Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-21, 14:39
Medlem
micke_hs avatar
Nu har jag bråkat med en linuxinstallation och även en Vista. Min AMD Athlon 64+ och 512mb ram verkar inte komma överens med nåt av dessa. Och jag vill ju bara kunna spela lite dvdfilmer och kanske titta på foton. Men vadfan ska jag lägga in för nåt på den? Vista är alldeles för segt och dessutom verkar det vara stört omöjligt att fixa en fungerande drivrutin till moderkortet att så ljudet fungerar.

Jag blir fan tokig! Finns det inget enklare system som ändå snyggt och inte tar så innihelvete med systemresurser? Jag har ingen lust att köpa ny procc och sånt för att få igång denna maskin.
Citera
2007-10-21, 18:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Med tanke på 512RAM så kan jag förstå att Vista sade ifrån.

Men en nedbantad XP Pro med hjälp av nLite?
Eller kör in Win2000 SP4 om den nu skall bara agera som en HTPC.
Citera
2007-10-21, 18:13
Medlem
Eller varför inte senaste Ubuntu? 7.1 ska vara riktigt nice, men du får jobba nån minut extra för att få DVD-stöd. Dock inte alls omöjligt, googla lite så hittar du snabbt svar.
Citera
2007-10-21, 18:50
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Eller varför inte senaste Ubuntu? 7.1 ska vara riktigt nice, men du får jobba nån minut extra för att få DVD-stöd. Dock inte alls omöjligt, googla lite så hittar du snabbt svar.

Det är ubuntu som jag testat och det vill jag ha med att göra igen....
Citera
2007-10-21, 18:50
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Med tanke på 512RAM så kan jag förstå att Vista sade ifrån.

Men en nedbantad XP Pro med hjälp av nLite?
Eller kör in Win2000 SP4 om den nu skall bara agera som en HTPC.

Hmm och dessa går att hitta på piratbukten antar jag?

Edit: Jag hitta dom på direkten!...testar att drar ned bägge två! Tackar så mycket för hjälpen!
Citera
2007-10-21, 23:02
Medlem
micke_hs avatar
Snart åker helvetet ut genom dörrnoch ner i sopoprna! Fan vilket piss! Nu har jag fått sjuttielfte bluscreen och med nästan lika ominstallationer så är man lagom nöjd nu. Jag har nog fan testat dom flesta opsystemen nu. Dags att skrota hela jävla skiten!

Aldrig en AMD procc igen. Vilket jävla skräp.
Citera
2007-10-21, 23:28
Medlem
Black&Whites avatar
Kan du inte prova tinyxp då?
Citera
2007-10-21, 23:40
Medlem
The Sidewinders avatar
att vista inte fungerar på 512 meg kan jag förstå, men vad är det som inte fungerar i xp och ubuntu?
Citera
2007-10-22, 00:03
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
ubuntu är väl bra? annars kubuntu.

xubuntu ska tydligen vara extremt resursvänligt?

UNTU UNTU

dom är iaf alla gratis och lagliga
Citera
2007-10-22, 04:16
Medlem
Ubuntu + Medibuntu = Titta på DVD'er... var nu en redig ponke och googla (eller läsa på Ubuntus forum) så blir farbror Thiesen glad i byxan... :-)
Citera
2007-10-22, 09:03
Bannlyst
Testa windows millenium?
Citera
2007-10-22, 09:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Snart åker helvetet ut genom dörrnoch ner i sopoprna! Fan vilket piss! Nu har jag fått sjuttielfte bluscreen och med nästan lika ominstallationer så är man lagom nöjd nu. Jag har nog fan testat dom flesta opsystemen nu. Dags att skrota hela jävla skiten!

Aldrig en AMD procc igen. Vilket jävla skräp.

Det är sällan processorn som orsakar problemen. De flesta problem orsakas av felaktiga inställningar i moderkortet så att man faktiskt överklockar långt över vad t.ex minnet eller periferienheter klarar av.

Det spelar ingen roll vilket OS du lägger in för du kommer att få problem med samtliga om inte hårdvaran är korrekt installerad..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in