Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-21, 17:48
Bannlyst
Finns det några såna? Det har ju varit lite meningar om ditten och datten med multipla konton på senare tid och jag har ju nått mitt tak på 1000 inlägg nu så frågan är för mig aktuell. Jag har aldrig läst några klara regler för hur det funkar med smurfar, finns det egentligen? Frågor jag har; Får man posta i samma tråd om man inte diskuterar med sig själv? om inte, hur går det om en tråd sammanfogas med en tråd där man skrivit med ett annat konto? hur funkar det med mastodonttrådar? Finns det annars något visst antal sidor eller inlägg man ska låta gå innan man skriver med sin nya användare? Antal dagar?

Jag har också sett folk bli bannade utan förvarning om de skrivit i trådar där de tidigare skrivit, varför så stenhårt på det? Varför inte en varning till att börja med? Ses det verkligen lika allvarligt som piratkortsdiskussion och narkotikaefterfrågan att skriva i en gammal tråd med en smurf?

tack för svar på förhand

/er tillgivne älskling
Citera
2007-10-21, 18:21
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
En smurf är en extra användare som någon använder sej av. Detta är tillåtet så länge man inte missbrukar extrakontot. Missbruk är t ex att man låtsas vara två olika personer och deltar i samma tråd - för att stödja varandra.

Det är ok att regga en ny användare och delta i en tråd som man deltagit i med en gammal, men inte att växelvis skriva med båda.

Upptäcks missbruk brukar smurfkontot bannas och den ordinarie användaren varnas.

Ett troll är enligt gängse internetjargon någon som försöker sabotera och förstöra debatten. På Flashback har det också kommit att betyda någon bannad person som återkommer med en smurf.

Om man gör det uppenbart att man återkommit - så brukar troll bannas vid upptäckt. Sköter man det snyggt och inte fortsätter i samma stil som fick den förra bannlyst, så kan man eventuellt få leva vidare. Men man kan inte räkna med det.

FAQ: Vad är smurfar och troll?
Problem kan uppstå i fall om samtidiga trådars sammanslagning, men också lösas med föregående mening om missbruk.
Citera
2007-10-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
tack för svar på förhand
Svar finnes för den som söker!
http://www.flashback.org/showpost.php?p=2889043&postcount=144
Citera
2007-10-24, 02:01
Medlem
Vad händer när man kommer över 1000 inlägg eftersom det finns flera som inte vill överstiga den alternativt skaffa en ny user när detta sker??
Citera
2007-10-24, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RP-Hora
Vad händer när man kommer över 1000 inlägg eftersom det finns flera som inte vill överstiga den alternativt skaffa en ny user när detta sker??
Man bemöts annorlunda, vissa vågar inte säga emot mycket posts, andra ser en som en posthora, det känns som en bekräftelse på att man inte har nåt liv. Sen blir det att man utvecklar någon typ av personlighet knuten till nicket och skriver därefter, man vinklar sig själv alltså.. så är det i mitt fall iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in