och det är borta... så med mig är allt lugnt
Citera
2007-10-23, 17:28
Medlem
Hilfe! HjÄlp

Citat:
Ursprungligen postat av 927
du kan posta en hijackthis logg så ser man om det finns något problem.
spara HJTInstall.exe på skrivbordet,klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile". posta den loggen från txt filen som visas då.
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe

okej, postar logg strax, hoppas du /ni kan hjälpa!

hittar inget med msnfix som sagt : kör msnfix , finns inget, vad är den senaste verisionen av msnfix?...
Citera
2007-10-23, 17:45
Medlem
logg1

här har ni min logg!
Citera
2007-10-23, 17:46
Medlem
logg del2

man får inte ha så många tecken så här är del 2

Ang virus program, hade ett ouppgraderat norton (så jag får skylla mig sj lite, men den felande länken är min inneboende..fy fan va jag hatar han just nu han har fb, hoppas han läser:P ) SOM NI SER ÄR JAG NOOB PÅ DATORER och jag har rätt mycket vanliga skitprogram som tar upp plats i datorn JA ...

har nu dragit ner nod32 , scannat igenom hela datorn hittar inget,

har scannat igenom med avg anti spyware, ingenting,

ska dra ner spybot och ad aware å se om det händer nått med det, någon som vet nått svinigt bra antivirus man kanske kan testa om inget hjälper?
är detta (eller var photos) ett spyware? mask? virus?

vad infekterar det? vanliga bilder? musikfiler? berätta gärna!

hoppas på att få hjälp och är tacksam för all hjälp man kan få! ni är mitt sista hopp!
Citera
2007-10-23, 19:58
Medlem
Nod32 är väl det anti virus som jag skulle påstå är det bästa.. Norton är väl blaha blaha enligt mig. Vet inte vad photos gjorde, det försvann ju så fort nod32 såg att jag hade tagit emot filen.
Citera
2007-10-23, 21:24
Medlem
927s avatar
du kan inte köra med två antivirusprogram, det kan sluta med en massa konstiga problem

döda den här processen via aktivitetshanteraren
C:\WINDOWS\system32\wauservices.exe

gör en ny scan med HJT, bocka för den här raden
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Audio Services] wauservices.exe

kolla om den här filen finns kvar, ser du den så ta bort den. kan du inte ta bort den så måste du ta bort den i felsäkert läge.
C:\WINDOWS\system32\wauservices.exe

posta en ny HJT logg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in