2007-10-22, 13:57
Medlem
Hej, hoppas någon här kan hjälpa mig med mitt ovanliga problem måste jag dock säga. En så länge har ingen lyckats. Kollat i flera olika forum. Tacksam för all hjälp jag kan få. Nu till problemet.
Fakta: Hyundai 17" L70S skärm, Grafikkort, Radeon 9600. (har inget integrerat)

När jag startar min dator så står det direkt Video mode not supported. Jag kan alltså inte komma åt Bios. Jag ser inte ens bios. F8 och safe mode kan ni glömma. Kommer inte åt det. video mode not supported ligger "ovan på" allt annat. Datorn startar som det ska så det är inte problemet, men jag vill komma åt bios och dos-läge. Vet ej vad detta kan bero på. Själv misstänker jag att det blivit fel när jag ville titta på film från datorn på tv. Jag installerade ATI's controllcenter, sen koppla jag in s-video kabeln i datorn och vidare till tvn. Det funkar bra. Sedan dess har jag inte kommit åt bios och dos-läge, men om kablarna sitter kvar i tv och dator så ser jag bios vid uppstart och så fort jag tar bort det så ser jag det inte. Vet inte hur jag kan återställa detta. Det har inget med upplösningen att göra, det har jag testat alla möljiga varianter. Avinstallerat drivrutiner och installerat igen har jag testat. Skärmen på annan dator funkar som det ska. Nån som vet vad som kan vara fel? Finns det nåt mer jag kan testa tro?

/Jocke
Citera
2007-10-22, 20:52
Medlem
rycka batteriet till biosen? ganska dåligt förslag, men testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in