2007-10-22, 01:25
Medlem
NissePåDigs avatar
Hej,

Söker utländska motsvarigheter till blocket.se. Engelsk, Tysk, fransk ja alla större länder i europa. Har koll på nordens motsvarigheter.

Har googlat som en galning men utan ngn vidare framgång, väldigt tacksam för info om detta!
Citera
2007-10-22, 01:32
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissePåDig
Hej,

Söker utländska motsvarigheter till blocket.se. Engelsk, Tysk, fransk ja alla större länder i europa. Har koll på nordens motsvarigheter.

Har googlat som en galning men utan ngn vidare framgång, väldigt tacksam för info om detta!

I Tyskland är det Ebay.de som gäller för hela slanten, bara sätta ett fast pris utan budgivning.
Citera
2007-10-22, 12:37
Medlem
NissePåDigs avatar
Är inte så väldans familiär med tradera/ebay.

Om man sätter en auktion till ett fast pris, sk "buy it now", avslutas auktionen direkt då? Jag vill kunna sälja en produkt till flera kunder, helst utan att skapa en auktion för varje enskild artikel. Är det möjligt eller är det så illa att man måste skapa en auktion för varje säljtilfälle?
Citera
2007-10-22, 12:50
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Är inte så väldans familiär med tradera/ebay.

Om man sätter en auktion till ett fast pris, sk "buy it now", avslutas auktionen direkt då? Jag vill kunna sälja en produkt till flera kunder, helst utan att skapa en auktion för varje enskild artikel. Är det möjligt eller är det så illa att man måste skapa en auktion för varje säljtilfälle?

Nej, när jag har handlat på ebay.de så står det oftast Anzahl = antal alltså att man säljer så många produkter man har.

Men är inte helt 100 du får nog kolla upp det där, kanske måste man vara powerseller för att få lite extra funktioner vet ej.

Men så vitt jag vet så finns det inget i Tyskland som liknar blocket direkt, nån annan kanske vet.
Citera
2007-10-22, 12:59
Medlem
NissePåDigs avatar
Ok, tack.

Såg nyss att tradera lagt till en ny tjänst, tradera "DIREKT", gör så att man kan sälja upp till 10 artiklar till fast pris. Typ som blocket då, stod även att ebay hade denna typ av tjänst. Får kolla upp det.
Citera
2007-10-22, 13:14
Medlem
Craigslist har val spridit sig dit lite smatt.
Citera
2010-08-27, 23:04
Medlem
hm

Citat:
Hej,

Hej, jag är medveten om att jag svarar på en gammal tråd men detta kanske kan vara hjälp/tips för fler användare om inte annat.

Http://www.leboncoin.fr/
Det är en väldigt lik motsvarighet till Blocket, att valutan dessutom anges i Euro underlättar ju också.

Att klicka på länken verkade inte fungera, klipp ut och klistra in är det som gäller tydligen.
Lycka till.
Senast redigerad av Nobigdeal 2010-08-27 kl. 23:08. Anledning: Strul med länk
Citera
2010-08-28, 04:20
Medlem
Kanske fundera på ett göra en sida av denna karaktär?

En sida som kan finnas på flera språk t.ex.
Citera
2010-09-01, 23:16
Medlem
http://www.blocket.se/

Längst ner på sidan:

Citat:
Blocket utomlands: Belgien, Chile, Filippinerna, Finland, Frankrike, Grekland, Indonesien, Italien, Malaysia, Peru, Portugal, Schweiz, Spanien, Ungern, Österrike
Citera
2013-02-04, 20:18
Medlem
Blockets motsvarighet i spanien och portugal, dvs de största / populäraste annons-siterna i resp land ?
Gärna ned inriktning mot maskiner och fordon.
Citera
2013-12-27, 11:59
Medlem
http://www.segundamano.es
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här