Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Anledningen till att vi (sportmods) låste den tidigare huligantråden och konsekvent rensar bort försök till liknande diskussioner i andra trådar är att det helt enkelt inte funkade. Hur vi än modererade blev det bara trams, tillsägelser, mer trams, och fler tillsägelser. Det var omöjligt att hålla det hela på någon vettig nivå.
/feldgrau
Inte för att jag bryr mig så särdeles mycket om vare sig sport, fotboll eller huliganer. Men är inte ni ute och snedseglar för tillfället?
Tanken är väl att flashback ska stå för det fria ordet. Att då trådar som rör fotbollshuliganism spårar ur borde alltså vara något symptomatiskt för fotbollshuliganers sätt att konversera på? Med andra ord så kan jag inte se att något fel begåtts i detta fall. Det handlar bara om ett visst sätt att konversera på som fotbollshuliganer har.
Jag uppskattar den uppfostrande biten av modereringen, men jag är samtidigt inte dummare än att jag kan se att den krockar med vad jag tror är flashbacks kärnvärdering, då nämligen att låta olika människor komma till tals. Det enklaste sättet att lösa detta problem på är att låta fotbollshuliganerna få ett eget underforum att härja i. Nivån kanske inte är i nobelprisklass, men det är i alla fall ett helhjärtat försök hos dessa individer att kommunicera med andra, det tror jag vi alla vinner på att uppmuntra.
Mitt förslag är alltså som följer, sparka på root och/eller admin så att dom inrättar ett underforum för fotbollshuliganer. Förhoppningsvis så kommer utövarna av denna verksamhet att samlas i detta forum och därmed inte störa verksamheten på resten av forumet.