Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-20, 21:48
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Som Impie säger, ett par tusen aktiva medlemmar är nog realistiskt att tro. Sedan finns det nog många som läser på FB men som inte är medlemmar med tanke på att servrar ständigt fått uppgraderas för att sökningarna inte ska gå för sakta.

Jag vet om du menar att det är dessa ickemedlemmars sökningar som gör att det går sakta och man måste uppgradera? FYI så måste man vara medlem och inloggad för att komma åt sökningen. Men det visste du säkert
Citera
2007-10-21, 00:06
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag vet om du menar att det är dessa ickemedlemmars sökningar som gör att det går sakta och man måste uppgradera? FYI så måste man vara medlem och inloggad för att komma åt sökningen. Men det visste du säkert
Nja, jag uttryckte mig slarvigt

Varje klick på Flashback genererar i sig en sökning i databasen, t.ex. "hämta alla inlägg i tråd 50047". Jag tror Admin vid några tillfällen presenterat statistik över unika besökare per månad och det har varit imponerande många faktiskt.
Citera
2007-10-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Hur har du det med läsförståelsen? Jag skrev att om man räknar att det i snitt finns två konton per användare, "snitt" betyder inte att alla måste ha två konton, en användare kan ha 80000 konton och då har alla användare i snitt två konton.. Blev det så tydligt att även du förstod nu?

Jag har nog sammanlagt drygt 10 konton och jag är knappast ensam om att ha flera..

Behöver du fler räkneexempel så följer ett här; Om forumet skulle ha 20 registrerade medlemmar men bara 10 användare, då kan t ex två användare ha fem konton vardera, då har de alltså tio konton, då återstår tio konton åt de övriga åtta användarna.. en av de användarna kanske har tre konton, eller så har två två konton.. men snittet blir ändå två konton per användare trots att majoriteten inte har mer än ett konto.. alltså skulle du ha varit en av de som endast hade ett konto om du nu bara har ett konto..

Är det lite klarare eller behöver jag bli riktigt pedagogisk och visa med bilder för att du ska förstå? Jag påstod heller inte att det var fakta, hade du läst med öppet sinne hade du förstått att jag spekulerade.. tror du jag har fått tag i fakta som inte ens modsen har? Varför har du i så fall så höga tankar om mig? Har du belägg att påstå att det absolut inte under några omständigheter kan vara så att det finns i snitt två konton per anvöndare?

Är det det som kallas Troll?
ag hoppas och tror att de flesta FB-användaarna inte är som DIG vad gäller antalet konton"!
Vilka omständigheter kräver så många konton?
TVÅ kan jag förstå om man reggat sig i sitt eget namn och råkar vilja fråga något man inte vill förknippas med men att som Du ha "drygt 10 konton" ser jag inte nyttan med?

F.ö kan du kolla in medlemslistan och sortera den efter antal inlägg och se att hälften, ungefär, inte har postat ett skit..

Men det går inte att ta bort dem heller enligt mods i tidigare trådar om detta..

Många users, reggade men inte nödvändigtvis aktiva, kanske är bra för någon?

F.ö tror jag att de flesta vet vad "snitt" innebär och att de flesta också fattar att de normala användarna inte har i "snitt" 2 användare på forumet..
Ännu mindre att en normal använrdare har 10 användare...
Vi fattar också att med dina "minst" 10 användare så kommer du att ge ett snitt på 2 användare för 10 andra användare som i min förhoppning bara har en användare på FB?
Citera
2007-10-21, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RP-Hora
ag hoppas och tror att de flesta FB-användaarna inte är som DIG vad gäller antalet konton"!
TVÅ kan jag förstå om man reggat sig i sitt eget namn och råkar vilja fråga något man inte vill förknippas med men att som Du ha "drygt 10 konton" ser jag inte nyttan med?

F.ö kan du kolla in medlemslistan och sortera den efter antal inlägg och se att hälften, ungefär, inte har postat ett skit..

Men det går inte att ta bort dem heller enligt mods i tidigare trådar om detta..

