Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Måste vara skönt för t.ex. kristna att veta att de inte är ensamma då. Med att blunda för alla de gånger då kristendomen förbrutit sig mot enskilda, nationer, och mänskligheten.
Ja.. absolut..
På något sätt vill man skonsamt lägga det tjugonde århundradet i graven, lägga det bakom sig i all dess storhet och allt dess vansinne.
Bolsjevikerna i Ryssland.. nazisterna i Tyskland.. fascister i olika länder.. Pol Pots mardröm..
Under 1900-talet fick miljoner människor med sina liv vittna om tomrummet efter kristendomen.. beslut fattade vid skrivbord...
Tanken svindlar..
Men appåder till ateisterna som lyckats bättre på ett århundrade än vad kyrkan gjort på 2000 år..
För övrigt..kände du dig träffad?