2007-10-20, 13:03
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tydligen finns det 164000 registrerade användare på forumet. Men om man räknar bort dubbelnick och sedan länge inaktiva användare hur serden faktiska siffran egentligen ut?
Citera
2007-10-20, 13:13
Bannlyst
25cm är inte ens stort på fb, u do teh math.. (den världsberömda saltnypan alltså..)

Räknar man att det i snitt finns två konton per användare finns här 80000:- medlemmar, dra bort de som bara reggat sig och gjort ett par inlägg och du är säkert nere på 10-15000.. där tror jag den faktiska siffran ligger även om det i mina ögon låter skyhögt, ett hundratal överaktiva användare håller postcounten uppe..

En annan fundring om forumet, om inte jag kvaddat min mattekunskaper fyller väl forumet 10 år och flashback 25 år nästa år.. stämmer det?
Citera
2007-10-20, 19:11
Medlem
wildFevers avatar
Sen måste man ju kalkylera med alla som bara läser med faktiskt reggar ett konto för att känna sig delaktiga i gemenskapen.
Citera
2007-10-20, 19:16
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Sen måste man ju kalkylera med alla som bara läser med faktiskt reggar ett konto för att känna sig delaktiga i gemenskapen.

De är väl i så fall också användare?
Citera
2007-10-20, 19:19
Moderator
impieteers avatar
Förr gick det utmärkt att leka med den avancerade medlemssökningen för att få fram olika siffor på hur många "aktiva" medlemmar forumet har. Numera går ju tyvärr inte det ens när sökfunktionen fungerar.

Hursomhelst, för ett år sedan gjorde jag en sökning som visade att det fanns 5000 konton som hade mer än 100 inlägg och hade postat ett inlägg under de senaste 2 månaderna. Det är ju en rätt lös definition av aktiv. Högst några hundra av dessa kan vara smurfar. Idag är det kanske något mer, men säkert under 10 000 aktiva medlemmar.
Citera
2007-10-20, 19:22
Medlem
Fet-Everts avatar
Som Impie säger, ett par tusen aktiva medlemmar är nog realistiskt att tro. Sedan finns det nog många som läser på FB men som inte är medlemmar med tanke på att servrar ständigt fått uppgraderas för att sökningarna inte ska gå för sakta.
Citera
2007-10-20, 20:35
Medlem
Slaskmons avatar
Jag tror det är många som läser med sällan skriver jag är en av dem. Skriver nästan bara när jag vill fråga om något eller har en åsikt jag VÄLDIGT gärna vill få fram och det är inte särskilt ofta.
Citera
2007-10-20, 20:55
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
25cm är inte ens stort på fb, u do teh math.. (den världsberömda saltnypan alltså..)

Räknar man att det i snitt finns två konton per användare finns här 80000:- medlemmar, dra bort de som bara reggat sig och gjort ett par inlägg och du är säkert nere på 10-15000.. där tror jag den faktiska siffran ligger även om det i mina ögon låter skyhögt, ett hundratal överaktiva användare håller postcounten uppe..

En annan fundring om forumet, om inte jag kvaddat min mattekunskaper fyller väl forumet 10 år och flashback 25 år nästa år.. stämmer det?
Inte en chans att dom flesta medlemmar har 2 konton, det låter helt vansinigt, varför har du fått för dig en sådan sak.
Citera
2007-10-20, 21:07
Medlem
StefanHeterJags avatar
Man måste ju även inse att exakt samma sak gäller ju alla de andra forumen som flashback "tävlar" mot storleksmässigt. Så det jämnar ut sig.
Citera
2007-10-20, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Inte en chans att dom flesta medlemmar har 2 konton, det låter helt vansinigt, varför har du fått för dig en sådan sak.
Hur har du det med läsförståelsen? Jag skrev att om man räknar att det i snitt finns två konton per användare, "snitt" betyder inte att alla måste ha två konton, en användare kan ha 80000 konton och då har alla användare i snitt två konton.. Blev det så tydligt att även du förstod nu?

Jag har nog sammanlagt drygt 10 konton och jag är knappast ensam om att ha flera..

Behöver du fler räkneexempel så följer ett här; Om forumet skulle ha 20 registrerade medlemmar men bara 10 användare, då kan t ex två användare ha fem konton vardera, då har de alltså tio konton, då återstår tio konton åt de övriga åtta användarna.. en av de användarna kanske har tre konton, eller så har två två konton.. men snittet blir ändå två konton per användare trots att majoriteten inte har mer än ett konto.. alltså skulle du ha varit en av de som endast hade ett konto om du nu bara har ett konto..

Är det lite klarare eller behöver jag bli riktigt pedagogisk och visa med bilder för att du ska förstå? Jag påstod heller inte att det var fakta, hade du läst med öppet sinne hade du förstått att jag spekulerade.. tror du jag har fått tag i fakta som inte ens modsen har? Varför har du i så fall så höga tankar om mig? Har du belägg att påstå att det absolut inte under några omständigheter kan vara så att det finns i snitt två konton per anvöndare?
Citera
2007-10-20, 21:45
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Hur har du det med läsförståelsen? Jag skrev att om man räknar att det i snitt finns två konton per användare, "snitt" betyder inte att alla måste ha två konton, en användare kan ha 80000 konton och då har alla användare i snitt två konton.. Blev det så tydligt att även du förstod nu?

Jag har nog sammanlagt drygt 10 konton och jag är knappast ensam om att ha flera..

Behöver du fler räkneexempel så följer ett här; Om forumet skulle ha 20 registrerade medlemmar men bara 10 användare, då kan t ex två användare ha fem konton vardera, då har de alltså tio konton, då återstår tio konton åt de övriga åtta användarna.. en av de användarna kanske har tre konton, eller så har två två konton.. men snittet blir ändå två konton per användare trots att majoriteten inte har mer än ett konto.. alltså skulle du ha varit en av de som endast hade ett konto om du nu bara har ett konto..

Är det lite klarare eller behöver jag bli riktigt pedagogisk och visa med bilder för att du ska förstå? Jag påstod heller inte att det var fakta, hade du läst med öppet sinne hade du förstått att jag spekulerade.. tror du jag har fått tag i fakta som inte ens modsen har? Varför har du i så fall så höga tankar om mig? Har du belägg att påstå att det absolut inte under några omständigheter kan vara så att det finns i snitt två konton per anvöndare?

Du verkar ju vara en jävligt läskig typ.

Instabil nästan lite borderline
Citera
2007-10-20, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Du verkar ju vara en jävligt läskig typ.

Instabil nästan lite borderline
Tack..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här