• 1
  • 2
2007-10-21, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danneeh
Iofs, men ska inte skärmen gå igång då? & sen, om jag nu öppnar datorn så försvinner ju mitt garanti, om jag inte får igång det ska jag nog försöka fixa en ny dator från expert helt enkelt.
Du har nog en poäng där, men jag har aldrig försökt starta en dator utan vare sig Windows CD eller installation, så jag vet inte säkert om BIOS-tablåerna kommer upp i fall du gör det. Jag bara anser det troligare att någon glömt att installera OS än att datorn är direkt trasig! Något kan ha lossnat, men gått sönder tvivlar jag på. Den som installerade OS borde ha märkt något i så fall!
Citera
2007-10-21, 22:57
Medlem
Danneehs avatar
Tack för svaren!

Men en sak som är lite skum är ändå att datorn "laddar" dvs att den blinkar hela tiden, vet inte om den beter sig såhär utan OS installerat, och de ska fan få höra om de ger mig en dator som inte är komplett, idioter...
Citera
2007-10-21, 23:00
Medlem
och tänk på att du kan bli av med både support o garanti om du installerar XP som vissa okunniga föreslår! Förutom att det kan bli div. oförutsedda strul med ett sex år gammalt OS. Men det verkar inte som du tänkte det...
Citera
2007-10-21, 23:07
Moderator
MondoBizarros avatar
Eftersom det är en HP-burk så ligger det ju en restore-partition på den och min gissning är att de antingen missat installera den till att börja med, eller att det är nåt fel så att den försöker köra en restore på installationen.

Å andra sidan...med en flång ny burk köpt direkt i butik hade jag aldrig öppnat den eller formaterat heller, jag hade dan efter tagit den tillbaks och sagt "den här funkar inte, ge mig en annan".
Citera
2007-10-22, 17:08
Medlem
Danneehs avatar
Tack för alla svar, jag tog och ringde HP imorse och fick svaret att jag var tvungen att fixa en annan sorts skärmkabel, nu är allt fixat och jag är jättenöjd

dåligt av expert däremot att inte ge mig kabeln direkt, åkte dit och fick en ny dock.
Citera
2007-10-22, 20:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Gör som Lars Vinterdäck skriver. Låt Expert lösa det. Installera INTE XP. Öppna inte den. Den ska funka direkt när du köper den om du följer manualen. Levereras den med Vista så funkar Vista på den. Du bör inte ha någon anledning att byta ner dig till XP igen om det inte är något spel eller progrm som är viktigt för dig som ännu inte funkar i Vista.

tycker inte det finns nån anledning att inte installera XP istället för vista i nulägaet.

Vista är bara massa problem...
Citera
2007-10-22, 23:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
tycker inte det finns nån anledning att inte installera XP istället för vista i nulägaet.

Vista är bara massa problem...
Jag har inte en massa problem med mitt Vista, så jag håller inte med.
Citera
2007-10-23, 00:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag har inte en massa problem med mitt Vista, så jag håller inte med.

Testade morsan lap med vista och det var en mardröm, inget funkade som det skulle :/

Tycker det är en mardröm att man inte kan köpa ett datorpaket nuförtiden utan att bli påtvingad skiten
Citera
2007-10-23, 08:30
Medlem
Danneehs avatar
Yes vista är ett jävla helvete till OS, har redan installerat XP, vista crashade och hade sig, förstår inte riktigt hur vissa kan få det att fungera så jävla bra.
Citera
2007-10-23, 09:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Testade morsan lap med vista och det var en mardröm, inget funkade som det skulle :/

Tycker det är en mardröm att man inte kan köpa ett datorpaket nuförtiden utan att bli påtvingad skiten
Vad var det som inte funkade? Det mesta går att lösa utan att ta till så drastiska åtgärder som att helt skifta operativsystem.
Citera
2007-10-23, 10:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Vad var det som inte funkade? Det mesta går att lösa utan att ta till så drastiska åtgärder som att helt skifta operativsystem.

1: Grafiken var konstig både på filmer och spel (hackade, streck mm) kollade codex och drivrutiner men allt det var som det skulle.
2: Systemet var instabilt som faen och crashade lite när det ville.
3: Antivirus och brandvägg funkade inte som det skulle (och inte fan vill man köra enbart med windows egna)
4: massor med småproblem med installation och funktion av dom småprogram som en annan använder dagligen.

Körde om den till XPpro och alla problem var borta.

Vista har helt enkelt alldeled för många barnsjukdommar kvar för att vara värt att köra med än, micro$oft behöver några år på sig innan grejjerna funkar ordentligt, var samma med 2000 och xp...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in