2007-10-20, 18:41
Medlem
gizas avatar
Jag har problemet att det knastrar väldigt högt i öronen varje gång jag sväljer, det har varit så i över ett halvår tillbaka och verkar inte försvinna.

Jag var hos en öronläkare i måndags som kollade i öronen och sög bort lite vax med nåt intrument, men han sa att i övrigt finns det inget att göra..
Han sa att det kunde ha att göra med att mina trumhinnor såg "slappa" ut vilket beror på upprepade öroniflammationer som barn.

Hur som helst besöket hjälpte inte, och jag har svårt i att finna mig att det nu kommer vara så här i värtsta fall resten av livet

Så jag undrar finns det någon som har något tips på om man kan göra något eller som tycker jag ska uppsöka en annan läkare för att få en andra åsikt?
Citera
2007-10-20, 18:49
Medlem
tjaboooos avatar
Låter som trånga örongångar, slemhinneavsvällande kan hjälpa.
Citera
2007-10-20, 18:57
Moderator
ofays avatar
http://www.solunetti.fi/se/histologia/korvatorvi/

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96rontrumpet

Lite ska det låta, det kanske tryckutjämnas för mycket eller så har du känsliga trumhinnor som sprakar extra mycket vid tryckutjämningen
Citera
2007-10-21, 13:05
Medlem
Det vara problem med bihålorna. När jag har bihåleinflammation så knastrar det i mina öron också. Och ibland när jag är förkyld.
Citera
2007-10-21, 17:24
Medlem
nkwtms avatar
Hade liknande för länge sen, men det gick över av sig självt.
Citera
2007-10-21, 17:43
Medlem
Star Treks avatar
Har haft samma själv, hade det i nån månad sen försvann det av sig själv..
Citera
2007-10-23, 00:25
Medlem
Boukas avatar
Bara för jag läste detta insåg jag att det knastrar lite i mina öron också när jag sväljer. Detta är verkligen inget jag har tänkt på innan eller som på något sätt har bekymrat mig. Knastrar det inte för alla?
Citera
2007-10-23, 14:23
Medlem
Nej det knastrar inte för alla =)
Som sagt när jag är sjuk, förkylning eller bihåleinflammation.
Citera
2007-10-23, 15:03
Medlem
Oddballs avatar
Att det knastrar i öronen när man sväljer är i de flesta fall ett tecken på att man har en massa klegg i öronen. Rengöring borde funka för att slippa knastret.
Citera
2007-10-23, 16:07
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Att det knastrar i öronen när man sväljer är i de flesta fall ett tecken på att man har en massa klegg i öronen. Rengöring borde funka för att slippa knastret.
Struntprat. Ljudet kommer av att örontrumpeten öppnas och stängs, och det har ingenting med hörselgången att göra.
Citera
2017-01-24, 00:36
Medlem
5549s avatar
Förlåt för 10-årig bump.

Jag har haft knastrande i öronen hela mitt vuxna liv mer eller mindre, varje gång jag sväljer knastrar det. Nu har jag märkt att det i ena örat börjat knastra ännu mer än tidigare, nästan så att det börjat bli störande på riktigt. Finns det något man kan göra åt det? Jag vet att frågan bör ställas till en läkare, men när jag googlar verkar det vara vanligt med knastrande öron, tänkte om någon har ett gott råd?
Citera
2017-01-24, 01:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Testa receptfri nässpray max 10 dagar och att tryckutjämna flera gånger om dagen.

Eftersom du haft det så länge tror jag inte mycket på det kommer att funka, det blir nog läkare för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in