2008-01-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ditt språkbruk blir sämre och slarvigare för varje inlägg, herr Septitank.
Du skrev ju verkligen en gång i tiden det som Blizzard citerar, när du likt en sann drama queen tog avsked av FB:

"På grund av allt ovan så har jag beslutat att lägga ner mitt deltagande i dessa trådar, ja jag kommer aldrig mer att skriva på Flashback... - Dr Tinnitus"

Några exempel på "Germar Rudolfs lögner" har du varken i denna tråd eller på andra ställen lyckats presentera - den enda rimliga slutsatsen är följaktligen att det är du som är lögnaren.

Jag har inget ansvar att hjälpa revisionister som inte vill se, att få fakta lagda framför näsan sin. Kan eller vill de inte söka själva på det som varit uppe i dessa trådar tidigare så visar det bara hur ointresserade av sanning de de är.

Graf, Rudolf, Mattogno, Leuchter, och alla de andra av era gallionsfigurer, har bevisligen ljugit och undanhållit sanning och fakta. Det har vi sett bevis på här på FB och även på Axis forum, dit du inte vågar dig för där finns det så kunnigt folk i detta att du inte har en chans med din ofina debattstil.

Dr Tinnitus
Citera
2008-01-03, 15:40
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Var det Graf eller Rudolf som skrev det?

Vi har ju endast Merkevicius påstående i ett mail till gaskammarförkunnaren Muehlenkamp om att han funnit lik i närheten.
För att det ska kunna gälla som bevis för genocidalsyftande massavrättningar av "oskyldiga judar" måste givetvis ordentligt redovisade forensiska undersökningar äga rum.

Snicksnack.
Det finns försvunna människor, det finns vittnen om avrättningarna.
Det finns en person som fann gravarna 1996.
Varför skulle inte Algimantas Merkevicius berättelse vara sann?
Blev han torterad eller har du ngn annan förklaring? (Du brukar ju vara bra att gräva fram förklaringar utan några som helst källor för struntpratet)

Nu är det väl ändå dags för ditt gäng att komma med bevis?
Inte att bara sitta vid datorn och förneka och förneka.
Tom när ett hypotetiskt bevis kommer på tal är det inte ens tal om att erkänna sig besegrad.
Om en skriftlig Hitlerorder kommer fram så fick vi nyss en fin åskådning på hur en sådan skulle med lite finter och tricks snackas bort.

Har du ingen skam i kroppen, grabben?

/VV
Citera
2008-01-04, 10:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Snicksnack.
Det finns försvunna människor, det finns vittnen om avrättningarna.
Det finns en person som fann gravarna 1996.
Varför skulle inte Algimantas Merkevicius berättelse vara sann?
---"

Varför ordnar Merkevicius eller någon annan inte en vetenskaplig undersökning av dessa påstådda fynd som bevisar vad som påstås? Att påträffa lik av arkebuserade människor från 30-40-talet bevisar i sig ingenting: man måste försöka fastställa hur många som avrättats, vilka som avrättat dem, av vilka orsaker de avrättats. Om det verkligen skulle finnas en massgrav i närheten av den litauiska orten Marijampol kan det mycket väl röra sig om avrättningar verkställda av judebolsjeviker med litauiska patrioter som offer. Skulle det vara tyskar eller nationalistiska litauer som skjutit människorna i den hypotetiska massgraven måste offrens identitet och orsakerna till den tänkbara avrättningen fastställas. Det kan i så fall ha rört sig om sabotörer, det kan ha varit en avskräckande vedergällning för ett begånget partisanattentat.
Citera
2008-01-04, 11:59
Bannlyst
Ezzelino, det är fortfarande inte poängen.

Poängen är att Graf undanhöll information i sin text.

Jorden var inte orörd.

Citat:
Varför ordnar Merkevicius eller någon annan inte en vetenskaplig undersökning av dessa påstådda fynd som bevisar vad som påstås? Att påträffa lik av arkebuserade människor från 30-40-talet bevisar i sig ingenting: man måste försöka fastställa hur många som avrättats, vilka som avrättat dem, av vilka orsaker de avrättats.

Ja, i detta har du helt rätt.

Men fortfarande, det är inte poängen. Poängen är att påvisa "revisionisternas" oärliga hanterande av information.
Citera
2008-01-04, 13:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Var det inte så att den information Graf hade tillgång till vid det tillfället (tidningsartiklar) endast rapporterade att inga massgravslik påträffats på det ställe där det påståtts att de skulle finnas? Har du överhuvudtaget någon ytterligare information förutom Merkevicius illa skrivna mail till Muehlenkamp att någonting hittades i närheten?
Citera
2008-01-04, 13:53
Bannlyst
Citat:
Var det inte så att den information Graf hade tillgång till vid det tillfället (tidningsartiklar) endast rapporterade att inga massgravslik påträffats på det ställe där det påståtts att de skulle finnas? Har du överhuvudtaget någon ytterligare information förutom Merkevicius illa skrivna mail till Muehlenkamp att någonting hittades i närheten?

Graf kunde ju själv ha mailat till Merkevicius och kontrollerat tidningens uppgifter.
Om Muehlenkamp kunde så vilka hinder hade Graf?

