2007-10-21, 13:18
Medlem
John Husvagns avatar
Jag har två vänner, Petch och Johan (aka kuk-johan), som bestämt hävdar att musikgruppen Atreyu INTE är emo. Efter att ha gjort lite research på gruppen måste jag säga att ett mer typiskt emo-band får man leta länge efter. Nedan följer några av anledningarna till att jag klassar bandet som "så emo att de nästan skär sig själva".

1. Observera ögonen och deras bäckmörka yttre.
2. Emo4ever heter tydligen bloggen.
3. Läs första meningen om bandet på deras egen hemsida.
4. Deras omslag föreställer inte Telletubbies direkt.
5. Den så kallade musiken och musikvideorna.
6. Texterna. Fortfarande tveksam?

Emo eller inte?
Citera
2007-10-21, 14:36
Medlem
Kklas avatar
Emo-posers är det närmaste emo dom kmr ...
Citera
2007-10-21, 15:03
Medlem
cephs avatar
Har de tagit sitt namn från den där boken/filmen med den stora, fluffiga draken osv?
Den oääändliga historien eller vad det hette, vars titelmusik i filmen var det mest bögiga på denna sidan kristi födelse.

Men nä, du har rätt. De är helt klart emo. Usch!
Citera
2007-10-21, 16:21
Medlem
Bulbasss avatar
låter som om Petch och kukJohan är fucked in the head
Citera
2007-10-21, 16:59
Medlem
Enrödtråds avatar
Dom där snubbarna på bilden är garanterat KNARKARE!
Citera
2007-10-21, 17:03
Medlem
Chribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Har de tagit sitt namn från den där boken/filmen med den stora, fluffiga draken osv?
Den oääändliga historien eller vad det hette, vars titelmusik i filmen var det mest bögiga på denna sidan kristi födelse.

Men nä, du har rätt. De är helt klart emo. Usch!

Syfter du på NeverEnding story?

On Topic: Jag skulle säga emo också, men sånt är svårt.
Citera
2007-10-21, 17:08
Bannlyst
Om vi utgår ifrån musiken, så skulle jag säga att de ligger närmare metal än emo.
Citera
2007-10-21, 17:09
Medlem
Atreyu spelar inte Emo, utan post-hardcore/metalcore. Visst klär dem sig som idioter, men detta har inget med musikgenren "emo" att göra, utan med det retarderade tonårsfenomenet med samma namn.

Här har du en bild på ett klassiskt, stilbildande emoband.

http://www.jadetree.com/images/bands/cap'n_jazz/bio_photo.jpg
Cap'n Jazz, tidigt 90-tal. Notera avsaknaden av smink, löjliga frisyrer och tjej-byxor.

Emo är, eller rättare sagt var, en nerd/geek version av hardcore punk, skulle man kunna säga.
Citera
2007-10-21, 17:11
Medlem
Chribils avatar
Kollade in musikvideon nu och det känns som metal som är popis nu (får man säga så? )
Citera
2007-10-21, 17:16
Medlem
azwethinkweizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Atreyu spelar inte Emo, utan post-hardcore/metalcore. Visst klär dem sig som idioter, men detta har inget med musikgenren "emo" att göra, utan med det retarderade tonårsfenomenet med samma namn.

Här har du en bild på ett klassiskt, stilbildande emoband.

http://www.jadetree.com/images/bands/cap'n_jazz/bio_photo.jpg
Cap'n Jazz, tidigt 90-tal. Notera avsaknaden av smink, löjliga frisyrer och tjej-byxor.

Emo är, eller rättare sagt var, en nerd/geek version av hardcore punk, skulle man kunna säga.

Ja eller hur. Metalcore skulle jag kalla Atreyu. Men nu finns det ju tydligen två versioner om vad emo är. Eller inte ens det kanske. Känns mest som ett skällsord nuförtiden, höhö.

http://www.youtube.com/watch?v=v7wVs53Sn0U&mode=related&search=
Citera
2007-10-21, 17:21
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Husvagn
Jag har två vänner, Petch och Johan (aka kuk-johan), som bestämt hävdar att musikgruppen Atreyu INTE är emo. Efter att ha gjort lite research på gruppen måste jag säga att ett mer typiskt emo-band får man leta länge efter. Nedan följer några av anledningarna till att jag klassar bandet som "så emo att de nästan skär sig själva".

1. Observera ögonen och deras bäckmörka yttre.
2. Emo4ever heter tydligen bloggen.
3. Läs första meningen om bandet på deras egen hemsida.
4. Deras omslag föreställer inte Telletubbies direkt.
5. Den så kallade musiken och musikvideorna.
6. Texterna. Fortfarande tveksam?

Emo eller inte?

bara sluta, inga av dina trådar är roliga.
Citera
2007-10-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azwethinkweiz
Känns mest som ett skällsord nuförtiden, höhö.
Japp, och om man ska tro sägnen om att namnet på genren uppkom på en Embrace(Ian MacKaye - Minor Threat och Fugazi) spelning när någon uppretad punx vrålade åt bandet "You guys are emo-core!" så är väl cirkeln sluten!

Men visst är det tråkigt att någon närmast bisarr tonårskultur kan sno namnet på en musikgenre och sedan våldta det till oigenkännelighet. Förstår inte riktigt vad eller hur det inträffade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in