F.ö tror jag att de flesta vet vad "snitt" innebär och att de flesta också fattar att de normala användarna inte har i "snitt" 2 användare på forumet..
Vi fattar också att med dina "minst" 10 användare så kommer du att ge ett snitt på 2 användare för 10 andra användare som i min förhoppning bara har en användare på FB?
Nej, det är smurfar om man inte blivit bannad nåpgon gång, jag har aldrig blivit permbannad.. Här ser du exempel på att jag inte är ensam om att ha multipla konton.. http://www.flashback.org/showthread.php?t=496991 Ditt nick skvallrar om att det inte är ditt första konto å..

I övrigt minns jag knappt vad mina första konton hette, jag hade nog 4-5 stycken innan den berömda omstarten, dvs alla konton med (old) bakom.. Idag har jag sex konton och det kommer bli fler, ibland för jag kommer på nåt schysst nick jag inte vill att någon annan ska ha, ibland för att jag behöver det.. Jag har planer att inte gå över 1000 inlägg per konto, det här sjunger alltså på sista versen nu, sen får jag gå över till nästa.. Det finns flera användare, t ex vår gamla kära kristallkula som har eller åtminstone haft separata konton för varje delforum han är i.. osv..

Enligt ditt registreringsdatum borde du knappast vara så insatt än att du kan argumentera om hur man använder sina konton.. men jag tvivlar på att du bara har ett konto som sagt..
Citera
2007-10-21, 00:42
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RP-Hora

Jag har betydligt fler än tio konton. På den gamla goda tiden registrerade man sig inte på forumet utan man skrev helt enkelt dit det namn man ville att det skulle stå som signatur på varje inlägg. Jag, och antagligen många med mig, brukade skriva med olika namn nästan varje gång. Alla dessa namn räknas idag som enskilda konton. Det är dessa du kan se med "old" framför sig i gamla trådar.
Citera
2007-10-21, 01:03
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Hur har du det med läsförståelsen? Jag skrev att om man räknar att det i snitt finns två konton per användare, "snitt" betyder inte att alla måste ha två konton, en användare kan ha 80000 konton och då har alla användare i snitt två konton.. Blev det så tydligt att även du förstod nu?

Jag har nog sammanlagt drygt 10 konton och jag är knappast ensam om att ha flera..

Behöver du fler räkneexempel så följer ett här; Om forumet skulle ha 20 registrerade medlemmar men bara 10 användare, då kan t ex två användare ha fem konton vardera, då har de alltså tio konton, då återstår tio konton åt de övriga åtta användarna.. en av de användarna kanske har tre konton, eller så har två två konton.. men snittet blir ändå två konton per användare trots att majoriteten inte har mer än ett konto.. alltså skulle du ha varit en av de som endast hade ett konto om du nu bara har ett konto..

Är det lite klarare eller behöver jag bli riktigt pedagogisk och visa med bilder för att du ska förstå? Jag påstod heller inte att det var fakta, hade du läst med öppet sinne hade du förstått att jag spekulerade.. tror du jag har fått tag i fakta som inte ens modsen har? Varför har du i så fall så höga tankar om mig? Har du belägg att påstå att det absolut inte under några omständigheter kan vara så att det finns i snitt två konton per anvöndare?
Om man räknar sedan tiden efter att Flashbacks forum gjordes om så tror jag inte att det är alls många användare som har mer än ett registrerat användarkonto och att det är extremt ovanligt att folk har mer än två konton sammanlagt, men du har förmodligen rätt, det finns säkert ett flertal användare som sitter på sammanlagt över 20 olika konton. Jag är inte brydd över dina klena försök att provocera. Dessutom är det resonemang högst ologiskt och haltande.
Citera
2007-10-21, 03:43
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Nej, det är smurfar om man inte blivit bannad nåpgon gång, jag har aldrig blivit permbannad.. Här ser du exempel på att jag inte är ensam om att ha multipla konton.. http://www.flashback.org/showthread.php?t=496991 Ditt nick skvallrar om att det inte är ditt första konto å..

