2007-10-21, 17:52
Medlem
Hallå där. Måste få släppa ut mig det här.

Ska börja med att säga att jag var helt nykter när jag rökte.

Provade hasch för första ggn i helgen. Vi snickrade ihop en trevlig flaskbong.

Det var spännanda. Det gick inte så bra i början, första flaskbongen var halvdan. Vi gjorde en ny och den blev bra.

Blev rejält och det snurrade till ordentligt efter intag och man kände hur starkt det var i halsen. Tog ett antal hela bongbloss eller vad man ska kalla det. Sen gick vi in.

Här börjas det:
Först fick jag en extrem skrattattack från ingenstans, visste inte ens vad jag skratta åt. Var bara okontrollerat, ville inte ens skratta. Sen lugna det ner sig. Då kände jag mig snabbt mycket mer nere. Blev fort extremt deprimerad, går knappt att förklara. Var fruktansvärt jobbigt iaf. Måste sett ut som jag sett ett spöke. Var helt förtvivlad. Så jag la mig bara o blunda för att försöka få det att sluta.

Men kände mig lika jävlig ändå. Hade ingen känsla för temperatur heller. Var kall om fötterna enligt folk, men kände ingen skillnad.

Men till slut skulle folk röra sig mot krogen, men jag var helt jävla förstörd. Var fruktansvärt nere och nojjig och allt negativt ni kan tänka er. Men reste mig upp. Hjälpte inget.

Varade som tur var inte så väldigt länge det här, då vet jag inte vad jag skulle tagit mig till. För det var fruktansvärt. Värsta jag känt i hela mitt liv.

Men sen gick vi ut dåra, då helt plötsligt blev jag fullständigt normal. Som om jag inte rökt alls. På mindre än 1 minut. Då trodde jag ruset gick ur mig. Men sen blev jag istället extremt possitiv och glad som de andra som rökte dåra =). Så då var det ju toppen helt plötsligt.

Här var det riktigt bra, blev sjukt mycket djupare. Man tänkte mycket mer, och analyserade allt. Eftersom man är typ allmänt nojjig, så tänkte jag på allt runt omkring mig mycket mer också. Man var liksom väldigt stissig och spänd ohc beredd på allt. Om nån vifta vid en så reagerade man överdrivet på det o.s.v. Men det kändes bra, man kände sig extrem kvicktänkt =).

Allt det possitiva man hört om att röka kom nu. Men sen när vi skulle in på krogen, så trappa det ner lite igen och det övergick till negativt. Men inte alls lika extremt som i början. Nu var det bara så att jag var allmänt negativ till allt.

Då blev jag hemskjutsad, och i bilen gled jag in i ett nytt läge. Då ville jag bara softa, riktigt soft bara. Blev sladdrig i käften och ville bara chilla. Men så kände jag bara i kanske 5 minuter. Sen blev jag normal igen, och så var det slut.

Hoppas ni orkar läsa det här och kanske känner igen er.

EDIT: sorry, missa att det fanns en avdelning för det här.
Citera
2007-10-21, 17:55
Bannlyst
Tänk om alla skulle skapa en tråd varje gång de rökt hasch och det inte funkade som vanligt. Posta i rätt forum nästa gång, tripprapporter eller drogakuten.
Citera
2007-10-21, 17:57
Medlem
toMishs avatar
CB -> Tripprapporter //Mod
Citera
2007-10-21, 18:01
Medlem
Kyozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DZ-420
Posta i rätt forum nästa gång, tripprapporter eller drogakuten.

Är du dum eller, först dissar du honom och säger att det inte är något speciellt och sedan ber du honom posta det som en tripprapport? Den här tråden passar i cannabisforumet och ingen annan stans in my opinion.

Tråkigt att det gick lite snett men tycker fortfarande att lite nojja inte var värt att posta en helt ny tråd om.
Citera
2007-10-21, 18:07
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoz
Är du dum eller, först dissar du honom och säger att det inte är något speciellt och sedan ber du honom posta det som en tripprapport? Den här tråden passar i cannabisforumet och ingen annan stans in my opinion.

Tråkigt att det gick lite snett men tycker fortfarande att lite nojja inte var värt att posta en helt ny tråd om.

Han hade ingen frågeställning, han skrev bara vad som hände när han rökte på. Därför anser jag att den passar i tripprapporter, det finns inte tillräckligt diskussionsunderlag för cannabis iallafall. Om rapporten är bra eller inte är en annan femma.
Citera
2007-10-21, 18:12
Medlem
Kyozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Han hade ingen frågeställning, han skrev bara vad som hände när han rökte på. Därför anser jag att den passar i tripprapporter, det finns inte tillräckligt diskussionsunderlag för cannabis iallafall. Om rapporten är bra eller inte är en annan femma.

