Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-21, 11:35
Medlem
Grooms avatar
Vi hade tidigare ett forumsdel i FB (Flashback Debatt) där endast seriösa diskussioner med underlag osv skulle skrivas. Att det resulterade till varning/ban + raderad inlägg från Flashback Debatt om man lade in t ex oneliners.

Jag undrar ifall det är möjligt att lägga in underforum till vissa diskussions avdelningar i FB där man inte ska kunna lägga in oneliners, att man ska motivera sitt svar. Det skulle ge diskussionen större värde.

Och oneliners kanske ska resultera i varning/ban+raderad inlägg från Flashback. (Eller är det för hårt?)

Vad tycker ni?

/Groom
Citera
2007-10-21, 13:35
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Och oneliners kanske ska resultera i varning/ban+raderad inlägg från Flashback. (Eller är det för hårt?)

Vad tycker ni?
Så jäkla jobbigt bara när man inte riktigt har koll på vilket forum man är i vilket händer iaf mig ibland.
Citera
2007-10-21, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Vi hade tidigare ett forumsdel i FB (Flashback Debatt) där endast seriösa diskussioner med underlag osv skulle skrivas. Att det resulterade till varning/ban + raderad inlägg från Flashback Debatt om man lade in t ex oneliners.

Jag undrar ifall det är möjligt att lägga in underforum till vissa diskussions avdelningar i FB där man inte ska kunna lägga in oneliners, att man ska motivera sitt svar. Det skulle ge diskussionen större värde.

Vad tycker ni?

/Groom

Det beror väl på hur långt svaret blir, många gånger behöver man inte skriva mer än en rad. Flashback skulle fyllas av en massa outhärdlig "fill out" text för att "komma över normen" om man införde en så udda regel.

Typ...........

Du har alldeles rätt. #####################""""""#####¤¤¤¤¤¤¤¤¤ så jag håller med dig. (sponsra konsums ärtsoppa). GGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Citera
2007-10-21, 14:07
Medlem
Svimfärdigs avatar
Det låter hårt.
Citera
2007-10-21, 14:13
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag förstår verkligen inte detta hat mot oneliners. Motivera sitt svar? Varför? Ibland är en cigarr bara en cigarr.
Citera
2007-10-23, 00:11
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag förstår verkligen inte detta hat mot oneliners. Motivera sitt svar? Varför? Ibland är en cigarr bara en cigarr.

Inget hat, man kommer fortfarande kunna skriva oneliners i huvud forumet. Men det skulle vara nice att ha en sub-forum där det är lite striktare mot att använda endast ett få tal ord. T ex "jag håller med", "word",

Eller denna:
Citat:
Ursprungligen postat av cannabe²
Först och främst, alla porrsurfar.

Ge dig inte, på med något sexigt och ge honom en behandling värt att komma ihåg istället för att in här och fråga ett gäng mysko snubbar. :P

Skulle det inte vara bättre om man formulerade lite mer, t ex:
Varför porrsurfar alla? Skulle sexig klädsel sänka deras behov trots att de har så lätt åtkomst till porren? Varför skulle det vara fel att fråga ett gäng "mysko" snubbar?

/Groom
Citera
2007-10-23, 01:06
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Ibland är en cigarr bara en cigarr.
Jodå men att bara skriva haha som svar eller kanske bara en smiley, då har man missat nåt.
Citera
2007-10-23, 07:59
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Jodå men att bara skriva haha som svar eller kanske bara en smiley, då har man missat nåt.

De ska tas bort och bestraffas vid för många upprepningar redan i de nuvarande. Det ska inte behövas något speciellt forum för att slippa sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in