I övrigt minns jag knappt vad mina första konton hette, jag hade nog 4-5 stycken innan den berömda omstarten, dvs alla konton med (old) bakom.. Idag har jag sex konton och det kommer bli fler, ibland för jag kommer på nåt schysst nick jag inte vill att någon annan ska ha, ibland för att jag behöver det.. Jag har planer att inte gå över 1000 inlägg per konto, det här sjunger alltså på sista versen nu, sen får jag gå över till nästa.. Det finns flera användare, t ex vår gamla kära kristallkula som har eller åtminstone haft separata konton för varje delforum han är i.. osv..

Enligt ditt registreringsdatum borde du knappast vara så insatt än att du kan argumentera om hur man använder sina konton.. men jag tvivlar på att du bara har ett konto som sagt..
Men du, ta dina piller innan du svarar nästa gång. Seriöst, ALLA har minst 7 konton "innan" omstarten... Du skriver med ett konto reggat i mars, du har 1000+ inlägg, posthora så det skriker om det. Vilket du bevisar genom att posta idiotsvar i denna tråd. Skaffa dig en trevlig attityd när du reggar nästa konto.
Citera
2007-10-21, 04:48
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Som Impie säger, ett par tusen aktiva medlemmar är nog realistiskt att tro. Sedan finns det nog många som läser på FB men som inte är medlemmar med tanke på att servrar ständigt fått uppgraderas för att sökningarna inte ska gå för sakta.
Jag läste här väldigt länge innan jag blev medlem, då upptäckte jag att man kan se 40 inlägg istället för 20(?) på varje sida. Lite irriterande då det hade varit smidigare med ett konto bara för att slippa byta sida så ofta.
Citera
2007-10-21, 09:15
Bannlyst
Citat:
[...]
[...]

Att en användare har 2 konton att välja mellan kan jag på sätt och vis förstå, men 10?? Visst kan FB på sätt och vis vara beroendeframkallande, men inte fan har man behov av 10 jävla konton. Det känns verkligen overkill...

Citat:
I övrigt minns jag knappt vad mina första konton hette, jag hade nog 4-5 stycken innan den berömda omstarten, dvs alla konton med (old) bakom.. Idag har jag sex konton och det kommer bli fler, ibland för jag kommer på nåt schysst nick jag inte vill att någon annan ska ha, ibland för att jag behöver det..

Vad är din motivering till att du behöver så många olika konton? Är det för trollning och posthoreri, eller använder du dina "kloner" till att posta vettiga inlägg med?

Skulle vara intressant att veta.
Citera
2007-10-21, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Att en användare har 2 konton att välja mellan kan jag på sätt och vis förstå, men 10?? Visst kan FB på sätt och vis vara beroendeframkallande, men inte fan har man behov av 10 jävla konton. Det känns verkligen overkill...
Du har läst mitt inlägg där jag skrev att hälften av dem var från (old)-tiden, du t o m citerar det nedan i samma inlägg.. Om du ändå inte förstår så orkar jag inte förklara..

Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Vad är din motivering till att du behöver så många olika konton? Är det för trollning och posthoreri, eller använder du dina "kloner" till att posta vettiga inlägg med?

Skulle vara intressant att veta.
Jag har bl a ett jag inte är så anonym med, nåt jag postar åsikter som inte går ihop med det här nicket, sen resterande är i förebyggande syfte t o m så finns det nåt jag gjort ett par vettiga inlägg med, nåt flera i tråden borde prova.. I övrigt kan du ta och läsa tråden jag länkade till, eftersom du verkar tycka det är intressant finns där fler som skriver varför de har flera konton..

Trollning och posthoreri får nu tycka vad ni vill om, jag ligger ändå i lä i jämförelse med många användare, jag har sammanlagt strax över 5000 inlägg och har varit medlem längre än de flesta på fb. Det finns många som kommer upp i tusentals inlägg på någon månad bara, sen finns det användare som kristallkula som haft säkert 50 konton, sånt räknas in i statistiken det med, men ni verkar ha glömt att det var det som tråden handlade om från början, hur stort fb verkade vara, inte vad man använder sina konton till.. Det är en extremt liten del av alla inlägg som är gravallvarliga utvikningar i fakta och seriositet, det är ett diskussionsforum för en bred publik..

pervs..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in