Well jag står fast vid att det är fel att kalla cannabis / spice just Tripprapporter då det inte är någon riktig hallucinogen involverad... Aja det är du som är moderatorn här, inte jag.
Citera
2007-10-21, 18:14
Bannlyst
Citat:

Du verkar vara för dum ens för att förstå att tripprapporter inte bara handlar om hallucinogener, korkskalle.. Du tycker alltså alla fjortisar ska skapa en tråd i cannabis så fort de har rökt? Utan diskussionunderlag dessutom? Sitt faan inte och kalla folk dum när du är efterbliven din idiot!!
Citera
2007-10-21, 18:18
Medlem
Citat:

Var inte bara lite nojja. Något som man i normalt sammanhang skulle kalla för hämskt eller otäckt, är ju rena barnleken mot vad jag upplevde =).

Eftersom det var första ggn, ville jag bara få ut det bland folk som kan ha haft exakt samma upplevelse. För det går ju inte riktigt att förklara hur man kände för folk som aldrig har känt det. Märker att folk inte riktigt kan sätta sig in i det, de kan tänka sig lite hur det var (de tänker sig kanske det värsta de känt förut). Men det är den känslan ggr 10 typ.

Vad jag är ute efter är ju att kunna disskutera detta med någon som upplevt exakt samma grej. Höra lite om den personen har provat igen och fått samma eller kanske tog de lite mindre och fick ett bättre rus o.s.v.
Citera
2007-10-21, 18:21
Medlem
AlterEgons avatar
Håller med dig Kyoz.Till TS: försök ta det lugnt och tänk att inget farligt kommer hända,för de e bara hasch och inte heroin
Citera
2007-10-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgon
Håller med dig Kyoz.Till TS: försök ta det lugnt och tänk att inget farligt kommer hända,för de e bara hasch och inte heroin

Ja precis, var tur att jag har ganska stark psyke, så jag tog det så lugnt jag kunde. Visste ju att det skulle gå över nån gång. Men det var ju fruktansvärt obehagligt. Tur att det gick över ganska fort iaf. Fatta att ligga så där i flera timmar, oerhört jobbigt.

Var fan nära att säga att de skulle kalla på ambulans, var en del av nojjan antar jag. Kände mig inte trygg med polarna av nån anledning, trodde att det skulle bli ännu allvarligare och att jag skulle få bryt. Då kanske de andra inte skulle veta vad de skulle ta sig till med mig.

Var dock en extremt intressant upplevelse.

@ dz-420. Varför måste det alltid vara en fjortis i fråga? Så omoget att säga så. Någon gång måste vara den första. Är man då en fjortis bara för det?
Citera
2007-10-21, 18:36
Medlem
rapans avatar
Medger att du inte behöver en enskild tråd för detta. Mitt tips är att nästa gång du har frågor som är nybörjarrelaterade bör du ta en titt i "stora noobtråden".

Iövrigt så rör sig det bara om att du sneade, inget att vara rädd för, händer de flesta någon gång. Kanske rökte du lite för mycket för att inte veta var gränsen går och vara första gången?
Du borde tänka på set and settings, sedan är det enligt mig ingen hit att gå på krogen när man är på röken. Man blir lätt nojjig i olika sammanhang, och fulla människor blir så mycket jobbigare då man själv är beng.
gott snack.
Citera
2007-10-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Medger att du inte behöver en enskild tråd för detta. Mitt tips är att nästa gång du har frågor som är nybörjarrelaterade bör du ta en titt i "stora noobtråden".

Iövrigt så rör sig det bara om att du sneade, inget att vara rädd för, händer de flesta någon gång. Kanske rökte du lite för mycket för att inte veta var gränsen går och vara första gången?
Du borde tänka på set and settings, sedan är det enligt mig ingen hit att gå på krogen när man är på röken. Man blir lätt nojjig i olika sammanhang, och fulla människor blir så mycket jobbigare då man själv är beng.
gott snack.

Nerå blev inte rädd så. Förstod ju att jag sneade där. Ja förmodligen var det för mycket. Det är mindre chans att snea om man tar mindre? Tänkte om man nu ska prova igen, och inte vill hamna där igen. Så får man ta det lite mer försiktigt.

Edit:Märkte nu att det är rätt öde att läsa om cb trippar, same shit =). Men, kändes som jag snetände ordentligt. Men var fan närmare 1g. Galet som fan.
Vet inte ens varför jag tog mer efter första, slog ju till sjukt hårt. Bara blev att jag tog mer.
Och är det vanligt att man hamnar i ett flertal olika tillstånd under ruset? Jag menar polaren som rökte med mig låg i glad och uppåt tillståndet genom hela ruset. Medan jag svajjade omkring i alla möjliga tillstånd.

Aja man lär sig av sina misstag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in