2007-10-23, 17:47
Medlem
Thistles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Å andra sidan kanske de ser något som du inte ser?

Ja dom ser ju något som inte finns, det är ju hela poängen. Jag ser det inte.
Citera
2007-10-23, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thistle
Ja dom ser ju något som inte finns, det är ju hela poängen. Jag ser det inte.

Jag ser nog en hel del som du inte ser.

(jo, det gör jag faktiskt)

Men, vad jag menade var att.............

Poängen är att även vara öppen för det som vi kanske inte kan se direkt fysiskt framför ögonen och även vara öppen för det som ligger utanför "vår vardag" och vårt liv på den här planeten.
Citera
2007-10-23, 17:52
Medlem
Thistles avatar
Jag var troende som barn. Livrädd för helvetet. Livrädd för spöken och aliens. La inte nycklarna på bordet.
Religion går hand i hand med vidskepelse. Det sista jag slutade tro på var gud, för det har sådant starkt grepp om människor. Jag har förståelse för det och hyser därför inget ogillande till troende som många ateister tyvärr gör. Önskar bara att troende skulle spotta ut snuset komma in i matchen någon gång! Skärpning
Citera
Avslutad
Citat:
Jag ser det inte.

Nej.. det är ju rätt tydligt..

Men.. bara för att just du inte ser det så blir det inte per automatik "absolut vetskap", och det vore våldsamt naivt att hävda det.

För övrigt är det ju som så att den tidiga kristna urföramlingen faktiskt hävdade att de trodde på något de sett. Du vet.. Jesus Kristus.. pinad och korsfäst.. död och uppstånden..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Å andra sidan kanske dem planerar häxbränning.

Då håller jag mig hellre till DVD bränning.
Citera
2007-10-23, 17:53
Bannlyst
Citat:
Jag var troende som barn. Livrädd för helvetet. Livrädd för spöken och aliens. La inte nycklarna på bordet.
Religion går hand i hand med vidskepelse. Det sista jag slutade tro på var gud, för det har sådant starkt grepp om människor. Jag har förståelse för det och hyser därför inget ogillande till troende som många ateister tyvärr gör. Önskar bara att troende skulle spotta ut snuset komma in i matchen någon gång! Skärpning

Då har något definitivt gått snett, för du borde inte vara rädd, tvärtom.
Citera
2007-10-23, 17:55
Medlem
Thistles avatar
Ni som är så öppna borde ju vara muslimer då eller?
Hur sätter ni ner foten vid Islam helt plötsligt? Det är ju "nästa steg" i den stora skriftreligion från det området så att säga.
Citera
2007-10-23, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ni som är så öppna borde ju vara muslimer då eller?
Hur sätter ni ner foten vid Islam helt plötsligt? Det är ju "nästa steg" i den stora skriftreligion från det området så att säga.

Jag har läst och hållt mig till en sak hela tiden, Bibeln. Jag har heller inte funderat på att gå med i nån församling eller samfund heller. Jag tror man blir mer ofärgad i sitt sätt att se och läsa Bibeln om man är oberoende.
Citera
2007-10-23, 17:59
Medlem
Numes avatar
Citat:
Bäst så, men det är nog lika troligt att de vet något sådant som jag inte vet som att de ska bränna häxor. Däremot tror jag nog att vissa religöst troende ''vet'' (alltså inbillar sig) mer än jag.
Citera
2007-10-23, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Bäst så, men det är nog lika troligt att de vet något sådant som jag inte vet som att de ska bränna häxor. Däremot tror jag nog att vissa religöst troende ''vet'' (alltså inbillar sig) mer än jag.

De har nog ett annat sätt att se på saken, det skulle du också ha om du var troende. En del saker "vet" man, fråga inte varför, ofta brukar det visa sig stämma också. Jag "visste" att allt var skapat cirka 20 år före det att jag läste någon Bibel.
Citera
2007-10-23, 18:09
Medlem
JemyMs avatar
Citat:

Ush så okristligt.
Citera
2007-10-23, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Ush så okristligt.

Speciellt om jag får de där mörkblå TDK (omöjliga att skriva på)

Tacka vet jag Verbatim eller Platinum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in