Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Som någon skrev tidigare - om en tråd är djävulskt stor så kan man inte kräva att den som vill ge sig in i debatten måste läsa igenom rubbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Kluven.
Dels har jag använt det själv, just i megatrådar där jag kommit in sent.
Jag vet inte om ni missat vad jag skrivit (ironiskt isåfall) eller om ni bara håller med, men min åsikt är alltså att i allt för stora trådar kan man inte begära att alla inlägg läses.
Citera
2007-10-23, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melua
" Orkar inte läsa igenom allt, men..."?

Detta är ett bra förslag inte bara för att det kommer från mig. När nu moderatorerna slår samman små trådar till stora trådar förstör det när folk prompt ska in och säga sitt när de bara upprepar vad som redan sagt hundra gånger och därmed ökar på tråden med ett tiotal sidor. Att starta ett inlägg med "orkar inte läsa igenom vad som redan sagts" borde diskvalificera för delaktighet. Sedan är det väl tillåtet att upprepa vad som redan sagts men jag tror detta minskar om folk läser trådarna. Dessutom lider diskussionen av att folk svarar på frågan i trådtiteln på sida tolv när en nyanserad eller helt annorlunda diskussion vuxit fram. Man kanske inte kan kräva att folk ska läsa 40+ sidor men ibland orkar ju inte folk ens läsa igenom två sidor. Är de inte intresserade av ämnet, varför klickar de ens på tråden? Dumt beteende.

Stäng av melua. Melua började med att skriva "orkar inte läsa igenom allt, men"
Citera
2007-10-27, 05:18
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melua
Egentligen inte jag heller. Förslaget om temp-ban var mest en avreaktion och samtidigt ville jag se vad andra tycker.

Orkar inte läsa igenom allt, men...
Det är nog bra att ibland kasta in en liten brandfackla som du här gjorde. Lite lagom provokation gör att man tvingas tänka till lite, vilket aldrig kan vara fel. Ditt engagemang uppskattas.

Mvh
/D_M
Citera
2007-10-28, 16:23
Medlem
grens avatar
Är det bara jag som haft ett sug på att starta följande tråd?

"Den stora tråden om precis allting!"

Det hade ju onekligen löst alla problem i världen och gjort allting mer lättöverskådligt. *sarkasm*

Jag avskyr enorma "stora tråden om"-trådar som handlar om _allting_ inom ett stort område. Det tar en evighet att hitta vad man söker och inte helt sällan fungerar sökmaskinen väl tveksamt.

Frågor/diskussionsämnen borde få tas upp igen, för det kommer nya infallvinklar och annat smått och gott, vilket sällan dyker upp i enorma trådar som ingen orkar läsa igenom. Men det är självklart irriterande med "Vem har flest poster?" och andra trådar som dyker upp en gång i månaden. Bara mina frimärkspengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in