Om jag har ytterligare information. Nej, inte i denna stund, det medger jag. Tillskillnad från "revisionister" erkänner jag bristen på fakta. Får återkomma till den saken.

Men återigen visar sig Graf vara en lat "undersökare".
Citera
2008-01-04, 16:49
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Graf kunde ju själv ha mailat till Merkevicius och kontrollerat tidningens uppgifter.
Om Muehlenkamp kunde så vilka hinder hade Graf?

Om jag har ytterligare information. Nej, inte i denna stund, det medger jag. Tillskillnad från "revisionister" erkänner jag bristen på fakta. Får återkomma till den saken.

Men återigen visar sig Graf vara en lat "undersökare".

För att vara en sanningsökare(sic) är det märkligt vad lat han blev när det dök upp fakta som han tydligen missat.

Citat:
Att påträffa lik av arkebuserade människor från 30-40-talet bevisar i sig ingenting: man måste försöka fastställa hur många som avrättats, vilka som avrättat dem, av vilka orsaker de avrättats.

Förvisso, men om gravarna stämmer överens (sånär som på 100m) med berättelser och vittnesmål från den tiden så kanske även du kan hålla med om att det pekar åt ett visst håll.

/VV
Citera
2008-01-04, 22:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
---om gravarna stämmer överens (sånär som på 100m) med berättelser och vittnesmål från den tiden så kanske även du kan hålla med om att det pekar åt ett visst håll.

Vi vet ju inte om där överhuvudtaget finns några massgravar, i och med att ingen undersökning tycks ha ägt rum eller offentliggjorts. Du väljer att tro på Merkevicius: varför ska man göra det? Fakta måste föreligga innan det går att ta ställning till vad som finns eller inte finns begravt i närheten av Marijampol.
Det vore, om där skulle finnas vad Merkevicius utan bevis påstår, så vitt jag förstår den allra första dokumenterade massgraven från nazistiska arkebuseringar.

http://www.vho.org/tr/2003/3/RudolfS...er321-330.html
Citera
2008-01-04, 23:52
Bannlyst
Citat:
In conclusion it can be said that a critical investigation of the documents referred to here has still to be done, not least in order to determine what their exact content is.[60] But based upon known information about the history and origin of these documents, it can concluded that the Ereignismeldungen (event reports) and the Tätigkeits- und Lageberichte (activity and situation reports), even if they are authentic, do-according to scientific standards-not conclusively prove the reality of the event described in them. For this, other and qualitatively better evidence has to be presented.

Tack återigen för länken Ezzelino!

Det verkar som om det finns dokument som "revisarna" inte klarar av att avfärda som förfalskningar men då kan man alltid dra till med det som jag har understrukit.
Citera
2008-01-05, 15:32
Bannlyst
Citat:

Enligt Jäger-rapporten (jag har ändrat om den ursprungliga layouten för att göra det överskådligt)

1.9.41 Mariampole
1,763 Jews,
1,812 Jewesses,
1,404 Jewish children,
109 mentally sick, 1 German subject (f.), married to a Jew,
1 Russian (f.)

Totalt alltså: 5090

www.shamash.org/holocaust/denial/nazi_doc.txt
(scrolla ganska långt ner på sidan)

Jäger-rapporten anger alltså tydligt platsen för avrättningarna.

Rapporten innehåller också denna formulering:

Citat:
Prior to EK 3 taking over security police duties, Jews liquidated
by pogroms and executions (including partisans)

Märk alltså att rapporten inte skriver att det endast handlade om judar utan också partisaner. Men varför gör man i rapporten denna distinktion. Om alla som mördades var partisaner så borde det väl rimligen bara ha stått just partisaner. Inte judar inklusive partisaner. Och om alla judar ansågs vara partisaner varför inte då skriva "judiska partisaner". Dessutom delar rapporten in de avrättade judarna i barn, kvinnor och män: varför, om de alla var partisaner?
Citera
2008-01-05, 16:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Enligt Jäger-rapporten---

Du har fortfarande inga dokumenterade massgravar - och den så kallade Jägerrapporten är av allt att döma ett falsarium:

http://forum.codoh.info/viewtopic.ph...ghlight=jaeger

Citera
2008-01-05, 17:01
Bannlyst
Citat:
den så kallade Jägerrapporten är av allt att döma ett falsarium

Ja, jag misstänkte att du skulle skriva det.

Kan du länka till någon mer "officiell" revisionistsida som avfärdar Jäger-rapporten?, och inte ett forum.

Men Jäger-rapporten är självklart inte den enda som finns:

www.einsatzgruppenarchives.com/

Men Marijiampole har undersökts och gravar har hittats.

Som det har skrivits tidigare.

Citat:
The supposed burrial place was emty and I found the mass graves about 100 m outside of this supposed territory. People were kiled and burried in a big dich. But after finding the exact place, my work was over

Annars kan du väl maila Algimantas Merkevicius och fråga.

Angående CODOH-tråden så är den sorglig på många sätt och vis. Många tyckande, men lite fakta.

Det är också kul att läsa om "lögnaren" Hilberg (när vi har sett här hur t ex Graf ljuger, men det är klart, han gör ju bara några förbiseenden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in